Forfatter Emne: Male pop-up tag  (Læst 1685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Male pop-up tag
« Dato: 26. Februar 2016 kl: 23:13:38 »
Hej,

Pop-up taget på den gamle bil er efterhånden ved at se lidt træt ud. Jeg går ud fra det er glasfiber... Hvilke erfaringer har i med at slibe, male og lakere det? Kan Det gøres ude på gaden med rulle og med fornuftigt resultat, eller kræver det maskine og sprøjte?

Vh Kjeld
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Sv: Male pop-up tag
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2016 kl: 09:05:40 »
Hej,

Pop-up taget på den gamle bil er efterhånden ved at se lidt træt ud. Jeg går ud fra det er glasfiber... Hvilke erfaringer har i med at slibe, male og lakere det? Kan Det gøres ude på gaden med rulle og med fornuftigt resultat, eller kræver det maskine og sprøjte?

Vh Kjeld

Jeg har lavet mit, i værkstedet med ganske fornuftig resultat, efter denne fremgangsmåde.

1. Slibe den gamle maling af så jeg kom ned til glasfiber, vidste ikke om og hvad den var malet med, men halvdelen var ved at skalle af og lignede der flere gange var blevet malet ovenpå, så skulle ned til et materiale jeg vidste hvad var.
2. Køb epoxy maling hos Biltema (hvid) jeg købte noget sort farve jeg kunne dryppe i for at gøre den lidt mere mørk hvis det var nødvendig men brugte det ikke.
3. Mal med rulle brugte sådan en lille lidt småfloffy en, det giver de nupper der er på det originale tag. Jeg gav det hele 3 gange, tjek lige tørre og hærdetider da epoxy kun er modtagelig for et nyt lag inden for en begrænset tidsperiode, og ellers hærder det helt op. (husk gasmaske når du bruger epoxy)
4. Slip meget let med en blød og vædet slibesvamp, vandet gør du minimere sliberidser og slibningen tager lige de højeste bump i malingen så overfladen bliver blød og lækker.

God fornøjelse.



Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Sv: Male pop-up tag
« Svar #2 Dato: 17. Marts 2016 kl: 11:11:00 »
Jeg har er kommet lidt videre i forberedelsen...

Men er der nogen der ved hvad taget oprindelig er malet med - Hvilket matriale? - Ønsker ikke at slibe helt ned til glasfiberen..

Vh Kjeld 
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet