Forfatter Emne: Audi 5 e Motor NG NF AAR  (Læst 1139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Dato: 26. Marts 2007 kl: 13:05:20 »
Hejsa,

Er der nogen der har erfaring med denne motor i en T3'er?

Jeg skal opholde mig ca 1 måned i Köln og der er et firma der kan bygge denne Audi motor ind i en T3'er. Prisen for motoren er omkring 1000 euro og så har den kørt 100.000 - 120.000 Km - kunne overveje at lade dem gør det. Er det en god eller dårlig ide?

Kunne godt tænke mig at slippe for overophedningsproblematikken ved 1.6 TD'eren. Vi har kørt til Frankrig i bussen et par gange og det ville være fedt ikke at skulle se nervøst på termostaten omkring Kassel....

Carsten

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2007 kl: 13:16:48 »
Hej Carsten,

Tror ikke du finder nogen i DK der kører med en audi 5 cylinder konvertering, jeg har selv kigget den vej i lang tid, og jeg har fundet mange interessante og informative indlæg på http://www.vwbus-online.org/

De motore du nævner der er jo benzinmodeller, hvorfor ikke overveje NC, DE elle CN modellerne så ender du på 100 hk uden modifikationer og bliver stadig i diesel verden.

Du kunne jo også give din jx´er en hurtigere termostat i vandpumpen, og en extern oliekøler, så slipper du da næsten for varmeproblemerne
Mvh. Casper

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Carsten

  • Gæst
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2007 kl: 17:27:10 »
den der 20% regel......øh min er jo en 1.6TD men den har vel samme bremser osv som feks en 1.9TD - udregner man så de 20% fra min 1.6'er eller kunne man evt med lidt held osv gøre det ud fra 1.9'eren ? eller en af de andre T3'ere med mere power for den sags skyld? det ville da være logisk.....

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2007 kl: 17:52:30 »
En T3 findes ikke med en 1,9TD fra fabrikken, af diesel modeller er der kun 1,6 og 1,7 uden turbo og 1,6 med turbo
Mvh. Casper

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2007 kl: 18:55:35 »
T3'ern er kontruktions mæssigt godkendt til 130 HK (svarer ca. til den kraftigste motor, DJ WBX + 20%) fra '86->
Men lige meget hvad du gør kommer der afgift på ved mere end 20% effekt forøgelse i forhold til den mortor din bil er registreret med.

Skal bilen godkendes med mere end 130 hk. skal du overbevise din synsmand om der Öettinger bremser du har sat på... Så kan du øge effekten op til ca. 220 hk. samtidig med du betale afgift for effektforøgelse.
For øvrigt kan det godt være du bliver nød til at identitetsskifte til Öettinger modellen ellers skal du have en TÜV attest på forurening og dem er ikke billig.
Undtagen hvis motoren er under 2 liter el.  bilen er fra før '84

Læs evt. bekendtgørelsen på www.fstyr.dk
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Audi 5 e Motor NG NF AAR
« Svar #6 Dato: 26. Marts 2007 kl: 20:34:44 »
Jeg har hørt en at Frank Andersen fra Nibe bilsyn gerne syner en t3 på GULE plader med 130 hk ligegyldigt hvilken motor den er født med, det har noget med typegodkendelsesnummeret at gøre. Det skulle være det samme for hele serien fra CS op til WBX.

Men det er kun noget jeg har hørt nævnt løst..  Han er registreret på vwnettet som Frank Andersen og plejer velvilligt at svare på spørgsmål.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012