Forfatter Emne: Kamp´eren  (Læst 19934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Kamp´eren
« Svar #15 Dato: 14. November 2015 kl: 23:49:57 »
Honda CD50 også her
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #16 Dato: 06. Januar 2016 kl: 17:50:34 »
Der efterjulehygges i det lille hjem,med at slibe ventiler,slibe pakflader i topstykke mm. Nu fandt jeg hvert fald ud af hvorfor den ikke kunne holde på vandet (og dertil sugede luft ind i kølesysemet). Pakfladerne ved kølevandstilslutningerne på topstykkerne var så irrede og fyldt med tæringsgrater at o-ringe, pakninger mm. ikke havde en chance for at holde tæt.Passer meget godt med at den smed al vandet over i ekspansionsbeholderen, men da den så skulle trække det tilbage igen på vakuum´et trak den luft ind ved de dårlige pakflader. Spændt på at se om en ompakning løser opgaven, evt.med en tynd film Hylomar  ;D.

Nu får den nye stempler, foringer, ringe, krydspinde mm, og alle pakninger bliver skiftet....men.....olieaftaps-gevindet er mildest talt smasket, en god forklaring på en del af oliesvineriet.....så arbejder lidt på, via en makker, at få blokken op i en fræser og fræse et rustfrit sæde til den....mere følger...ren hygge i de kolde måneder  8) 8)
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #17 Dato: 06. Januar 2016 kl: 17:54:04 »
..og skal lige huske at sige at der er handlet ny kofanger og træk, via Jønne som stumpemand og Thomas som mellemmand, så tusind tak forhjælpen med det  :) :)
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Kamp´eren
« Svar #18 Dato: 06. Januar 2016 kl: 22:48:45 »
Godt at høre at der bliver skruet og udbedret fejl.. Det skal nok blive godt.. :-)
Godt du har fjernet Jønne's "træk" for han havde da noget af en løbetud i dag..  ;D
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Sv: Kamp´eren
« Svar #19 Dato: 07. Januar 2016 kl: 01:52:11 »
ang. oliebundpropsgevind, så kan man få et, sæt med snittap til overstørrelse samt bøsning  :)

fåes bla. i biltema og ebay
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #20 Dato: 16. Januar 2016 kl: 14:33:37 »
så blev bundpropsgevindet fixet...

Først blev recessen fræst op, så der var en plan pakflade, hullet blev boret og skåret op til M20 og der blev drejet en bøsning der passer ned i M20 hullet, med et M12 hul i til den nye bundprop....og min makker er ikke værktøjsmager for ingenting, så bøsningen blev liiige sikret med en 4mm pinolskrue ind i siden og tætnet med flydende pakning. Jeg er stensikker på at når den bil er formuldet står bundskruen tilbage som den eneste rest til arkæologerne  8) 8) :) ;D

Og så er der en god stor pakflade så man kan vælge at sætte en temperatursensor i, istedet for selve bundproppen  8)

Nu bør det ikke være dér olien vælter ud  ;)



Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline SOTA

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 62
    • Vis profil
  • T3 model: Doka syncro WBX 2,1
  • By: 2200
Sv: Kamp´eren
« Svar #21 Dato: 17. Januar 2016 kl: 18:19:30 »
Har nøjagtigt samme problems mht bundproppen ... Og ser Biltema har løsningen ril 189 kr for gevindskære sæt samt 6 propper !!! Billig løsning - mit spørgsmål er kan der risikere at komme metal spåner i bundkaret ? De burde jo komme m ud når gevindskæren kører ind ?
Dbh SOTA

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #22 Dato: 17. Januar 2016 kl: 18:44:00 »
Mht. spåner fik vi sat en slange igennem fra cylindersiden op under hullet og forbundet til en støvsuger og samtidig med at vi borede/fræste holdte vi en støvsuger på fra oven af. Og der kom alligevel en del spåner som skulle blæses/støvsuges ud og bagefter skyller jeg krumtaphuset igennem for at få de sidste med. Om man kan lave operationen med motoren monteret og arbejde under op uden at få spåner ind i motoren ved jeg ikke.

Jeg har godt set biltema løsningen men jeg synes at pakfladen til kobberringen bliver for lille og for ujævn/ikke plan (til min smag  :)) på grund af den reces som hullet ligger i, så derfor valgte jeg den lidt mere omstændige men forhåbentlig også langtidsholdbare løsning, når jeg nu havde motoren ude  :)
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #23 Dato: 08. Februar 2016 kl: 20:37:28 »
....så begynder det at ligne en motor igen..... :-)

Bliver fedt at hælde den i bilen igen og få den starte op igen med fuld kompression på alle 4 cylindre, alle 112 hk tilbage i folden og forhåbentlig ingen vand/olie-dryp....om VW guderne vil  8) 8)

Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #24 Dato: 24. Marts 2016 kl: 09:35:23 »
Så er den nyrenoverede motor hældt i og startet op. Havde noget af en kamp med at få shim´et det rigtige spilerum ind på krumtappen, tror jeg havde svinghjulet af en 5-6 gange inden det lykkedes. Men godt at det blev gjort, den havde hidtil kørt med 0,3mm fordi der manglede en shims ???

Motor monteret, afbrudt benzinslange og tørnet på starteren indtil den satte olietryk, ville ikke risikere at den sprang igang, uden liiige at have tjekket at den nye oliepumpe nu gjorde det den skulle. Forbinde benzinslange, hælde kølevand på og tørne igen.....og det spiller  :) ingen klapren fra ventilløftere, sund lyd og masser af kompression. Og oliespildet.....? Tjah, den er en smule utæt der hvor jeg har monteret de 2 ekstra olietemperatur/tryk følere i Biltema-flangen så det skal jeg lige have kigget på... ;D

Nu mangler der kun lige det sidste....
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #25 Dato: 10. Juli 2016 kl: 17:52:55 »
Og så lige en opdatering på el-siden....

Har ryddet op i ledningsvirvaret, fandt 4 "blinde" udgange fra startbatteriet der enten endte i tomme stik eller afklippede ledninger, så rart nok at få det af vejen så man har en chance for at se hvad der går hvorhen af ledninger  :). Har efterfølgende monteret en Ctek Dual DC/DC lader der udover at fungere som skillerelæ også laver en temperaturbestemt ladning og prioritering mellm start- og forbrugsbatteri, og den er klar til at koble solceller direkte på. Skiftede det gamle forbrugsbatteri (som i virkeligheden var et startbatteri :() med et 95 Ah Exide forbrugsbatteri, monteret en Ctek overvågning for at følge hvilespændingen og fået sat en sikringsboks op til de 3 forbrugere der er til forbrugsbatteriet (køleskab, vandpumpe og 12V udtag). Så nu er der ved at være styr på strømmen også.

Derudover er skydedørshængslet blevet skiftet, hængselsskinnen er renset for rust og malet, gearkasseolie er skiftet, bremser og bremsevæske efterset, der er blevet lavet cockpitlys,monteret ny radio, kopholdere, udendørstemperaturmåler, fruen har syet gardiner til den, og en masse andre småting.... 8)

Så nu er projekterne ved at være i bund for denne omgang, nu er den hvert fald klar til Busfest og derefter 3 ugers Europa-tur-----tror jeg nok....med mindre der dukker noget andet op selvfølgelig....jo, skal lige have lavet et olieskift inden ferien forresten..... :) :)

Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #26 Dato: 25. Juli 2016 kl: 16:48:51 »
Og så har fruen været igang med lidt kreativt stofmisbrug  :) :)

Syet hængelommer over køkken og på siden af hævetaget, stor lomme der passer ind under solo-sædet og sidelommer til bagerste stolpe. Rart med noget aflæggerplads når den nu ikke er indrettet med skabe  :) :)


Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #27 Dato: 20. August 2016 kl: 17:54:55 »
Så er Kamp´eren retur efter vores første længere tur som T3-ejere. Turen gik til Bretagne og Normandiet og løb op i ca. 4500km, v. små 9 km/l, en halv liter olie og ingen tekniske defekter.....den er genial som feriebil den vogn, og fedt endeligt at få den brugt til det den er beregnet til :-)

...og så blv der lige snakket et par nye ideer så den skal liiiige opdateres på et par punkter, bl.a.  vil jeg have monteret solpanel på den til strøm
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Kamp´eren
« Svar #28 Dato: 12. August 2018 kl: 16:42:58 »
Så er Kamp´eren retur fra 3 ugers fed sommerferie i det sydfranske. Lidt af en svendeprøve for bilen, bl.a. bjergkørsel i 36 graders varme, 2,5 times kø i Tyskland på grund af spærret motorvej og i det hele taget meget varmt vejr. Bilen åd det hele uden mislyde og man blev bare glad for at kunne lave sådan en tur i en 30 år gammel bil....men..... :'( :'(

Fruen og mig selv (sagde hunden) har kigget hinanden dybt i øjnene og er blevet enige om at vi skal prøve noget andet, så Kamp´eren skal videre til en ny glad ejer. Mens vi har haft den har den været i Østrig, Bretagne, Sydfrankrig (3 gange) foruden en del weekendture, træf mm. så der er potentiale for masser af oplevelser i den bil.

Så hvis der er nogen herinde der er interesseret i en ´88 Camper med hævetag så smid evt. en besked herinde så kan vi tage en snak. Den har en 112 hk DJ-motor og der er monteret en del nyt udstyr.

Den ryger til salg til 65 tkr, alt inklusiv. Har lige et par småting jeg vil have fikset inden den ryger på FB, G&G mv. Opdatering følger.

Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline Flemse-type2

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
  • By: 8620
Sv: Kamp´eren
« Svar #29 Dato: 17. August 2018 kl: 07:21:52 »
Hej, jeg har sendt en privat besked. Mvh Flemming