Forfatter Emne: Skifte udstødning  (Læst 2364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Skifte udstødning
« Dato: 05. Juni 2016 kl: 13:22:29 »
Hej,
Skal motoren sænkes for at skifte udstødning på en EN Der 1,9 (bagerste forrør), eller er det ok plads til at komme til?

Vh Kjeld
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sv: Skifte udstødning
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2016 kl: 14:58:59 »
Jeg vil nødigt være lyseslukker, men en wbx er bedst, når den er helt ude af bilen i forbindelse med udstødning, når vi snakker boltene på topstykkerne. Dog kan du bruge et lille trick: Hvis du har adgang til en lille lynsliber kan du skære ned i møtrikken og så flække den med en mejsel efterfølgende, men pas på gevindet.
Støtteboltene er skrøbelige og "sprøde" når de har siddet et stykke tid. Det kræver varme og tålmodighed hvis de skal ud. Ofte skal der svejses møtrikker på og lirkes, inden de kommer ud.

Hvis du vælger at flække møtrikkerne skal du lige huske at rengøre og inspicere gevindet. Det er surt at kvadre nye møtrikker, eller knække de famøse bolte under monteringen.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Sv: Skifte udstødning
« Svar #2 Dato: 06. Juni 2016 kl: 13:20:56 »
Hej Aran,

tak for svar.

Jeg tror jeg finder en mekaniker der kan hjælpe mig med det. Jeg har ikke mod til at rode med det ude på gaden, og med mine 10 tommelfingre skal det nok gå galt med de bolte. Den har fået lidt gum / exhaus putty indtil da.. :)

Vh Kjeld 
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline Gade

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Skifte udstødning
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2016 kl: 14:29:35 »
jeg skiftede komp. udstødning i indkørslen men jeg kunne også skære alle 8 møtrikker over med en lille skære maskine.