Forfatter Emne: T3nettet og fremtiden  (Læst 2453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet og fremtiden
« Dato: 28. Februar 2014 kl: 20:17:50 »
Hey,

T3nettet.dk kører for tiden lidt ustabilt. Vi (T3klub Danmark) har ikke helt kontrol over hjemmesiden fordi vi ikke kan komme til "bagsiden". Da vi overtog siden og overførte til nye servere gik der lidt kuk i det og vi har ikke siden haft kontakt med bagsiden. Det duer jo kun som en kortsigtet løsning, så det er planen at introducere en ny platform. Det bliver Simple Machines Forum (SMF). En start bliver alle brugere og indlæg. Herefter bygges personlige billed albums på og sikkert en chat boks. Billeder bliver beskåret til en minimal størrelse på 100-200 kb per styk; dvs. en opløsning på omkring 1024x768. Rationalet bag dette er at opnå en smidig og hurtig loading for den enkelte bruger. Jeg ved endnu ikke hvornår vi skifter til den nye platform, men vi melder selvfølgelig inden det sker. Lige nu kører vi en beta udgave og tester scripts der overfører databasen til den nye platform. Det tager lidt tid, men mon ikke det lykkedes. Bruger Casper gør et fantastisk arbejde. Casper sidder i baggrunden og kan ikke ses, MEN han er meget ambitiøs om at få det til at virke. Jeg hjælper til med mine sparsomme evner.

T3nettet.dk forbliver lækkert, men giv os lige lidt tid til at komme derhen  :)

Hilsen Hinze

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
T3nettet og fremtiden
« Svar #1 Dato: 28. Februar 2014 kl: 20:22:05 »
Det lyder rigtig godt. Jeg og forhåbentlig alle andre er dybt taknemmelige for at der er nogle der ligger alt det arbejde i siden. Tak.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
T3nettet og fremtiden
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2014 kl: 20:30:26 »
Det er super.. bliver fedt at følge...
Er ikke i tvivl om at Casper nok skal få det til at spille.. men ved også at at det til tider er svært at finde tiden til det midt i en travl hverdag... og på trods af små irritations-mangler på siden, så fungerer den jo... så der er ikke ligefrem panik herfra...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
T3nettet og fremtiden
« Svar #3 Dato: 28. Februar 2014 kl: 21:11:24 »
nu ved jeg ikke om det er det du har skrevet
men kunne man ikke gøre det sådan at når man vil uploade et billede så skalere  siden det selv ned, ligesom når man lægger billeder ind på annoncerne på veteranposten.dk
håber det jeg har skrevet giver mening
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet og fremtiden
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2014 kl: 21:16:35 »
Citat fra: "bos1" post=108369
nu ved jeg ikke om det er det du har skrevet
men kunne man ikke gøre det sådan at når man vil uploade et billede så skalere  siden det selv ned, ligesom når man lægger billeder ind på annoncerne på veteranposten.dk
håber det jeg har skrevet giver mening


lige præcis, tanken er at I "bare" oploader billeder, så finder siden selv ud af at ned skalere det.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
T3nettet og fremtiden
« Svar #5 Dato: 28. Februar 2014 kl: 22:14:12 »
lækkert  :)
og super med det arbejde i lægger i t3nettet , ved ikke hvad jeg skulle gøre uden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
T3nettet og fremtiden
« Svar #6 Dato: 28. Februar 2014 kl: 23:57:56 »
Tak for fint arbejde.

venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
T3nettet og fremtiden
« Svar #7 Dato: 01. Marts 2014 kl: 07:53:30 »
Super
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
T3nettet og fremtiden
« Svar #8 Dato: 01. Marts 2014 kl: 08:39:18 »
Jeg skal også gerne tilslutte mig takken og rosen for, at nogen vil lægge et stort stykke arbejde i at holde T3Nettet kørende, men jeg vil heller ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg synes, at det har været træls med en halvering af billedstørrelsen, fra da Morten kørte det, og til nu.

Dette har jeg med tiden lært at leve med, og jeg har fundet et program i mit kamera, hvor har jeg kunnet forkode det, til de små ca.1200kb billeder, der nu er nødvendige, for at få dem gennem nåleøjet. og så med et enkelt klik skifte tilbage, til de mere normale ca. 4000 kb. billeder, som jeg bruger til alt andet end T3Nettet.

At billedstørrelsen nu skal formindskes med yderligere op til 10 gange, synes jeg er en rigtig, rigtig, rigtig dårlig ide.

Jeg synes at billedfladen er en vigtig del af T3Nettet, og jeg synes at det er en meget væsentlig forringelse, at reducere til en billedstørrelse på 100- 200 kb. som vil give grynede og kedelige billeder, der ikke kan zoomes ind på.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
T3nettet og fremtiden
« Svar #9 Dato: 01. Marts 2014 kl: 09:04:06 »
Det er altid fint med nye ideer,  måske også nye visioner (T3 app??) og keep up the good work, fortsæt bare :-)

Jeg skal nok betale mit kontingent 2014, gider bare ikke betale 14 euro i gebyr til banken pga. kroner og sepa.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet og fremtiden
« Svar #10 Dato: 01. Marts 2014 kl: 23:08:16 »
netop i disse sekunder er der en lille ny på vej. Vi er midt i en konverteringsfase og ser frem til resultatet. Om det bliver en dreng eller pige, eller måske en T3  :woohoo: Vi fortæller mere om lidt tid

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet og fremtiden
« Svar #11 Dato: 01. Marts 2014 kl: 23:21:16 »
Citat fra: "porteren" post=108383
Jeg skal også gerne tilslutte mig takken og rosen for, at nogen vil lægge et stort stykke arbejde i at holde T3Nettet kørende, men jeg vil heller ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg synes, at det har været træls med en halvering af billedstørrelsen, fra da Morten kørte det, og til nu.

Dette har jeg med tiden lært at leve med, og jeg har fundet et program i mit kamera, hvor har jeg kunnet forkode det, til de små ca.1200kb billeder, der nu er nødvendige, for at få dem gennem nåleøjet. og så med et enkelt klik skifte tilbage, til de mere normale ca. 4000 kb. billeder, som jeg bruger til alt andet end T3Nettet.

At billedstørrelsen nu skal formindskes med yderligere op til 10 gange, synes jeg er en rigtig, rigtig, rigtig dårlig ide.

Jeg synes at billedfladen er en vigtig del af T3Nettet, og jeg synes at det er en meget væsentlig forringelse, at reducere til en billedstørrelse på 100- 200 kb. som vil give grynede og kedelige billeder, der ikke kan zoomes ind på.


Hej Kim,

jeg forstår godt dine tanker om det lækre ved store billeder og zoome muligheden for detaljer. Det er stadigvæk muligt ved at du linker fra din egen billedserver i trådende.

Når vi ser på trafikken af data på serveren og i trådende er det nogle voldsomme tal. Det er begrundelsen for at begrænse data, men ikke hvis du selv hoster og linker i trådene.

Tanken er at du ikke behøver at "bekymre" dig om dine størrelser fra kamera opsætning, men blot uploade, så finder platformen selv ud af at ordne resten.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
T3nettet og fremtiden
« Svar #12 Dato: 02. Marts 2014 kl: 13:51:40 »
Hej Hinze.

Det sidste forstår jeg godt, men som du måske har forstået, vil jeg hellere have lidt besvær end, at give afkald på billeder, som man rent faktisk kan se detaljer på.

Jeg var inde på Veteranposten, som Bos 1 nævner i #4, og se på deres galleri. Sørgelige små billeder, hvor man godt kan se bilen, men ikke kan se detaljer.

Som den opmærksomme læser måske vil have gættet, er jeg ikke nogen ørn hen i computer teknologien, så jeg forstår ikke det første du skriver.

Skal jeg nu til at leje en slags domæne for at kunne se billeder i normal størrelse, og i så fald, kan jeg så også se andres billeder på samme måde???

Overordnet set handler det nok om, at jeg ikke kan forstå, at når det har kunnet fungere godt (for det meste) i de første år jeg var på T3Nettet, hvorfor kan det så pludseligt ikke fungere med normale billeder nu?

Hvis det er et spørgsmål om økonomi pga. datamængder, betaler jeg hellere mere i kontingent, end at få tidobbelte forringelser, på et for mig vigtigt område, som det visuelle er.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline senior01

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 84
    • Vis profil
T3nettet og fremtiden
« Svar #13 Dato: 06. Marts 2014 kl: 13:25:40 »
Hvordan forløb "fødslen" Hinze ?? Blev det en .....??
Man er vel nysgerrig !!

:cheer:
Hilsen
Peder

Mamie Blue -årg.87\' VW Transporter med R4i konvertering. Hochdach m. Westfalia camper udstyr.  
Gnisten - årg.02\' Suzuki Gran Vitara 2,0 benzin

Tlf.:  46769269 / 25789269

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3nettet og fremtiden
« Svar #14 Dato: 06. Marts 2014 kl: 17:36:45 »
Citat fra: "senior01" post=108552
Hvordan forløb "fødslen" Hinze ?? Blev det en .....??
Man er vel nysgerrig !!

:cheer:


Fint med nysgerrighed  :)

I første omgang blev den derinde og vil ikke rigtig ud. Konvertering af databasen er vanskeligere end lige forventet. Er der nogen der har kundskaber i mysqli databaser må I rigtig gerne melder jer til at hjælpe