Forfatter Emne: T3 DK - en ny forening under opsejling...  (Læst 11909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #15 Dato: 09. December 2009 kl: 21:57:26 »
Citat fra: "a.jespersen"
hej alle.hvad fan--- er det her for noget , det her har kørt den tid jeg har kendt t3 nettet. hvad skal vi med en klub , det giver kun balade. nej det køre godt som det er nu . der er stor hjælp mellem alle . alle kan snakke sammen , skrive - pm sammen ,det andet vil kun blive svært , hvem skal bestemme over de penge der kommer ind , skal de gå til ting på sjælland eller jylland  der bliver kun døje. det her er for godt til det  skal stoppe her . forsikring , det har jo tit noget at gøre med hvad man ellers har af forsikringer mvh allan jespersen.


Tjaah. Det er da helt rigtigt, at det kører fint. Det udelukker dog ikke, at nogle ting kan blive endnu bedre hvis der kommer en bestyrelse med vedtægter ind over.

Vedr. forsikringer, så har klassisk- og veteranforsikring ikke så meget at gøre med, hvor- og hvad man ellers har af forsikringer. Det er ganske få selskaber, som tilbyder denne form for forsikring, og her er der mulighed for at tegne igennem klub.

-og så er det fedeste ved en klub, at det er frivilligt at være med.

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #16 Dato: 09. December 2009 kl: 21:58:26 »
Åh hvor det minder om gamle dage da jeg sad og tænkte på at starte T3nettet... dem jeg snakkede med sagde at det skulle jeg glemme, for der var jo ikk mere end et par stykker ud over mig som syntes at det var en fed bil... idag er jeg da glad for at jeg startede det alligevel :-)

Kan ikke forstå hvorfor det skal være så slemt at starte en klub op som sideløbende kan arrangere træf og kurser og en masse hygge.. bare det at have en kasse hvor der var penge til at købe et telt som man kunne bruge ved spark dæk ting, og muligheden for at betale en expert i et eller andet... det kunne da være smukt ;-)

Og allan.. hvis det er så fan... lort med en klub, skal vi da nok lade være med at tvangsindmelde dig og sende dig til inkasso hvis du ikke vil deltage  :D

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #17 Dato: 09. December 2009 kl: 22:51:14 »
hej martin . jeg siger ikke det er lort .men det du gerne vil  kan du jo sætte ud som spark dæk som andre gør. forsikring , alt mit er et sted 2 biler  3 motorcykler , hus plus andet . træf- kurser kan det ikke gøres her , hvis det bliver en klub har du måske kun det halve med ,her har du alle . martin hvis der er noget i søborg , eller et andet sted du vil lave spark dæk , eller grusgrav kørsel. hvis jeg kan og det er noget for mig vil jeg jo møde op men det er jo ikke det man ser mest af. vedr. penge til et telt . kan man jo sikkert også finde dem her . man er jo nød til at spørge først. hvem siger der ikke kan findes penge til et telt . det er sikkert sådan at alle gerne vil give noget til et telt , til det næste træf . sådan som jeg ser det , bliver det delt ved en klub . som det er nu er det også en klub , der er bare ikke så mange der  finder på noget sjovt . vil det hjælpe hvis der kom 200 ind om året . det kan ikke bruges til noget . men gode og sjove ting vil alle der har tid gerne være med til , også selv om der lidt bruger betaling.mvh allan

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #18 Dato: 09. December 2009 kl: 23:03:05 »
Jeg er med , jeg syntes det er en god ide, vi må jo gerne være lidt fremsynet , vores biler bliver snart , eller er classiske køretøjer , så kan man få billig forsikring , jeg er med i andre klubber , det er ikke farligt , man betaler et par hundrede om året , og bestemmer selv om man vil deltage i deres arangementer , de par kr skal vi nok få tilbage i form af rabat eller en t - shirt til træf , el. hvad ? , og ta det roligt T3 nettet består , det er for godt , folk har brug for det , se bare der kommer nye til hver dag .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

adman

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #19 Dato: 09. December 2009 kl: 23:28:57 »
Uha, der skal nok komme godt gang i denne tråd, det er et sprængfarligt emne.

Personligt er jeg hverken for eller imod, og melder mig gladeligt ind, såfremt det bliver en realitet.

Meeeeen, der er lige et par overvejelser som jeg vil byde ind med:

Jeg er ud over T3 nettet, medlem af Ténéré Klub Danmark (offroad MC), og to svenske offroad-fora. De svenske er som T3 nettet "bare" et forum, og TKD en klub med betaling, bestyrelse og hele balladen. Og det er netop balladen, som kan virke lidt anstrengende, og som T3 nettet er så dejligt fri for. Omgangstonen er hyggelig, alt er frivilligt, og alle hjælper hinanden.

I TKD har jeg gennem de 8 år jeg har været medlem, oplevet mange bestyrelser, mange nye medlemmer, og et glidende kodeks for hvad der var god klub-ånd. Oplevet svar på div spørgsmål på nettet i stil med: "Du kan jo bare melde dig ind, så skal vi nok hjælpe..." Oplevet medlemmer der besad en guldgruppe af viden, som blev ekskluderet fordi man ikke var enig i hvor meget humor/kant/sarkasme, der måtte være i svarene. Salversen havde ikke overlevet 2 uger i det forum. Og det ville sgu være synd, for jeg ææælsker hans indlæg.

Så kom der moderatorer på indlægene, så måtte man ikke deltage i arrangementer uden at være medlem, og jo bedre venner med formanden, jo bedre medlem var man.

Sad selv i betyrelsen et års tid, og stod af fordi den selvfede tone blev uudholdelig.
Umærkbart og snigende kom der over to-tre år en opdeling i A og B medlemmer, og folk der bare bruger forumet til at få svar på tekniske problemer, bliver ikke hjulper i nær samme grad som "rigtige" medlemmer.

Helt anderledes er det med de to svenske klubber/fora, hvor stemningen og holdningen til hinanden er meget lig T3 nettet. Jeg ved så ikke om det bare er svensk mentalitet, eller om det er udtryk for et fællesskab mere end en egentlig klub, men det giver da lidt at tænke over...

Har også oplevet bestyrelser i andels/ejerforeninger hvor folk der lige var flyttet til, blev medlem af bestyrelsen, og pludselig udviste den største disrespekt for folk der havde boet i ejendommen det meste af deres liv. Nogen gange sker der bare noget uheldigt i hovedet på folk, når de får ret til at bestemme over andre.

Ikke at det behøver ske, bare fordi T3 nettet evt bliver en klub, og der er da også masser af fordele, men jeg synes bare at det er vigitgt at have med i overvejelserne, især med henblik på at få lavet nogle bestemmelser, der forhindrer den type udvikling af et ellers super velfungerende forum.

Elsker at følge med i de daglige input herfra, og kan mærke at på TKD er jeg begyndt at kede mig rigtig meget, fordi der er kommet de her lede undertoner af selvfedme, og klappen hinanden på skuldrene. Gid det ALDRIG må ske her.

Håber lidt af ovenstående kan bruges til noget.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #20 Dato: 10. December 2009 kl: 00:07:02 »
Føler mig stadig lidt inhabil i denne sag, dog har jeg nogen foreningserfaring (har været næstformand i en jernbaneforening i nogle år)...
Det endte dog med at være en ren pengemaskine, medlemmerne fik ikke noget retur for pengene (fatter slet ikke at den klub/forening lever den dag i dag), så jeg trak mig fra foretagendet...

For at jeg vil give nogen som helst tilkendegivelse af om jeg vil støtte op om det eller ej skal der noget håndfast på bordet...
Noget som medlemmerne af klubben får til gengæld, ved godt at der er nævnt flere ting i denne og andre tråde, men tager det ikke som andet end spekulationer og gisninger...

En ting er sikkert, T3Nettet.dk bliver ikke et lukket forum som kun betalende medlemmer kan bruge...
Vil ikke afvise en form for brugerbetaling for nogle specielle funktioner i fremtiden (skal bare lige komme på hvad det så skulle være for noget), men det kommer ikke til at gå ud over vores forum - synes det hele virker så fint og frit her på sitet i forhold til mange andre steder jeg færdes på nettet og sådan skal det sq forblive...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #21 Dato: 10. December 2009 kl: 00:22:37 »
tak morten.mvh a.jespersen

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #22 Dato: 10. December 2009 kl: 00:28:36 »
hej mølle. er det godt at at få skal bestemme over mange. hvad er det du tror der bliver bedre mvh a.j

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #23 Dato: 10. December 2009 kl: 00:30:28 »
Det er nemlig rigtigt Morten.. og hvorfor skulle T3N dog blive skadet af en klub som kan holde styr på finanser og bruges som drivkraft på træf og sammenholdet der i.

T3N vil altid bestå som det frie forum det er nu og vil i mine øjne ikke skulle blandes ind i noget med klubben, netop for at undgå det med at nogen har mere ret til noget hvis de er medlem af klubben..

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #24 Dato: 10. December 2009 kl: 01:19:56 »
martin. du kan lave alle de træf  du vil , plus alt hvad du kan finde på . men der sker jo ikke noget, der er ikke noget spark dæk , eller andet sjov , de penge der vil komme ind , hvad vil du bruge dem til , det skal jo være noget alle kan bruge til noget . det vil jo være fedt med en trøje eller en jakke . men en dag i en grusgrav , det vil sku da være sur rumppe,det kan jeg ikke brugge til noget.det er ikke dit der kommer noget godt ud af at få skal bestemme over flere

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #25 Dato: 10. December 2009 kl: 01:57:15 »
hej polle . jeg har en kørende buggy plus en t2 bus , jeg  kører i mib klubben . jeg kører motorcykel i mou mc  det koster penge  ja men det her er den beste klub jeg nogen sinde har mødt. her er det frit at tale med alle. alle hjælper hvis de kan . hvad vil du lave som du skal bruge klub penge til .                        der sker ikke en skid bare fordi der kommer lidt penge ind . får jeg nyt tøj , skal der køres grusgrav, eller glat bane tør du bestemme . der vil være nogle ting ,jeg ikke gider . hvis der er for mange ting der er for langt væk ,og det er ting der ikke rager mig en fis. hvem vil så betale.jeg gider sku ikke se på en t3 i en grus grav , skal jeg så betale får i har det fedt .hallo det dur ikke

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #26 Dato: 10. December 2009 kl: 03:27:38 »
hej flemming . det var kloge ord . som det er nu kan alle gøre som de vil , det koster ikke en krone. men det er den beste hjælp man kan få, alle hjælper alle .og det gør sku ikke en gang ondt.men det er bare så godt . der er ikke noget snob her   det er der nogle gange på mib. der for kan jeg blive lidt meget sur .  hvis der er nogle der vil lave brok her .det her dur.tak mvh a.jespersen

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #27 Dato: 10. December 2009 kl: 07:19:38 »
Hold da op... længe siden jeg har mødt én person med så meget modstand i sig som dig Allan... Du taler som om du ved præcis hvordan det vil gå i en klub som der kunne komme her, og så syntes jeg faktisk at det er en meget mærklig holdning at have til noget som i den grad er frivilligt at melde sig ind i..
 Du nærmest råber op om de ting som du ikke gider deltage.. 4x4, og ting som er for langt væk !!! vil det sige at du kun gider en klub hvis den bliver lagt i din forhave ?? og ja, jeg interessere mig heller ikke for 4x4, men derfor syntes jeg da at det kan være sjovt at være med i en grusgrav.. om ikke andet for at hygge og fortælle røverhistorier... andre gange vil der måske være en som holder foredrag om diesel indstillinger... skal jeg så have 4,5 kr tilbage i kontigent forbi det rager mig.. nej !! nu snakker vi jo ikke om 1000 kr om måneden vel, nærmere hvad der passer med 5 pakker smøger om året.

Nu klager du meget over at der ikke sker en skid på træffronten... hvor meget har du taget initiativ til ud over det som ligger ALT for langt væk fra sjælland ;-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #28 Dato: 10. December 2009 kl: 19:55:44 »
Jeg er såmænd også klar på lidt klub ånd; jeg mener ikke det kan skade noget som helst, tværtimod.

Uden at entydig skyde på "nogen", kan jeg godt blive lidt "træt" af brugere på denne side, der kun gider kikke når de mangler et eller andet, men ikke gider yde en skid til noget som helst eller give en bøjet 5-øre til et godt formål. Hvor mange har doneret en lille slat til webmaster....uhh nej alt på webben skal være gratis. så noget bull shit. Hvis der skal nydes må der også ydes.

Skulle alle de fornærede så blive væk eller komme på b-holdet; fint med mig.

Det var den luft, skal vi komme igang  :wink:

Hinze

adman

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #29 Dato: 10. December 2009 kl: 22:17:12 »
Hov hov, Hinze, håber ikke at jeg skal føle mig truffet her  :oops:

Jeg er i hvert fald en af dem der sjældent har noget klogt at byde ind med, af den simple årsag at jeg ikke ved nok om teknikken, så derfor er 90 % af mine indlæg noget om at have brug for hjælp til eller råd om et eller andet.

Men jeg læser med stor fornøjelse næsten samtlige indlæg i håb om at blive klogere, så man måske selv en dag byde ind med noget nogenlunde fornuftigt. Og det håber jeg da ikke at man ryger på b-holdet for (medmindre jeg har været der hele tiden  :wink: ).

Og som tidligere nævnt er det ellers en af de HELT store kvaliteter ved T3 nettet, at man godt kan spørge om noget dumt, uden at blive talt ned til.

Man risikerer højst en bemærkning om at man godt kunne have ulejliget sig med at søge lidt i forummet, før man spurgte om noget, der allerede er svaret på 100 gange. Og det er vel fair nok.

Men jeg er med hele vejen. Klub, donationer, you name it. Bare jeg må have lov at spørge dumt.