Forfatter Emne: Kroatien sammenkørsel 2017  (Læst 2918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BOBLE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
  • T3 model: 80 joke
  • By: 7200 Grindsted
Kroatien sammenkørsel 2017
« Dato: 18. Oktober 2016 kl: 15:35:44 »
Går og leger med tanken og køre til Kroatien i sommeren 2017. Er der nogle der har prøvet turen før
eller er det for risikabelt at begive ud på sådan en tur .   ca. 2x1600km
Vil gerne høre hvis der er der har erfaring eller kunne tænke at følges på turen
eller noget af turen (10-14 dage)

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: Kroatien sammenkørsel 2017
« Svar #1 Dato: 18. Oktober 2016 kl: 22:02:23 »
Vi kørte til Kroatien for nogle år siden, dog i en 95'er Toyota Hiace... Men et utrolig flot land, og kan klart anbefale at køre der ned. Specielt en tur ned af E65'ern, den render helt ude langs vandet, flot udsigt.
Om bilen er klar til turen, tja, få den set godt efter og er der noget der er ved at se lidt kedelig ud, skift det for at være sikker :)... ellers kan jeg ikke se noget problem i det :) Vi ska køre små 4000 km næste år i min Syncro, og den regner jeg da stærkt med at den klare turen problemfrit, men den er også ved at få en større overhaling/renovering :)

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Sv: Kroatien sammenkørsel 2017
« Svar #2 Dato: 19. Oktober 2016 kl: 00:43:38 »
Hej!

Det bliver en fed tur. Jeg har været i Kroatien to gange i to forskellige T3'er, og har ikke haft problemer. Der findes også bus-nørder i alle landene man kører gennem på vej dertil, så skulle uheldet være ude findes der helt sikkert en god og billig løsning. Jeg har kørt via Berlin (D), Dresden (D), Prag (CZ), Linz (A), Salzburg (A), Villach (A) og Bled (SLO). I Kroatien var jeg i Rijeka, Zadar, Sibenik, Split og Dubrovnik. Det er et fantastisk land og en meget anbefalelsesværdig tur. Som du ser var jeg stort set kun langs kysten, men har også fået fortalt at der skulle være meget interessant længere inde i landet, bl.a. skulle Plitvicka være virkelig flot.
Du er velkommen til at ringe, hvis du vil have tips om campingpladser osv.


Mattias