T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: brian efter 29. April 2010 kl: 08:39:39
-
Fungerer det godt og stabilt, eller er det noget der skaber problemer?
Er det i praksis umuligt at få repareret?
-
xx
-
Jeg har førstehåndserfaring med Golf 2 med aut. Det kører og kører og kører Ingen problemer endnu på en bil fra '86 - derfor heller ingen erfaringer i at reparere på det - det bliver vist sjældent aktuelt.
-
er den vacuum styret eller helt mekanisk (som T3)
-
Jeg har lige haft en g2 fra 83 med aut. 1,6 - 75 hk , den kørte super godt , det eneste problem er kaburatoren , det er noget sygt p-- , der sku ha været skrottet fra starten , men gearet køre bare .
hilsen poul
-
Som iøvrigt er samme syge p.. karburator som sidder på vores DG motore.. Pierburg 2
-
Ja , man roder med alt , tror det er tænding / tændrør / benzin / sprit / luftfilter ,o.s.v . så er det bare den fu----- p-- kaburator
-
Ja... der er sgu nok en grund til at de sidste 2 busser jeg har haft, fik jeg en kasse med 4-6 adskilte med til hver !!
-
Ja , man roder med alt , tror det er tænding / tændrør / benzin / sprit / luftfilter ,o.s.v . så er det bare den fu----- p-- kaburator
Det er ofte det der er problemet med disse karburatorer.... der er igennen tiderne så mange der ikke ved hvad de laver der har skruet i dem.
Jeg vil næsten påstå at 9 ud af 10 er justeret forkert.
-
Ja , man roder med alt , tror det er tænding / tændrør / benzin / sprit / luftfilter ,o.s.v . så er det bare den fu----- p-- kaburator
Ja de bliver sgu trælse med tiden de karburatorer, men man kan få en komplet ny weber karburator ombygningskit til sådan pierburg montering for ca 6500kr. Og så virker det bare, det går 10 gange bedre. Mange penge, men hvis man ellers er glad for bilen, så er det en super investering. Har selv monteret et par stykker af disse kit´s...
-
Ja , man roder med alt , tror det er tænding / tændrør / benzin / sprit / luftfilter ,o.s.v . så er det bare den fu----- p-- kaburator
Ja de bliver sgu trælse med tiden de karburatorer, men man kan få en komplet ny weber karburator ombygningskit til sådan pierburg montering for ca 6500kr. Og så virker det bare, det går 10 gange bedre. Mange penge, men hvis man ellers er glad for bilen, så er det en super investering. Har selv monteret et par stykker af disse kit´s...
Er de så med elektrisk choker eller manuel hive håndtag?
-
Det er med manuel choker. Så styrer man også selv hvad der sker i maskinrummet.. :D
-
de der pierburg går register spjældet fast på ARGH
-
Efter de gode anmeldelser af automatgear, er jeg så blevet ejer af en
Golf2 1.6 diesel med netop automatgear. Det fristede at prøve det.
Det virker fint, og det håber jeg fortsætter.
Min T3 er har jo motorproblemer desværre.
En golf2 er en fin lille bil, men jeg synes det er en større fornøjelse at køre T3,
der er mere overblik.