Forfatter Emne: Udgifter til T3 som veteran?  (Læst 2988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lasse

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
  • By: Roskilde
Udgifter til T3 som veteran?
« Dato: 28. Juni 2018 kl: 18:30:24 »
Hej. Jeg er måske kommende T3 ejer, men har lige brug for lidt råd og vejledning. Sagen er den at jeg længe har villet finde en sjov gammel bil, jeg kan gå og rode med og køre lidt i i weekenderne. Helst som veteranbil, så den er så billig som mulig at eje. Min bror roder rigtig meget med biler og har 2 T3'ere stående, og så spurgte jeg, først i spøg, om jeg ikke skulle købe den han ikke skruer på. Og nu hvor jeg har vendt tanken i hovedet er jeg blevet rigtig tændt på at skulle eje sådan en. Det er en årgang '82 eller '84, med 1.6 liters diesel uden turbo, kassevogn, som tidligere har været på gule plader som håndværkerbil. Hvad vil sådan en stå mig i af faste udgifter i form af vægtafgift, grønne afgifter og forsikring og sådan noget? Jeg ved godt det kun kan blive cirkatal, men jeg er gået kold i at finde noget nyttig information på Skats hjemmeside og det er så længe siden jeg har haft bil, at jeg slet ikke føler mig inde i jargonen omkring det.

Mvh Lasse

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Udgifter til T3 som veteran?
« Svar #1 Dato: 28. Juni 2018 kl: 20:21:47 »
Hej Lasse,

Altid rart med en flink bror. ;D
det er selvfølgelig vigtigt at finde ud af hvad den har været registreret som, måske mandskabsvogn (uden afgift) eller alm gulplade. Du hat måske stel nummer eller sidste nummerplade. du kan se info her https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfls=false&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side

forsikring er meget svær at rådgive om, der må din forsikring kunne hjælpe.

skat har afgifter for 2018 her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=4052

God fornøjelse.

Offline Lasse

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
  • By: Roskilde
Sv: Udgifter til T3 som veteran?
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2018 kl: 22:33:14 »
Tak linket til skat. Det var ret nyttigt, og det viser sig at være væsentligt billigere end jeg havde frygtet.

Jamen så krydser jeg fingre for at jeg kommer med en instandsættelsestråd her om nogle måneder.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Sv: Udgifter til T3 som veteran?
« Svar #3 Dato: 29. Juni 2018 kl: 23:15:16 »
Ang. Forsikring,  så kræves det ofte, at du har en hverdags bil , før du kan forsikre bil nr 2 som veteran. Og så er der en masse regler med aflåst garage, original stand mm. Der er flere tråde om emnet her.  Og prisen svinger også stort ud fra bopæl og alder.

Men du kan stadig have den med 1/4 afgift,  med normal brug og forsikring.. igen, det er ofte diskuteret her.
« Senest Redigeret: 29. Juni 2018 kl: 23:17:28 af Kjeld »
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet