Forfatter Emne: Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?  (Læst 2782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Dato: 17. Marts 2005 kl: 23:17:37 »
Hej,

Fedt med et T3 forum!

Jeg skal kigge på en Caravelle fra 85 i morgen (18.3) og vil gerne have lidt hjælp til hvad jeg skal se efter.

Jeg har fået af vide, at jeg skal kigge efter rust ved skvulpetankene, ved dørtrinnet og efter tærede kølerør/slanger.

Der sidder en 1.7D motor i den (fra 91 mener jeg)

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Djursland

  • Gæst
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #1 Dato: 17. Marts 2005 kl: 23:51:06 »
hej jesper.

du skal også kikke efter rusten døre og bagklap/skydedør
og hvis det er kan der også godt side plastik rør op til køleren det er jo selvsagt det bedste.. mht rust  skal du også kikke lige bag forhjulene i bunden ved donkræft ophænget... og ved tankdækslet.
skriv hvis du mangler stumper så kender jeg nogle gode steder både her og i tyskland..  held og lykke med købet (hvis det bliver til noget)

 Mvh Flemming

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #2 Dato: 17. Marts 2005 kl: 23:54:58 »
Hey Flemming,

Tak for det. Hvad med det mekaniske? Motor og gearkasse? Og hvad med el?

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Djursland

  • Gæst
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:10:01 »
hey du er hurtig var .

mht el pleje der ikke at være det vilde med det med mindre at han selv har været igang og lavet en fulgerede a ledninger..
mht motor skal den ha en ens artet lyd i luftfiltet og udstødningen så du sætter bare hovedt ned til udstødningen og lyttet den må ikke prutte eller skyde gå om til v side og lyt til indsuningen. luk motor klapen op og lyt om der er nogle metal mod metal lyde = ikke godt eller slag inde i motoren som ikke skal være der og hvis der ikke er det jamen så er den ok.. er det din første T25 (som den hedder rigtig)

Djursland

  • Gæst
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:14:40 »
undskyld jeg glemte gearboxen

den skal jo ikke hyle eller sige mærkelige lyde.  og gearstangen kan godt være meget slasket  men det er et spørgsmål om bøsninger i hele gearstarngs systemet dvs de stenger der nu forbinder din hånd med gearkassen.. men det kan fås til nogle fornuftige penge..

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #5 Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:19:22 »
Mange tak for det  :D

Ja, det er min første T25 - hvis jeg køber den skal der nok komme masser af billeder he he

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Djursland

  • Gæst
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #6 Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:31:09 »
okay jamen hvis den er i ordenlig stand vil du ikke fortryde. for det første er det en kanon stærk bil og for det andet sidder man godt i den. jeg har dårlig ryg og jeg sidder med mine føder i en lige linje ned til pedalerne  og ikke skævt som i mange jap biler og det er rimlig vigtig for mig. når det er en diesel skal du bare klar over at en diesel motor er utrolig ømfindig når den er kold = går let i stykker. men hvis du køre stille og roligt de første 10 km til der er varm (olien skal også være varm og ikke kun vandet) men når den er varm kan du køre med fuld gas til ? det er den lige glad med og hvis du skifter olie for hver 5 til 7000 km ja så holder den evigt. vær god mod den og den er god mod dig = ingen rep

Djursland

  • Gæst
Hvad skal man se efter, når man skal købe T3?
« Svar #7 Dato: 18. Marts 2005 kl: 00:33:24 »
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLISH/Neuer_TDI/neuer_tdi.html

kik på den her side.. den er rigtig fed     :lol: