T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: frost efter 01. Maj 2015 kl: 14:58:13

Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 01. Maj 2015 kl: 14:58:13
1,6 td vil ikke starte, hvad kan der være galt satte den for 14 dage siden men nu vil den ikke starte det ser ud som om den får diesel,og alligevel er jeg i tvivl da det ser ud som om der er luft i slangen op til pumpen, men når jeg tørner kommer der godt nok diesel op til pumpen og ud til dyserne, men starte vil den ikke, hvad pokker kan der være galt! Kan det være et forvarme relæ og hvor sidder det er godt nok lidt på herrens mark
Mvh mikael
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 01. Maj 2015 kl: 16:55:48
Citat fra: "frost" post=119950
1,6 td vil ikke starte, hvad kan der være galt satte den for 14 dage siden men nu vil den ikke starte det ser ud som om den får diesel,og alligevel er jeg i tvivl da det ser ud som om der er luft i slangen op til pumpen, men når jeg tørner kommer der godt nok diesel op til pumpen og ud til dyserne, men starte vil den ikke, hvad pokker kan der være galt! Kan det være et forvarme relæ og hvor sidder det er godt nok lidt på herrens mark
Mvh mikael[/quote

Tror måske jeg har fundet fejlen der sidder sådan et stykke metal inde i sikringsboksen i motor rummet som er iret/knækket mon ikke det er der det er galt, og hvor finder jeg et nyt
Mvh Mikael
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 01. Maj 2015 kl: 17:01:14
Kan det passe det er en sikring til forvarmer den hedder? Eller er jeg helt skæv på den!
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: FrankBinau efter 01. Maj 2015 kl: 17:11:56
Der sidder en plade sikring i den sorte box motorrum førersiden
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: FrankBinau efter 01. Maj 2015 kl: 17:14:02
vis den er iret over hvad de plejer at gører kan du monterer en kobberledning indtil du finder en ny
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: Aran efter 01. Maj 2015 kl: 17:54:31
Du kan, som Frank så rigtigt påpeger, montere en kobberledning som en midlertidig løsning, men den skal kunne trække stor strøm, så hvis du har noget af det svære installationskabel eller lignende, vil det være egnet.
Hvis du dimensionerer for tyndt vil det sandsynligvis brænde over i løbet af nul komma fem.

Men det ideelle er naturligvis, at bruge den rigtige sikring.
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 01. Maj 2015 kl: 17:57:49
Rigtigt som Frank siger at som regel er det tæring eller træthed som bryder sikringen til forvarmeren,
Men jeg kan ikke lide erstatningen med en ledning. Har set hvordan ledningsnettet ser ud da det viste
Sig at der var en kortslutning.

Mvh Jønne Ukendt
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 01. Maj 2015 kl: 19:36:09
Den var helt sprød og med en lille sprække i så må lige finde en i morgen, mon ik det kan lade sig gøre i Ålborg. Super mange tak for opklaringen af mine mærkelige spørgsmål, men er helt ny ud i t3, men tager det med et smil og hygger mig med alle de ting der nu kommer
Mvh Mikael
Og om 5 min. Er jeg også fuldgyldigt medlem..
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 02. Maj 2015 kl: 07:35:47
Den forvarmer sikring er det 50 eller 80 AMP ?
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: Hinze efter 02. Maj 2015 kl: 07:43:31
her står 50

http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_93&products_id=37
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 02. Maj 2015 kl: 08:34:10
Takker
Titel: Øv hvad nu!,,
Indlæg af: frost efter 02. Maj 2015 kl: 20:56:03
Problem løst sikring skiftet dytten kører igen