Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jensjakob

Sider: 1 ... 398 399 [400] 401 402
5986
Diverse / Påfyldningsprop på gearkasse og liter antal
« Dato: 11. April 2006 kl: 11:41:03 »
Hej,

Jeg ved ikke om det er det samme som benzin.gearkasse, men er sidder der en 17mm unbrako på passagersiden af gearkassen - ikke til at undgå at finde.

Det er nemmest med en 17 mm unbrako top til topnøglesættet.

Min forrige gearkasse var smadret i unbrako'en, så mekker svejsede en møtrik udenpå - nemt og bekvemt (når man har en svejser ved hånden).

Mht. GK olie, læste jeg et sted at det skal være SAE80 GL4 og ikke 5, fordi 5 har flere additiverr - og det kan korrodere synchro.-ringene.    

Mht. kapacitet - siger Haynes 3.5 liter.

/JJ

5987
Diesel Fora / Startproblemer med ny Syncro
« Dato: 07. April 2006 kl: 19:17:02 »
Hej Jan

Velkommen til VW land - stedet hvor vi ruller rundt om natten og til tider ligger vågne over vores kære Caraveller.

Det bliver bedre, det lover jeg dig - jeg er selv på min 3'de Caravelle nu - og begynder at slappe meget mere af.

Det meste der er på vores biler, er til at lave, rimelig nemt - især hvis nogen kan råde dig elller hjælpe dig.

Haynes er et must, og du bor nær Randers, så ind til Køsters Motorboghandel med dig :-)
Køsters Motorboghandel Østergade 9 8900 Randers Tlf: 86426613

Han har ALT i motorbøger :-)

Hvis han har det, og du har råd, så køb også Bentley - det er kongen :-)

/JJ

5988
Diverse / Synstips
« Dato: 06. April 2006 kl: 20:08:14 »
Hej,

Hvad er den rigtige måde at rense kobberrør på?

/JJ

5989
Diesel Fora / Overvejer køb af aldrende VW Transporter Syncro
« Dato: 06. April 2006 kl: 08:52:42 »
Se tråd her på forum om min rustne blå Caravelle, og besøg:
http://www.zorck.dk/t3/

5990
Diverse / Billeder af Caravelle rust - så er i advarett
« Dato: 05. April 2006 kl: 20:27:53 »
Hej,

Så var den blå bus påliften,og fik TÆSK med synshammeren ogkoben.

Vanger er OK.

Der er et par huller rundt om, de får lapper.

Tværvangen ude ved forreste donkraft-hul, er hullet på den lodrette del, og i bunden lige over donkraft-støttepunkt. Der skal lidt kunstnerisk snilde til.

Men den lange historie kort, pladesmeden svejser de grove ting og tryller, ogjeg laver alt over vangerne og op (bortset fra skærm i passagersiden med benzinpåfyldning, den skal et skarrings-stykke til.

Og så til syn om et par uger, og se hvad der sker.........

/JJ

5991
Diverse / afmontering af sidebeklædning
« Dato: 04. April 2006 kl: 18:40:38 »
Haynes siger:
Dereren skrue i midtena vinduesoprul håndtaget.
2 skruer i det indvendige "dørlukke" håndtag.
Døråbne håndtag, der er plastikplade indenunder plastikarmen til åbning af døren, denplade kan liftes ud, og så er der en skrue bagved.

Håber det hjælper.

/JJ

5992
Diverse / Synstips
« Dato: 03. April 2006 kl: 22:15:24 »
Test aldrig CO med en kold motor ;-)

5993
Diverse / Synstips
« Dato: 03. April 2006 kl: 20:01:02 »
Hej,

Jeg vil lave en tråd med synsips - den kan sikkert være gavnlig for os alle.

Jeg kender ikke så mange, udover dem med:
* Brems bremserne rene før synet.
Evt kør 100 meter med bremsen lidt trådt ned. Få slebet gammelt rust af.

* Vask motoren, og husk at tørre den over ligefør synet.

* Lygter, lygter, lygter. De skal bare virke. Ligeså med hornet.

Og det var cirka min vidensbase.

Hvad har i af gode tips?
/JJ

5994
Diverse / Forfjedre der \"skaller\" og syn?
« Dato: 03. April 2006 kl: 19:59:11 »
Hvad med de skrå forvanger som går fra rammen ud til forhjørnerne?

De begynder at tykne nogle steder pga rust , et enkelt sted på 1 centimeters penge har de lavet "butterdejgstricket" med at begynde at flage fra hinanden i kanten.
Slibe ned, glasfiberspartelmasse, pladre til med tectyl?

Det er IKKE en bil til salg, det er min egen, så jeg har det OK med at komme gennem, syn på den måde.

/JJ

5995
Diverse / Forfjedre der \"skaller\" og syn?
« Dato: 03. April 2006 kl: 19:18:48 »
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/sbi_vejl/afsnit8.htm
og her
- som jeg læser det er mindre afskalninger OK, såfremt det er udenfor "væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme"

----------------------------------------------------
Zone A
 
 Omfatter hjulførende dele (komponenter); f.eks. hjulophængets svingarme, fjederben, styrearme, aksler og fjederbefæstigelser på aksler: 1) Samtlige komponenter skal være uden gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjs- fabrikantens anvisninger. I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale samlingsmetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der benyttes tilsvarende materialer og pladetykkelse som i den oprindelige konstruktion.  
 
 
 Zone B omfatter forbro, bagbro og komponenter (herunder beslag og/eller konsoller) til fastgørelse af - for- og bagbro, hjulophæng, støddæmpere, krængningsstabilisatorer og fjedre, - styrehus/tandstang og øvrige styretøjskomponenter, - bremsehovedcylinder, pedalophæng og betjeningsanordning for parkeringsbremse, - sikkerhedsseler og tilkoblingsanordning, samt den køretøjs-/karrosseridel (vange, ramme, panel m.v.) hvortil komponent/beslag/konsol er fastgjort; dog ikke mere end 20 cm fra fastgørelsespunkterne for komponent/beslag/konsol: 1) Der må ikke forekomme gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke.  
 
 
 Zone C omfatter de dele af den bærende/medbærende konstruktion der ikke er omfattet af zone B: 1) Dørstolper og bundkonstruktionens vanger/traverser, herunder langsgående vanger foran forsædernes fastgørelsespunkter, må ikke være gennemtæret. Der må i øvrigt kun forekomme mindre gennemtæringer. På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe kanter. 2) Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger/ traverser og profiler bibeholdes. Reparation foretages normalt ved svejsning. AFSNIT 8 VEJLEDNING for STATENS BILINSPEKTION 8.01 BÆRENDE ELEMENTER Side 4 Chassis Oktober 2002 Reparation kan eventuelt tillige foretages ved anvendelse af limning, popnitning og lignende samlingsmetoder, når det sker efter køretøjsfabrikantens anvisninger eller anbefalinger.  
 
 
Zone D omfatter motorhjelm, døre, bagagerumsklap, påboltede skærme, kofangere og lignende: 1) Komponenterne skal være solidt fastgjort til karrosseriet. Der må kun forekomme mindre gennemtæringer, og gennemtæringer må ikke fremstå med skarpe kanter. 2) Reparation kan foretages som overfladereparation ved anvendelse af svejsning eller ved anvendelse af limning, popnitning og lignende samlingsmetoder eller ved udfyldning med forstærket (armeret) plastmateriale

5996
Diverse / Forfjedre der \"skaller\" og syn?
« Dato: 03. April 2006 kl: 19:14:45 »
Hej,

Forfjedre som skaller en lille smule - hvordan er det med dem og syn?

Nogle gode tips (udover at skifte dem)?

/JJ

5997
Diverse / Billeder af Caravelle rust - så er i advarett
« Dato: 03. April 2006 kl: 17:32:25 »
Howdy

Hvor finder jeg dog en pænere T3 til 4500?

Nå, jeg skal på værksted på onsdag og have den på lift, og så må vi se derfra.

Der er i det mindste kobber-bremserør - så noget godt er der ;-)

Selvom den er rusten, så er det stadig en af de pænere af dem jeg har set på i lang tid - måske jeg kigger de forkerte steder...

Pladesmeden mener at trinbrædt i førersiden og skærmkant ved benzinpåfyldning er nemt at lave, selemontering på firewall er også rimelig nemt siger han.

Men lad os se når den har været på liften.

/JJ

5998
Diverse / Billeder af Caravelle rust - så er i advarett
« Dato: 02. April 2006 kl: 23:33:40 »
Hej Jarl

Tak for feedback.

Det giver lidt ondt i maven at læse - at jeg er på en udu her.

Min tanke er ikke at den skal være smuk, bare gå gennem syn og holde et par år.

Rusten er mest lokalt - de steder der er billeder af er der der er rust. Resten af bieln virker meget sund.

Men ja - det er trælst den er så rådden de steder (samt lige foran baghjul er der også hul).

Omvendt, den virker meget symptomatisk for de fleste af de caraveller jeg har set på det seneste.

/JJ

5999
Diverse / Rådne seleophæng bagi!
« Dato: 02. April 2006 kl: 22:06:46 »
Hej.

Detlyder godt.

Svejsede du selv i - eller har du en god (og billig) pladesmed på hånden?

/JJ

6000
Dine Projekter... / Hvordan får man en god T3??????
« Dato: 02. April 2006 kl: 16:48:44 »
Jeg sidder nu med min tredje Caravelle,
http://www.zorck.dk/t3/

Og jeg har kigget på MANGE undervejs.

Ja, den blå er noget rådden, og jeg er spændt på at komme igang med snak med mekker om hvad der skal til for at den kan synes.

Men omvendt - der er også mange jeg har set på som var mere rådne -men som jeg ikke tømte kabinen på, eller bankede huller i al rusten for at finde svage steder (man behandler jo andres biler pænt, ikk?)

Så enten kan man købe en "ok" caravelle, og blive overrasket hen af vejen.

Eller købe en dårligere, og så selv lave det der skal laves, og vide hvor der er padding, glasfiber og ny plade.

Men hvordan søren finder man en god Caravelle fra start af?

Jeg har kigget meget, og selv dem til 18-23K havde meget der skulle laves.

SÅ hvad er tricket?

/JJ

Sider: 1 ... 398 399 [400] 401 402