Forfatter Emne: T4 og/eller Lt forum  (Læst 3816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marhhp

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Dato: 26. Juli 2015 kl: 15:14:13 »
Hvor finder man en T4 hvis det er sådan en man er oppe i? Jeg tør ikke importere noget alene på billeder, det har jeg dårlige erfaringer inden for landets grænser allerede, så nu der ikke er nogen syncro T3 derude i DK tænkte jeg en T4 Syncro evt ikke er helt tosset heller? Men Google linker ikke rigtigt noget jeg kan bruge eller andet, nogen erfaringer?
You do not retire from surfing - unknown.

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
T4 og/eller Lt forum
« Svar #1 Dato: 26. Juli 2015 kl: 15:47:59 »
Prøv Caravelle.dk, måske kan de hjælpe.

God jagt
Bjarne
Nu uden T3

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
T4 og/eller Lt forum
« Svar #2 Dato: 26. Juli 2015 kl: 15:53:19 »
Det kommer helt an på hvad du forventer af en syncro.

En T4 er en fed bil at køre i, men en T4 syncro er ikke en ægte offroader, som en T3 syncro.

En T4 syncro er snarere en van, der ikke så nemt kører fast på en våd eng eller en mudret markvej og klarer sig bedre i snevejr.

Der er desuden mindre beboelses plads i en standard størrelse T4 end i en T3.

Så spørgsmålet er hvad du forventer, og hvorfor du vil have en syncro.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
T4 og/eller Lt forum
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2015 kl: 16:33:00 »
Som jeg læser det er det noget du søger når du har solgt eller hvis der er en der vil tage din Bay i bytte for100
Det kan være det er derfor du ingen respons har dette her er jo at forum hvor der kommer flest t3kørre  prø og sælg andet steds
Og læs køb og salgs annoncerne  her på dba eller gul og gratis
Ex denne her .super fin   . http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/vw/anden-model/annonce/28478655-16-vw-21-syncro-caravelle
Eller tråden her t3 tilsalg andresteder
Mvh Mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Marhhp

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Svar #4 Dato: 26. Juli 2015 kl: 18:22:46 »
Jeg roder lidt for ofte udenfor mere end bare en våd eng eller lidt sneglatte veje. Så det er ikke bare tilstrækkeligt med lidt vægt på baghjulstrækket som nogen siger, det ved jeg af erfaring. Den camper du linker er på alle måder økonomisk udenfor min rækkevidde, jeg har ikke noget at holde T4 eller T3 op mod hinanden på, derfor tillod jeg mig at forvente de nogenlunde kunne det samme. Jeg kommer aldrig til Nordkap så decideret bæltekøretøjer fornemmelse er jeg ikke ude i. Og ja, som jeg har det nu får jeg ikke lavet den bil færdig, derfor bytter jeg den eller afventer evt. Salg. Jeg spørger mht. T4 her fordi Google ikke gav et resultat og fordi på vwnettet har jeg set andre blive lynchet online for at spørge om andre ting der ikke var relevant i den hårde kernes øjne som lidt dikterer hvad der er go eller no go derovre lige nu. Men jeg fjerner gerne med det samme mine indlæg, det skal der ikke være noget problem i. Mvh Martin
You do not retire from surfing - unknown.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
T4 og/eller Lt forum
« Svar #5 Dato: 26. Juli 2015 kl: 19:47:11 »
Hov Martin det var på ingen måde for at nedgøre dit indlæg men ment som en hjælpende hånd  du skal se der kommer nok en som passer dig lige pludselig søg videre og pøj pøj med salget .
Vi holder ivrigt et mægtig hyggeligt træf hvert år i maj på tåsinge ( vi kalder det fyn's træffet der er mange kontakter og modne mennesker og talemed er din Bay ikke solgt på det tidspunkt er du selfølgelig velkommen i den ) endvidere kommer vi en håndfuld t3 som kommer til VW weekend på vallø i august.
Mvh Mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
T4 og/eller Lt forum
« Svar #6 Dato: 26. Juli 2015 kl: 19:48:17 »
synes at det fint at du laver en køb- og salgs annonce hvor din T2-er indgår... ikke meget anderledes end når nogen prøver at lade så meget andet indgå.. -men som Mads nævner, så er det måske ikke stedet med det største kundesegment for salg af T2-ere...
-og så gætter jeg på, at der vil være mere respons vedr. syncro campere til salg, når du står med gysserne i hånden..

-men som sagt... det er bare et gæt...

held og lykke med køb- og salg...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Marhhp

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Svar #7 Dato: 27. Juli 2015 kl: 09:05:24 »
Jeg har kun siden dag et efter mit sammenbrud fået trælse henvendelser på bilen. Den blev vurderet af hvad de selv kalder sig erfarne og drevne T2 entusiaster til de 130 som den står nu. Og jeg lod mig rive med i min iver for at lette presset mentalt lidt ved at komme ud over mere projekter osv som jeg normalt har haft en forkærlighed for. Jeg har justeret den ned løbende for jeg æder bare det tab der er, jeg har nu kun det for øje at kunne finde en bil der kan køre, gerne syncro self. Så jeg kan bruge tiden på at komme til vandet og bare surfe. Jeg tænkte kun ved at oprette annoncen herinde at der kunne være en eller flere der syntes den kunne være sjov. Men jeg er helt med på at det er kontanter der baner vejen. Og syn osv. Ville lette salget betragteligt. Men jeg er endnu ikke der i mit sygdomsforløb hvor jeg kan overskue den, selv om den er såre simpel, men det er også i lyset af at det er sagt af folk der nærmest ikke laver andet end roder med bil, min erfaring er noget begrænset, det samme gælder mit tekniske snilde hvis det ikke lige drejer sig om radioudstyr der er en af mine daglige normale arbejdsopgaver. Men printplader er ikke just som pladearbejde eller bolte og møtrikker. Men jeg ville blot sige jeg fint forstår evt. Irritation. Jeg er ikke synderlig omgængelig fordi jeg endnu bøvler med fysikken og hovedet og tingene løber for hurtigt stadigvæk takket være stress og udbrændthed. Så jeg har generelt også bare svært ved at fokusere på en ting af gangen i meget mere end fem minutter. Det positive må være at konen siger det nok aldrig vil ændre sig, rask eller ej.
You do not retire from surfing - unknown.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Svar #8 Dato: 27. Juli 2015 kl: 09:40:11 »
Hej,

jeg håber du selvfølgelig du får den solgt, og endnu mere, at du får styr på helbredet.
Jeg skal ikke gøre mig spor klog på at heldbrede nogen, men hvad med at overveje nogle af de tunge laster, som pt. dæner energien. Det kunne f.eks. være den aktuelle søgen efter en køber, skuffelsen af at han ikke kommer med det samme, skuffelsen af konstant at lave nedslag i prisen, skuffelsen af ikke at kunne finde en køreklar syncro m.m. Med hensyn til bilerne, så er jeg sikker på at begge modeller kan koste meget energi og udnødig fustration.
Fjern (gem) de ting der ikke giver værdi lige nu. Jeg synes det er synd, at det skal gå ud over dig og bilen.

Hvad med tanken om, at få sat din gamle fine T2 til side i en lade. Måske kommer den rigtige køber en dag, måske bliver du selv så overskudsramt, at du har mod på den igen. Måske finder du ud af, at det ikke er gamle biler du skal rode med; måske er drømmen bare ikke realiserbar.  

Og dette alt imens du kører rundt i en kørende og ikke krævende familiebil / station, hvor du har både plads til familie og surfudstyr. Så må stylefaktoren og glæden ved at køre T3, og endnu hellere T2 komme senere. Hellere energi og overskud fremfor olie på fingerne..

Og så ud på vandet og få tømt tankerne :)

vh Kjeld
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline Marhhp

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Svar #9 Dato: 02. August 2015 kl: 13:01:53 »
Jeg ville bare gerne op i en syncro camper fordi der tiltaler mig til de interesser jeg har opbygget på den aktive side a livet og der matcher sådant en godt med det jeg ønsker af en bil uden den skal være splintrende ny, eller moderne, og fordi vw. Trækker mere i mig end andre modeller gør. Men min highroof er bare strandet og kommer ikke videre hos mig mere, heller ikke ved at blive sat i en lade, jeg har en del motorcykler der blev udsat for der samme når jeg var færdig med at ombygge dem, de blev gemt og glemt, så solgte dem alle og gik over til vw, bobler og busser i stedet, og senere kitesurf. Og der vil hjælpe mig megetæ at have sådan en bil til at komme ud og tømme hovedet. Men kommer tid kommer råd, kan være det fode vejr lokker en køber ud i det åbne.
You do not retire from surfing - unknown.

Offline Marhhp

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
T4 og/eller Lt forum
« Svar #10 Dato: 03. August 2015 kl: 21:09:16 »
Admin, slet gerne tråden når mulig.
You do not retire from surfing - unknown.