Forfatter Emne: Tagtelt på en gulpladebil  (Læst 3421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nidnoi59

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
  • By: 2000
Tagtelt på en gulpladebil
« Dato: 22. September 2014 kl: 20:55:22 »
Hej T3-folk

Jeg er ny her på siden og ejer i øjebliket ikke en T3'er, men håber snart at kunne ændre på dette faktum..!

I min søgen efter bil er jeg støt på et sprøgsmål, som jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med at svare på.

Jeg er bekendt med reglerne for fastmontering mm. af seng, sæder, køkken osv. i lastrummet på en gulpladebil, men hvad med på taget?

Må man sætte tagtelt på en gulpladebil og på den måde bruge den som camper?

Jeg håber der er nogen derude som evt. kender Skat's holdning på dette område.


Mvh. Jeppe

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Tagtelt på en gulpladebil
« Svar #1 Dato: 22. September 2014 kl: 21:42:24 »
Du tænker på et tagtelt som der skal skæres hul i taget for at kunne bruge ikke?
Det har været oppe og vende, og det er ikke lovligt at have på en Gulpladeret, Selve taget må godt være der, men det må ikke kunne åbnes og benyttes.

Du kan dog montere et tagtelt der kan afmonteres og man kun kan komme ind i ude fra, Som det Søren har på hans MUMI
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=720424654659659&set=p.720424654659659&type=1  Det er lovligt, men tagtelt som man kan kravle op i inde fra bilen er ikke.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline nidnoi59

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro Doka 2,1 WBX 95 HK, Kat 1990
  • By: 2000
Tagtelt på en gulpladebil
« Svar #2 Dato: 22. September 2014 kl: 21:47:00 »
Jeg mener et telt monteret ligesom Sørens.

Jeg har fået fingrene i 2 stk. Howling Moon telte til montering på taget, men var ikke sikker på gulplade reglerne.

Tak for svar..!

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Tagtelt på en gulpladebil
« Svar #3 Dato: 22. September 2014 kl: 23:15:13 »
Citat fra: "Jeppe DJ" post=115209
Jeg mener et telt monteret ligesom Sørens.

Jeg har fået fingrene i 2 stk. Howling Moon telte til montering på taget, men var ikke sikker på gulplade reglerne.

Tak for svar..!


Der er ingen regler for at sove på taget af en bil - jeg er tidligere blevet stoppet med det, hvor de tog billeder af det hele og sendte til Skat. Jeg hørte aldrig fra dem :-)
Super smart :-)
Gælder mig til at se dit projekt !
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr