Forfatter Emne: 4x4 kursus  (Læst 1140 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
4x4 kursus
« Dato: 27. December 2012 kl: 09:02:20 »
Fandt lige denne

http://www.youtube.com/watch?v=RX_pitfXYjQ&NR=1&feature=endscreen

Godt nok ikke en rigtig bil men viden og inspirationen er der :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
4x4 kursus
« Svar #1 Dato: 27. December 2012 kl: 17:15:41 »
Fin og informativt.  :)

Som gamle Knud Hammer i Land Rover klubben altid sagde; kør så langsomt som muligt, og hurtigt nok til at komme igennem.

Jeg har lige et par kommentarer og råd:

Husk altid at slukke lyset når man kører i dybt vand. Det kolde vand kan nemt få pærene til at spirnge når det kommer ind i lygterne.

Hvis man (ligesom mig) helst vil undgå at vandet trænger ind igennem dørene i dybt vand, så kan man "forsegle" dørene udefra med gaffatape og kravle ind igennem vinduet inden man kører ud i vandet.

Land Roveren har ikke bedre frihøjde end en T3 syncro, bl.a. p.g.a. det store differentiale.

Hvor jeg dog hader at køre i mudder  :angry:  og endnu mere at sidde fast i mudder  :angry:  :angry:

At køre i sand på "flade dæk" er derimod altid sjovt.

I kap. 9 mangler de desværre helt manøvren til når man ikke når op ad den stejle skråning og bilen går i stå. Den er altid god at kende.
Jeg har iøvrigt selv taget turen baglæns ned en 5-6 gange på blank is hvor det ikke lykkedes at komme op ad fjeldvejene. Og så er det bare med at redde situationene bedste muligt og ikke få for meget fart på nr man suser baglæns nedad.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk