Forfatter Emne: Nybagt Syncro ejer  (Læst 7717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kesa

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #15 Dato: 15. Januar 2015 kl: 09:56:23 »
Så er der danske plader på.  :)

Det tog lidt tid, men nu er alt registreret og forsikret. SKAT vurderede bilen til at være 65.000kr værd i salg, så det gav en afgift på ca. 19.000kr.

Hvordan kan det i øvrigt være at en nummerpladeholder med ca. 100 huller i alligevel ikke passer til hullerne i kofangeren? Nå, hobbykniven klarede krisen.

Og jeg har meldt mig ind i klubben også, så nu er jeg klar til at begynde på listen over spørgsmål til de vidende klubmedlemmer.


mvh. Lars
\'89 Westfalia Syncro "Tardis"

Offline lambove

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #16 Dato: 15. Januar 2015 kl: 15:23:50 »
Ka SKAT virkelig være så hurtige? Nåh, jo, når det går den vej.
Mary?: hva, hulen mener du med en "James Bond knap"?
Hilsen lambove
volvo\'er, vw\'er, buggy,  vw variant, earlybay, vw T1\'ere, mange; volvo 210\'ere, polo: fed bil 500.000 km, peugot 400-et-eller-andet, frygtelig øse, sierra, orion, polo igen, felicia ( der står vw på alle stumperne), caddilac-65, fed øse, og nu T3 med orioginal camping "upset", og så nu lambo\'en på lang bund. men det er måske kun aktuelt på vw-nettet.

Offline Haldrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #17 Dato: 15. Januar 2015 kl: 19:48:43 »
Hej Lars.
Er også selv nybagt syncro ejer og skal igennem samme tur med skat. Blev den indreg. som personbil til den pris eller camper og skulle skat bruge næsten 2 måneder på at prissætte. Jeg har kæmpet med egenvægten men liger nu på 1480kg. Planen er at få den toldsynet på mandag.

Thomas

Offline kesa

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #18 Dato: 15. Januar 2015 kl: 20:12:40 »
Hej Thomas,

Den er indregistreret som Camper. Skat var ikke særlig lang tid om at værdisætte den, nok ca. en måned. Jeg var ikke oppe efter pladerne med det samme.

Det gode er, at man i perioden, hvor Skat værdisætter bilen får en erklæring så man kan køre i Dk på de udenlandske plader, hvis de stadig sidder på bilen, som de gjorde i mit tilfælde, da det var min egen bil i UK.

Er det din bil i din avatar? Der blev spurgt lidt på det britiske syncro forum om en finsk syncro på en dansk trailer, var det dig?

Mvh. Lars
\'89 Westfalia Syncro "Tardis"

Offline Haldrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #19 Dato: 15. Januar 2015 kl: 20:42:19 »
Tak for svar.
Ja det er min og den er fra Finland. Men tror ikke det er den de omtaler. Jeg har købt det hos sydfyns autocamper. Niels Erik har selv kørt den hjem (ikke på trailer). Han har dog lejet den  ud til et filmselskab i sommers. Måske den har været på trailer der.

Thomas

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Nybagt Syncro ejer
« Svar #20 Dato: 16. Januar 2015 kl: 07:06:17 »
Citat fra: "lambove" post=117465

Mary?: hva, hulen mener du med en "James Bond knap"?
Hilsen lambove


James Bond har jo en bil, som kan laves om til en flyver.
En flyver drives jo frem af en propel.
Der sidder en lille propel foran ved køleren.

En James Bond knap er en knap på instrumentbordet, som manuelt aktiverer propellen (ventilatoren).
Det kan gøres på flere forskellige måder.
Meningen med knappen er at have mulighed for også at styre kølingen manuelt og øge kølingen når det er nødvendigt.
F.eks. ved bjergkørsel eller anden krævende terænkørsel.

Man kan også styre kølingen manuelt ved at tænde og slukke for varmeapparatet (og åbne vinduerne).
Men det er ikke sjovt i 30-40 graders varme, eller når man kører på støvede jordveje i bjergene og der ligger en tung lastbil foran.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk