Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Emner - brian
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14
166
« Dato: 24. November 2010 kl: 19:26:27 »
Jeg kører med en gearkasse hvor 2. gear er næsten ubrugelig, og det har jeg gjort de sidste 5 år uden større problemer, ved at skifte direkte fra 1. til 3 gear.
Siden jeg skiftede motor med kobling for få måneder siden, har det været sværere at skifte fra 1. til 3. gear uden at bilen/motor kommer i svingninger (altså hopper ubehageligt).
Jeg tolker det som om fjedrene i den nye koblingsplade er slappere end i den koblingsplade jeg kørte med før.
Begge koblinger virker godt, men den jeg kørte med før egner sig bedre til de skift fra 1. til 3. gear.
Lyder den tolkning rigtig?
Tager koblingsfjedrene skade af de "svingninger" ? Er der andet det er skadelig for?
167
« Dato: 22. November 2010 kl: 10:53:22 »
168
« Dato: 15. November 2010 kl: 12:19:25 »
Jeg er ved at prøve at skifte starter, men jeg kan ikke få den ud. Jeg har starteren løs, og har skruet trækakslen af ind imod gearkassen, men det er vist ikke nok?
Skal træk akslen helt fjernes for at dette er muligt??
169
« Dato: 11. Oktober 2010 kl: 21:23:45 »
Jeg har for et stykke tid siden set billeder og beskrivelse af en overdækning til en personbil. Vist den type som har en elastik rundt i kanten. Lidt som et stræklagen. Jeg husker svagt at det var i et Biltema-katalog som Jens Jacob linkede til, men nu kan jeg ikke finde kataloget, og heller ikke det stræklagen-agtige på Biltemas hjemmeside. Fundet: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Daksel/Bilovertrak/
171
« Dato: 01. Oktober 2010 kl: 08:28:59 »
Jeg har prøvet hos VW i Herlev, Mekonomen i Herlev, og hos Autobremsen i Rødovre, disse steder uden sucess.
(utroligt at VW ikke har dem)
172
« Dato: 23. September 2010 kl: 11:07:24 »
Hvad skal det maximale omdrejningstal være for en 1.6 sugediesel, som har overstørrelse stempler på 76,98 ?
Informationen skal bruges til at justere maximal omdrejningstal anslaget.
Dette kan vel gøres medens bilen holder stille, altså ubelastet.
173
« Dato: 20. September 2010 kl: 17:17:41 »
Jeg har fået min T3 ud at køre, men den har et par gange ikke ville slukke motoren. Jeg gik så om og trak ledningen til magnetventilen, men det hjalp ikke, og heller ikke gentagen af og på med ledningen. Så jeg måtte sætte i gear og slippe koblingen for at få motoren standset. Jeg prøvede også at lette på låget til ventildækslet, men der kom ikke oliedampe op af betydning.
Så er det symptom på defekt magnetventil?
174
« Dato: 20. September 2010 kl: 10:11:39 »
Hvor stort var hullet oprindeligt, til fæste af stræberarmene forrest? Det kan jo være svært at se efter tærring:
175
« Dato: 20. September 2010 kl: 09:16:50 »
De skal være ca. 70 mm ydre diameter og ca. 34 indre diameter, og godset skal være svejsbar jern af 2-3-4-5 mm godstykkelse. Det er til reparation af noget der ligner det her, vil dog forsøge en anden reparation end den han anviser i linket. Jeg tænker at lægge skiver på mindst en af siderne, og så bruge et længere afstandsrør der sidder i gummibøsningerne. Andre løsningsforslag? http://sites.google.com/site/tubaneil2/radiusarm
176
« Dato: 18. September 2010 kl: 16:08:26 »
Jeg er ved at afmontere en LDA-dåse.
Den sidder med 3 styk 5 mm unbraco øverst, en 13 mm bolt på siden af punpen, og så sidder armen i noget styre kuglelignende, modsat dåsen, hvordan får man den arm løs?
Jeg vil godt havde den mini-styrekugle med armen, og ikke bare skrue armen ud hvis det er muligt.
177
« Dato: 18. September 2010 kl: 08:19:40 »
Er sugesnablen ikke mest for at motoren kan trække frisk luft?
178
« Dato: 16. September 2010 kl: 14:40:05 »
Jeg er ved at forsøge at sætte en motor i min T3, men motoren vil ikke tættere end 3-4 centimeter mod gearkassen. De hænger ellers helt lige og ud for hinanden.
Det er en 5-trins gearkasse, og på motoren sad tidligere en 4-trins ABH.
Jeg kan dreje krumtapakslen, men den glider stadig ikke ind.
Hvad kan det her skyldes?
179
« Dato: 13. September 2010 kl: 20:26:19 »
De fjedre som vel er trykpladen, har næsten altid nogle grater i spidserne, har det nogen betydning?
Udrykkerlejet, drejer det altid med rundt, eller er det kun når koblingen trykkes ned?
180
« Dato: 07. September 2010 kl: 10:02:09 »
En kilerem skal vel helst køre i ét plan.
Sådan er det desværre ikke på den motor jeg er ved at gøre klar.
Vandpumpens remskive kommer alt for langt ind mod tandremsdækslet og gnaver faktisk i dette.
Så er spørgsmålet, findes der mellemlægsskiver der flytter den lidt ud?
Jo det gør der: side 42 i So wirds gemacht.
Mon VW har dem?
(det er nu noget jeg har observeret også er tilfældet på andre af de her motore i mere eller mindre grad)
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14
|