Forfatter Emne: Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?  (Læst 2260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?
« Dato: 09. December 2008 kl: 22:46:03 »
Velkommen til - mange biler - mange mennesker - mange idéer

Jeg kan ikke lige mindes at ha set en gewind under vogn til en T3, dermed ikke sagt at de ikke findes. Men der findes standard sænkningsfjedre.

Dem der std sidder i doka'en er rimeligt hårde og bærer nemt det læs den er sat til ab frabrik, det er helt sikkert en af de ting du giver køb på ved at voldsænke den.

Den billigste måde at sænke den på (og nok også den eneste hvis du vil voldsænke) er ved at varme fjedrene - lovligt? NEJ Forsvarligt - ved det ikke, ikke lige min stil.

Husk at hvis du gør det på denne måde skal du IKKE sætte klodserne du understøtter bilen med i den højde du vil ende på. Men i stedet den ønskede frigang PLUS vandringen i fjedrene. Dvs start med at understøtte lige under hvor den er nu og varm fjedrene. Vent - løft fri med donkraft og vurder højden. Tag evt et før / efter mål så du får en idé om hvor meget den synker hver gang.
Der er også nogle der praktiserer det at skære vindinger af fjedrene med vinkelsliberen - heller ikke noget der kan anbefales.

Husk du skal ha andre støddæmpere på efter sænkning + bilen skal spores, medmindre du har et ekstremt godt dæk budget.

mht syn - god fornøjelse   :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?
« Svar #1 Dato: 09. December 2008 kl: 22:55:02 »
Jeg tror at du skal sende en pm til den bruger der hedder kloning27, han har vist den laveste T3 her på sitet.
Og velkommen til
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?
« Svar #2 Dato: 09. December 2008 kl: 23:05:10 »
Hej ! og velkommen
Fin bil du har fået , og ja det ser rigtig godt ud når en t3 er sænket , min bil var da jeg købte den sænket næsten 80 mm , og med 18 " porsche turbo fælge , grøn HR fjedre og rød Koni indstl. støddæmpere , hold k...
det så godt ud men den var hård som bare f....., så hvis du vil prøve kan du jo komme med et bud på fjedre og dæmpere .
hilsen poul

el. ring imorgen 20680265
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Bluestar

  • Gæst
Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?
« Svar #3 Dato: 10. December 2008 kl: 12:12:16 »
Nicolaj, hvorfor de teledials? det gør det hele meget mere besværeligt!

du skal da bare have nogle 5x112 et 30, så kører det!

jeg kunne godt tænke mig 17" detaileret fuchs på bussen!

jesper

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hvor meget kan man sænke en T3 uden airride?
« Svar #4 Dato: 10. December 2008 kl: 21:50:23 »
jeg kører med 70-60HR undervogn med tilpassede dæmpere.. nu kører den som en racerbil og den kan stadi hente 1 meter støbemix
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911