0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "TONY"Problemet blev fundet... ..den med "lydprøven" gav faktisk lidt at gå efter, de 4 cyl lød langt fra ens.. :shock: Ved at fodre den med mere diesel og nogle ekstra omdrejninger, kom den til at gå relativt jævnt og det blev bedre da den var blevet varm.Med hånden over udluftningsstudsen kunne jeg næsten tælle hvert stempelslag og da olien også dryppede taktfast ud af oliepindsrøret, var der ikke længere tvivl om at det var en meget kraftig underkompression, og dermed en død motor.. Et stort lyspunkt er da i det mindste, at den er 100% tæt i topstykket, så lidt stumper kan den da give.. :wink: TonyDet var sørme godt, at den ikke "løb løbsk" for dig...Kan lige se det for mig, en løbsk motor på et bord, og ingen kobling til at stoppe den med...
Problemet blev fundet... ..den med "lydprøven" gav faktisk lidt at gå efter, de 4 cyl lød langt fra ens.. :shock: Ved at fodre den med mere diesel og nogle ekstra omdrejninger, kom den til at gå relativt jævnt og det blev bedre da den var blevet varm.Med hånden over udluftningsstudsen kunne jeg næsten tælle hvert stempelslag og da olien også dryppede taktfast ud af oliepindsrøret, var der ikke længere tvivl om at det var en meget kraftig underkompression, og dermed en død motor.. Et stort lyspunkt er da i det mindste, at den er 100% tæt i topstykket, så lidt stumper kan den da give.. :wink: Tony
Mororer der løber løbsk har den dejlige egenskab, at de altid standser af sig selv igen, og når de gør, så gør de det ordentligt. -men mon ikke naboerne alligevel var blevet lidt bekymrede over larmen og røgen???
Kom vi tømmer lige en dåse dieselstart ind i indsugningen... så skal den nok være til at styre.