Forfatter Emne: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".  (Læst 5644 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.194
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #45 Dato: 15. Januar 2018 kl: 13:25:24 »
Det er lækre sager og flot håndværk Kim... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: arb: 30384167 - privat: 52390913.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #46 Dato: 17. Januar 2018 kl: 17:30:50 »
Det er lækre sager og flot håndværk Kim... :-)

Mange tak Uffe  :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #47 Dato: 19. Januar 2018 kl: 18:52:02 »
Mini lamper med svagt grønt natorienteringslys, både langs gulv og på kontaktpanelet, er nu opsat. De består af grønne lysdioder med et messinggreb over, som skærm.

P1191154.JPG
*P1191154.JPG
(118.42 kB . 640x360 - vist 365 gange)


P1191151.JPG
*P1191151.JPG
(107.64 kB . 640x360 - vist 370 gange)
« Senest Redigeret: 19. Januar 2018 kl: 18:59:33 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.542
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #48 Dato: 20. Januar 2018 kl: 20:18:24 »
Porno
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #49 Dato: 21. Januar 2018 kl: 08:29:53 »
Porno

Ja, lidt lir skal der jo være; den skal jo gerne adskille sig fra en mainstream campingvogn.  :)

....og så koster sådan en lampe kun ca. 50 kr. i alt.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #50 Dato: 28. Januar 2018 kl: 15:02:38 »
Så er slanger og ledningsnet til Webastoen trukket. Her billeder af mockup, lavet for at finde den helt rigtige placering af fyret.

Det bliver monteret på en stålkasse, så det er hævet 40 mm over gulvet. Gulvet er også 40 mm tykt, så det giver en kasse på
80 + mm.

P1281155.JPG
*P1281155.JPG
(118.67 kB . 640x360 - vist 214 gange)


Jeg vil placere forbrændingsluftsindtag og brændstofpumpe på undersiden af den kasse, så de er hævet over bundens niveau, og dermed beskyttet mod vand og mod hvad jeg måtte finde på at slæbe Efternøleren hen over af ujævnheder.

P1281156.JPG
*P1281156.JPG
(121.67 kB . 640x360 - vist 215 gange)


Alle lamper er også monteret, så el-mæssigt, mangler der bare en ledning til køleboksen og nogle få forbindelser til Webastoen samt endelig montering af lader.
« Senest Redigeret: 28. Januar 2018 kl: 15:11:58 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #51 Dato: 05. Februar 2018 kl: 18:48:07 »
Kassen med Webastoen er klar til montering i Efternøleren.

Den har fået 2 komponent epoxy og 3 lag maling, derefter er svejsningerne pakket med  Sikaflex 291. Så nu skulle den gerne være vandtæt og kunne holde til vind og vejr.
Det elektriske og det meste af brændstoftilførslen er, som det ses, formonteret i kassen. Det gør, at jeg slipper for at ligge på ryggen under vognen og rode med småtingene. Det eneste jeg mangler er, at montere udstødningen og brændstofrøret til tanken.
Jeg har også skåret hul i gulvet, men jeg venter med den endelige montering, til jeg har fået monteret den jerrycan som skal udgøre dieseltanken.

Den og en jerrycan mere, skal monteres på reservehjulsholderen, som i øvrigt også er godt på vej.

Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en Trasharoo http://campervanculture.com/shop/trasharoo-multifunction-external-gear-bag-green/ fra Campervan Culture, som skal monteres på reservehjulet. Derfor den ekstra flade foran hjulet.

P2051159.JPG
*P2051159.JPG
(118.97 kB . 640x360 - vist 146 gange)


P2051158.JPG
*P2051158.JPG
(129.1 kB . 640x360 - vist 145 gange)


P2051160.JPG
*P2051160.JPG
(117.83 kB . 640x360 - vist 147 gange)

« Senest Redigeret: 05. Februar 2018 kl: 19:23:01 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.029
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #52 Dato: 09. Februar 2018 kl: 15:36:10 »
Reservehjulsholderen mangler nu kun et par beslag for oven, så skal den pilles af og sendes til galvanisering.

Den venstre Jerrycan skal fungere som tank til Webastoen og have monteret et tanksugerør og en udluftning. Dieselpåfyldningen vil så, praktisk nok, sidde i samme side, som den gør på den trækkende bil.

Den højre skal fungere som ekstra brændstofbeholder til bilen eller til Webastoen. Den kan også bruges til at afbalancere vognen, så krogvægten kommer til at passe, selv om der er fyldt megen bagage bagi.

PT. er krogvægten med reservehjul og tomme dunke ca. 70 kg.

P2091161.JPG
*P2091161.JPG
(122.17 kB . 640x360 - vist 90 gange)


P2091162.JPG
*P2091162.JPG
(128.28 kB . 640x360 - vist 89 gange)


P2091163.JPG
*P2091163.JPG
(125.1 kB . 640x360 - vist 89 gange)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Ulven. Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 badroadcamper. 2005.  196 hk., 433 nm, bagspær og 5 lavgear.


En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen!