Forfatter Emne: skift af oliepumpe  (Læst 1055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
skift af oliepumpe
« Dato: 08. Juni 2009 kl: 18:56:03 »
jeg overvejer at skifte oliepumpe på min 2,1 uden katalysator. Men er ikke helt klar opver hvilken man skal bestille hos CSP de har flere typer er der nogen der ved noget om det og skal der bestilles andet for at skifte den. Den har svært ved at holde oiltryk i.h.t.instrumenter! Vil også købe et olietryks manometer og tjekke om det er sandt! Gode råd modtages med tak :P
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Mads-kaa

  • Gæst
skift af oliepumpe
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2009 kl: 21:03:43 »
Du skal vælge en std. oliepumpe til WBX. Csp er nok ikke det billigste sted du kan købe den.
Når du skal skifte den skal du have udstødningen af, du skal have bageste motorophæng af, og du skal have remhjulet af. Det medfører at du sikkert skal have skiftet pakninger i udstødningen, møtrikker/bolte til udstødningen og shimmeringspakningen bag remhjulet. Du skal også have en ny pakning til oliepumpen og fire nye bolte.
Jeg vil råde dig til ikke at køre i bilen så længe du ikke kender det reele olietryk, det tager ikke lang tid at rive et leje, med dertil hørende motorhaveri.
Kontroller i første omgang om din sensor er ok, kontroller så forbindelsen til instrumenthuset og afslut med at kontrollere instrumentet. Alliér dig med Haynes eller endnu bedre Bentley, så skulle det være muligt at udføre en fornuftig fejlsøgning.

/Mads

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
skift af oliepumpe
« Svar #2 Dato: 09. Juni 2009 kl: 16:01:01 »
tak mads- kaa der er jo lidt at gå igang med men kan du ikke lige give mig et hint om hvor du synes det er bedst at skaffe reservedele. Jeg ved at det ikke er hos vw men min lokale uautoriserede har ikke blandt andet mulighed for at skaffe oliepumpe jeg har spurgt!  og der skulle jo nødig ske noget med udstødningen for den koster også en herregård  på forhånd tak  :?
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Mads-kaa

  • Gæst
skift af oliepumpe
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2009 kl: 16:40:54 »
Du kan shoppe hos: www.kaefer-co.de eller www.vwbusshop.de de råder begge over det samme sortiment. Priserne er stort set ens og servicen er OK, men der kan være temmelig lang leveringstid pga. de kun handler med bankoverførsel :roll:

/Mads