Forfatter Emne: Påløbskontakt på dieselpumpe  (Læst 2627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Dato: 01. November 2008 kl: 21:05:26 »
Jeg faldt tilfældigt over dette billede i onkel:



Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har #53 / #54 på deres vogn?

Hvilket beslag de sidder i?

Og hvilken funktion de har? Normalt bruges de ifm motorstyring, men da den er mekanisk på T3 er jeg i tvivl...

Og hvorfor denne nysgerrighed? Det skal måskes bruges til noget styring af en vnt engang langt ude i fremtiden.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #1 Dato: 01. November 2008 kl: 23:21:24 »
Funktion?

Hvis ikke netop det havde været en T3, vi snakkede om, så ville jeg sige AGR-styring, men det findes jo ikke på dem. Mit næste og helt udokumenterede indfald handler om aut.gear. - Sensor for kick-down? - i hvert fald fuldgasswitchen? Og tomgangsswitch til at tillade indrykning af "P" eller "R"? Hvad ved jeg?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #2 Dato: 02. November 2008 kl: 00:27:01 »
Jeg mener det sidder på den passat motor, som van bastler lagde i sin bil.

Jeg skal prøve at høre om han ved det.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #3 Dato: 02. November 2008 kl: 12:42:51 »
Eller godt forsøg, men kickdown er fult mekanisk på en t3 automatgearkasse, derimod har jeg engang set sådan en kontakt på en JX´er med klimaanlæg.

Så jeg gætter på at den bruges som input til logikken der kobler kompressoren ind og ud.

På golfer og pasatter har jeg set det flere gange men altid i forbindelse med AGR
Mvh. Casper

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #4 Dato: 02. November 2008 kl: 16:28:19 »
Ok det giver mening, så mangler jeg bare at finde ud af hvordan de sidder fast? Jeg syntes der mangler et beslag på tegningen...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #5 Dato: 02. November 2008 kl: 16:37:15 »
Du skifter bare til en dieselpumpe med tårn-lda, der er jo plads i den doka, så kan du hente en kontakt og et monteringssæt hos mig næste gang du er på øen.
Systemet jeg har liggende stammer fra AGR styring i en passat, så det er ikke noget jeg bruger
Mvh. Casper

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #6 Dato: 02. November 2008 kl: 17:00:58 »
Jeg har sådan en pumpe til at ligge, men der skal en jx'er pumpe i - den skulle være mere generøs...

Måske er der sådan en kontakt og beslag på den aaz pumpe der ligger ude i værkstedet. update følger.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

cvj

  • Gæst
Påløbskontakt på dieselpumpe
« Svar #7 Dato: 02. November 2008 kl: 23:45:57 »
Hej, i min "søsterbil" (Passat) har jeg eftermonteret de omtalte kontakter, de er nemlig en del af styringen til den såkaldte "Schaltanzeige" (standard i diesel Passat'er indtil 1/85)

Schaltanzeige er en gul diode som lyser op for at minde føreren om at geare op ved ca. 2500 rpm.
Der er imidlertid et par situationer hvor det ikke er hensigstmæssigt at geare op, selvom omdrejningstallet overstiger 2500 rpm. og det er her kontakterne kommer ind i billedet; dioden lyser ikke ved kraftig acceleration (pedalen i bund), og ved motorbremsning (pedalen sluppet), desuden er der en kontakt i gearkassen som forhindrer dioden i at lyse hvis man er i højgear ;)

Måske T3 også har haft Schaltanzeige engang?

Mvh. Chris