Forfatter Emne: T3 DK - en ny forening under opsejling...  (Læst 11887 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Dato: 09. December 2009 kl: 17:57:19 »
Nå, hva' så derude....

Skal vi se, at få lavet den T3-forening, så vi kan formalisere nogle aktiviteter og arrangementer.

Jeg har læst lidt om foreninger, vedtægter mv på nettet og det er da næsten en selvfølge, at vi har en sådan omkring vores fællesskab.

Man skal jo selvfølgeligt gøre sig klart, hvad foreningens formål er og holde sig for øje, at en forening ikke må være et profitcenter, der overfører overskud fra et år til det næste. Derfor skal foreningens virke i økonomisk sammenhæng kunne afsluttes hvert kalenderår, såvidt jeg forstår tingene.
Der var vist noget med en koncertforening i Horsens, der skærpede myndighedernes opmærksomhed på foreningsarbejde eller momspligtig virksomhed...

Nå, anyway - har vi ikke både en revisor og en advokat i vores forum, som har lyst og mulighed for at hjælpe foreningen igang på den rigtige måde...?? - og er der generelt interesse for en forening..??

Uden iøvrigt at ville drage paralleller, må vi jo nok sige, at DLRK står som et stærkt ikon i 4x4/4WD-kredse. Foreningen er opdelt i lokale kredse, der hver især har arrangementer - og det kunne vi måske også gøre.
Jeg tænker et overordnet landsdækkende fællesskab, der måske kunne give mulighed for at organisere rabatter på dæk, olie, reservedele, færge/bro-billetter, forsikring i puljer og andre områder, hvor vi som samlet flok er interessante for udbydere af forskellige ydelser.
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #1 Dato: 09. December 2009 kl: 18:06:17 »
Syntes det vil være strålende med en klub som kan samle folk lidt mere end et forum kan, og som også kan rejse lidt penge som så kan bruges på div. træf og sjove ting.

Selv har jeg ikke tid til at være særlig aktiv udi nogen bestyrelse, men vil da gerne stå til rådighed med en hjemmeside for klubben hvis det kunne have interesse.. ved godt vi har snakket om at intergrere en klub under T3nettet.dk, men det var vist også et af de steder som gik i baglås sidst.. lad os lave 2 seperate sider som så kan henvise til hinanden.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #2 Dato: 09. December 2009 kl: 18:13:15 »
Divide and conquer.

Må jeg være den første til at ønske tillykke med fællesskabet, du må godt overtage den gamle bestyrelse.

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7058-start-0.html
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7089-highlight-klub.html

Allerede nu bruger du penge til træf hvor, ikke fremmmødte bliver skidesure over ikke at få noget for pengene, du har favoriseret 4x4, selvom de vist stadig er i mindretal oig den slags trummereum vil sikkert blive ved og ved. :?  

Som tidligere skrevet, prøvede jeg :cry: , men er nu nede på LOGE stadiet. :P (Navnet blev dog ikke de sidste røvskubbere)

Hvis jeg ikke skal betale for fælt mange knapper til projektet kan du regne mig som medlem.

VH Kurt - [size=9] Sauger/Backmobil/Pandekage/tungt-øls fraktion Nordjylland [/size]
Kurt - 25115788

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #3 Dato: 09. December 2009 kl: 18:18:15 »
Altid dejligt at KH er ude i et hurtig og surt indlæg.... som sædvanligt efterhånden !!

Jeg mener ikke at have læst at der var tvangs indmeldning og dermed nogen som ikke får noget for pengene hvis de ikke har lyst..

og syntes heller ikke at fordi der bliver brugt en 4x4 klub som eksempel.. at det straks betyder at det skal være en T3 klub for Syncroer... hvor fanden fik du det fra ???

Og sidst... hvad er det for penge som allerede bliver brugt ???

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #4 Dato: 09. December 2009 kl: 18:19:51 »
Quantum

Kan vi ikke bare gøre det som i den sidste BOND? Vi er alle medlem i vores butik, ingen må kende til os og vi handler med det tunge vand (vandkølet)). Luftkølede har en ekstra coolmodus, de starter i kulden uden alkohol ... og Diesel tænder sig selv, de komme klar uden lighter ...

Klub = stres ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #5 Dato: 09. December 2009 kl: 18:32:58 »
Nu læser jeg ikke bibelen som. ??.. Skriver ikke særligt hurtigt, er heller ikke sur. Mener derimod at jeg klart tilkendegiver lykønskninger og "næsten" melder mig ind ubeset.

Derudover læser jeg det meste på T3N, kan huske det meste og forholder mig gerne til det.
.

Citat fra: "Solow"
Altid dejligt at KH er ude i et hurtig og surt indlæg.... som sædvanligt efterhånden !!

Jeg mener ikke at have læst at der var tvangs indmeldning og dermed nogen som ikke får noget for pengene hvis de ikke har lyst..

og syntes heller ikke at fordi der bliver brugt en 4x4 klub som eksempel.. at det straks betyder at det skal være en T3 klub for Syncroer... hvor fanden fik du det fra ???

Og sidst... hvad er det for penge som allerede bliver brugt ???


Læs nu dette ganske udemærkede indlæg.

Citat fra: "jbjerrum"
Jeg fornemmer helt klart, at der er basis for at få etableret en reel T3-Syncro klub/forening...
Det er jo godt.. Vi kunne jo tage kontakt til LandRover-klubben og høre lidt om deres metoder, så vi ikke behøver, at opfinde hjulet en gang til - der må være nogle genveje, tricks og fiduser at genbruge..

Hvis man nu antager, at vi alle giver en engangs-donation af rimelig størrelse til etablering af en foreningskassebeholdning, der gør det muligt at afvikle arrangementer, der koster lidt i udlæg til instruktør, baneleje (?), kaffebrygning og sandwich-smøring mv - så tror jeg, at vi kan få noget op at stå.

Jeg vil for mit eget vedkommende gerne smide de første 500,- i puljen, hvis det betyder, at jeg får styrket et godt netværk af ligestillede T3-freaks og mulighed for at mødes til kompent undervisning i elementær 4X4-teknik...

Jeg har med en ven deltaget i nogle arrangementer i den nordsjællandske LR-klub og man starter jo med helt fundamentale forhold - som feks at holde sine tommelfingre ude af ratkransen, så de ikke brækker, når forhjulene pludseligt vil den anden vej...

Man kan jo få adgang til militære øvelsesbaner og det har ihvertfald været både trygt og udfordrende, at tumle rundt i Høvelte Kasernes terræn...

Kunne man ikke nå til enighed om en "togetherness" omkring vores lille passion for Syncro'ens hemmligheder og muligheder...??

Jeg satser stort på at komme både til Fyn og 25-års træffet i Tyskland...


Ikke et ord om hvem, der fremstår sur. :wink: Eller går det for hurtigt. :lol:  "slap dog aaaa" :)

Kurt
Kurt - 25115788

Solow

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #6 Dato: 09. December 2009 kl: 18:44:47 »
Fair nok Kurt... igen ser jeg det kun som at Jeppe bruger 4x4 som sin egen reference til ønsker i en klub.. der står jo ikke at der ikke også kan være kurser i pandekager eller hvad vi andre ønsker..

Og igen ser jeg ikke nogen grund til at nogen skulle føle sig snydt for deres penge.. de melder sig vel kun ind og betaler såfremt de har et ønske om at deltage.

Og sidst.. Hvad for penge er det som Jeppe allerede er igang med at bruge ???

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #7 Dato: 09. December 2009 kl: 20:45:19 »
Nu er jeg ikke rigtigt sådan et ævlebævle-menneske, men blot en relativ ny udefrakommende  men mangeårig T3-ejer. Min snarligt ankommende Syncro bliver min vinkel til at styrke listen af legekammerater i form af andre passionerede T3-ejere - og det er muligt, at mit indlæg kan tolkes som, at jeg har fokus på Syncro-aktiviteter - og det gør heller ikke noget...

Jeg forsøger at lave en i forhold til foreningsloven anerkendt klub/forening, med de muligheder der ligger i det - fra scratch og uden nogen hatches i forhold til tidligere tilsyneladende mislykkede forsøg.

Det er ofte set i andre sammenhænge, at nye kræfter, friske øjne eller hvad man vælger at kalde det, netop får succes med at gennemføre tiltag, fordi der ikke er mangeårige interne hensyn at tage. Livet leves jo forlæns og læres baglæns og jeg tror, at den type mennesker som vi er i T3-sammenhængen, selv må gøre sig sine erfaringer - som jeg gør i disse minutter...

Pudsigt, at en spontan og uforbeholden lyst til at medvirke i at etablere nogle stordrift-fordele for T3-ejere i DK skal gøres til genstand for debat i så stort omfang...

Den er helt kort: Vil "folk" i bred forstand være med til at starte en forening, med årlig kontingent-betaling for at dokumentere et medlemstal, der kan skaffe os gode forsikringsvilkår, foreningsfordele på indkøb af dæk, olie og reservedele mv...

Jeg har absolut INGEN ambition om, at det bliver en succes - men hvis der nu alligevel er nogen, der kan se ideen i, at ofre f.eks. 250,- om året på at have muligheden for at samle i flok overfor "storkapitalen" - ja, så er det vel ikke så tosset endda...

Man kan ganske enkelt skrive "Ja, jeg vil gerne støtte op om en T3-forening" i denne tråd - så tæller jeg sammen f.eks. til nytår...

Bedste hilsner...
Jeppe ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #8 Dato: 09. December 2009 kl: 20:52:42 »
Lav dog en ny tråd. ala´T3.dk

Der sætter du så en afstemning på, så kan folk vælge. (måske forskellige beløb, særlig 4x4 eller andet) eller svare nej tak T3N er nok.

Bare en ide.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #9 Dato: 09. December 2009 kl: 20:53:41 »
Tjek...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Mølle

  • Gæst
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #10 Dato: 09. December 2009 kl: 21:13:56 »
Jeg melder mig også gerne ind i en klub, som kan gøre noget for: billig bilforsikring, rabatordninger, økonomi til at afholde startudgifter ved arrangementer og som kan honorere drift af T3N samt personer, som gør en ekstraordinær indsats for T3 elskere.

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #11 Dato: 09. December 2009 kl: 21:25:33 »
hej alle.hvad fan--- er det her for noget , det her har kørt den tid jeg har kendt t3 nettet. hvad skal vi med en klub , det giver kun balade. nej det køre godt som det er nu . der er stor hjælp mellem alle . alle kan snakke sammen , skrive - pm sammen ,det andet vil kun blive svært , hvem skal bestemme over de penge der kommer ind , skal de gå til ting på sjælland eller jylland  der bliver kun døje. det her er for godt til det  skal stoppe her . forsikring , det har jo tit noget at gøre med hvad man ellers har af forsikringer mvh allan jespersen.

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #12 Dato: 09. December 2009 kl: 21:27:17 »
hej alle.hvad fan--- er det her for noget , det her har kørt den tid jeg har kendt t3 nettet. hvad skal vi med en klub , det giver kun balade. nej det køre godt som det er nu . der er stor hjælp mellem alle . alle kan snakke sammen , skrive - pm sammen ,det andet vil kun blive svært , hvem skal bestemme over de penge der kommer ind , skal de gå til ting på sjælland eller jylland  der bliver kun døje. det her er for godt til det  skal stoppe her . forsikring , det har jo tit noget at gøre med hvad man ellers har af forsikringer mvh allan jespersen.

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #13 Dato: 09. December 2009 kl: 21:33:33 »
undskyld jeg stammer . men det her er sku da til at blive sur over  a.j

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
T3 DK - en ny forening under opsejling...
« Svar #14 Dato: 09. December 2009 kl: 21:57:18 »
Du behøver da ikke blive sur, Jespersen - du kan da bare lade være med at deltage... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)