Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - brian

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
46
Generelt / Motorkode GX
« Dato: 05. Februar 2016 kl: 21:02:11 »
Er der noget der er godt at vide om den motor GX  fra en Golf2?

F.eks. i sammenligning med en RP?

http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_90_VW-Golf-Motoren.html

47
Generelt / MED nummerplader, men UDEN forsikring.
« Dato: 31. Januar 2016 kl: 13:04:24 »
Jeg overvejer at købe en bil som står MED nummerplader, men UDEN forsikring ifølge dmr.

Jeg forstår ikke hvordan den kombination kan komme i stand.

Sælger siger at han har afmeldt forsikring på bilen,
men det overrasker mig at det overhovedet er muligt.
Jeg troede der gjaldt: Ingen nummerplader uden tilhørende forsikring.

Nogen bud på hvordan det kan hænge sammen?

48
Generelt / Benzin i reservedunke
« Dato: 26. Januar 2016 kl: 16:19:23 »
Jeg har benzin i en grøn reservedunk, som er lavet til formålet. Men selv om den er tæt, på den måde at den kan vendes på hovedet, uden det løber ud, og også presses på uden spild,
så lugter det af benzin når hunken har stået et stykke tid i en bil f.eks.

Er det et generelt at der diffundere benzin ud af den slags dunke?

49
Diverse / Hvidpladebil uden bagsæder?
« Dato: 14. Januar 2016 kl: 12:25:17 »
Må kan tage bagsæderne ud af en bil på hvide plader
og køre rundt sådan i nogle måneder?

Er det lovligt?

50
Diverse / Hvad koster en emmisionstest?
« Dato: 20. Oktober 2015 kl: 21:08:48 »
Hvad koster det ca?

Udstyret har de fleste større værksteder vel?

Eller er det noget man kan få foretaget ved et syns-sted, ude at skulle gennem et syn?

51
Generelt / For højt CO på en Toyota
« Dato: 29. September 2015 kl: 11:19:28 »
Jeg var til syn med en Toyota idag, og den dumpede til syn pga. for højt CO indhold, vist ca. 0.75%

Ikke den letteste fejl at udbedre. :(

Det kan vel være katalysatoren?
Dur Biltemas universal?

Da overskridelsen ikke er kæmpe stor, så er det vel ikke lamda-sonden?

Ellers nogle tip til at klare sig ud af den her situation?

52
Diesel Fora / Hvad er det her for en motor?
« Dato: 26. September 2015 kl: 08:58:51 »
Jeg så dette billede i et album her på siden, men jeg kan desværre ikke se hvad det er for en motor.

Det er hverken CS eller JX.


53
Diesel Fora / Dyse typer?
« Dato: 05. September 2015 kl: 09:56:40 »
jeg faldt over det her billede på forsiden:



Hvad er det vi ser?

54
Mekanisk / Håndremse-udligner, hvordan skal den vende?
« Dato: 22. August 2015 kl: 13:48:21 »
Jeg er desværre ikke sikker på at den udligner der forinder de 3 håndbremsekaler er sat rigtig på.

Sådan har jeg sat det foreløig:




Så vender den rigtig?

55
Diesel Fora / Har alle T3 diesel W-udgang på generatoren?
« Dato: 19. August 2015 kl: 17:54:09 »
Det har de vel, for ellers ville olietryks alarmen der afhænger af omdrejninger vel ikke virke?

56
Mekanisk / Forreste bremsekabel knækket
« Dato: 18. August 2015 kl: 10:17:58 »
Jeg ville lige teste håndbremsen som forberedelse til periodisk syn, og så knækkede det forreste håndbremsekabel  :(

Jeg har et brugt i ok stand et eller andet sted.

Jeg forstår at det er en reservedel det er svært at købe fra ny.

Der må vel ret let kunne konstrueres noget af gevindstænger og kabel der fungerer lige så godt som den originale løsning?

Er det mon vanskelig at skifte?
Det værste ville være om tanken skal af.

57
Diesel Fora / Justering af speederkabel på 1.6 diesel
« Dato: 17. August 2015 kl: 08:06:34 »
Jeg tænker lidt over hvordan det er med justeringen af speederkablet på 1.6 diesel.

I den ende af kablet som går i motorrummet, der er der intet at gøre.
Enden sættes over en metalkugle på armen der sidder på dieselpumpen.

I den anden ende af kablet, der ender i den lille plastdåse under gulvet i kabinen,
der kan der justeres lidt.

Hvis kablet skrues fast så det bliver for kort, så trækkes der meget hårdt i kablet
når armen på dieselpumpen rammer fuldgas anslaget, mens speederen ikke når gulvet
i kabinen.

Det er vel ikke godt for hverken dieselpumpe eller speederkablet?

På en golf2 diesel er der jo en justerbar "stopper" under speederpedalen.

58
Elektrisk / Baglygter, ledningsføring, farvekoder
« Dato: 28. Marts 2015 kl: 13:45:31 »
Jeg har ikke lys i højre baglys.

Og det problem arbejder jeg på at løse.

Det er ikke pæren der er sprunget.

Der mangles heller ikke stelforbindelse til baglygterne,
det har jeg testet med en pære.

Det sidder et stik med 6 ben på række på de lygter.
Baglyset kommer ind i nummer 2 ben fra neden, fra en ledning til stikket.

På den højre er den ledning grå/rød
På den venstre er den ledning grå/sort

Det undrer mig lidt at ledningerne til baglygterne ikke har samme farvekode,
men sådan er det måske altid?

SENERE: ja, ledningerne har forskellig farve, har nu studeret "So Wirds gemacht"

Jeg kan løse problemet ved at trække en ledning mellem baglygterne,
men jeg vil jo gerne finde ud af hvor problemet ligger.

59
Generelt / Limede ruder, Gør det selv?
« Dato: 04. Marts 2015 kl: 11:13:25 »
Som vi ved, så er det relativ let at skifte en forrude på en T3.

På nyere biler, f.eks. T4, Golf3 etc. er ruderne limede på.

Så er det muligt at skifte en limet rude selv?
Jeg er klar over at ALT er muligt hvis man har det rigtige værktøj,
men jeg tænker her uden særlig meget specialværktøj.

Kan man f.eks. tage forruden fra en T4 og sætte på en anden T4,
uden brug af ret meget andet end en tube rudelim?

60
Generelt / T4 genvordigheder
« Dato: 13. Februar 2015 kl: 09:34:42 »
Min nabo har en T4, 2.5 TDI.

På den gik der hul i koblingshydraulikken et eller andet sted INDE i koblingsklokken.

Bilen kom så til et værksted, og har stået der et stykke tid.
Igår var jeg så med naboen nede på det værksted for at høre hvordan det gik.
De mente også at motoren var gået i stykker da de startede den.

De sagde så at det ikke kunne svare sig at få bilen lavet, da man samtidig burde
skifte kobling+svinghjul + usikkerhed mht. motoren.
Jeg spurgte så hvad de mente man kunne gøre, og svaret var at skrotte bilen.

Den er ikke slem hvad rust angår.

Jeg skriver det her til sammenligning med T3,
hvor der jo ikke er de store besværligheder
med at komme til koblingshydraulikken.
Hvorimod på T4 sikker det INDE i koblingshuset
så motor og gearkasse skal separeres.
Det er ikke så let som på T3.

Efter min mening er en T4 lidt af en fælde at gå i,
hvis man er "gør det selv".

På DBA er der masser af T4'ere tilsalg men ingen T3'ere.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14