Forfatter Emne: Hurtigt sommerprojekt!!  (Læst 10917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Dato: 02. August 2012 kl: 17:42:35 »
Hej!
Tænkte at jeg lige ville dele mit sommerprojekt med jer, i håb om lidt assistance og svar på spørgsmål undervejs..

Dette er min første T3, ellers har jeg været på de luftkølede.. Jeg var egentlig på udkig efter en syncro med 2,1 DJ maskine, da der pludselig dukkede en primitiv camper med DJ og 5 gear op lige om hjørnet og efter at have været ude og kigget på den og kørt en prøvetur blev jeg enig med sælger om en rimelig pris og dermed ejer af mit første "moderne" rugbrød..!

Turen har indtil videre gået her fra det midtnorske på tværs til Sverige og så på campingtur ned til Danmark, og så har den været luksusbolig på Roskilde Festival, så 1600 problemfrie km. er det blevet til indtil videre inden den skal sættes i stand.

Bilen trænger grundigt til omsorg men maskinelt virker den god og sund, og jeg synes at der er masser af kræfter i den..men jeg er så også vant til earlybay med 48hk.. Der er da også en del typiske T3 fejl har jeg fundet ud så som den ikke fungerende blæsermotor til ventilationen og utætheder i tankudluftningen..
Karroseriet ser ikke så kønt ud, men det er mest buler og de typiske pladesamlinger+ det løse, dette skal fikses og så skal bilen have en byge autolak så den bliver fin igen.. bunden er helt fin og god på trods af at den ikke ser ud til at have fået undervognsbehandlinger.. der er kun et enkelt hul under batteriet der skal laves..

Det er meningen at den skal være klar til at køre "hjem" til Norge så dette bliver et hurtigt projekt!

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #1 Dato: 02. August 2012 kl: 17:47:57 »
Tanken er fjernet, pga. en utæthed i ventilationen og at der skal svejses i batterihylden lige ved sidenaf benzindampene..



Kendere lægger mærke til at den er i godt selskab med en ældre slægtning i baggrunden..!

Der var en utæthed i tankventilationen, det ene ben på en af Y-forbindelserne var knækket og det lykkedes mig at knække studsen i ventilen i toppen af den ene af ekspansionstankene.. men der er nye gummidele og en ny ventil undervejs fra tyskland.. og så skal alle benzinslanger byttes samtidig.






Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #2 Dato: 02. August 2012 kl: 18:33:37 »
Batterikassen er gennemtæret i siden..Her er der huller i osten..





Det syge stykke skåret ud:



Repstykker bukket og skåret:



Det viser sig at selve inderskærmen også er angrebet, så det må fikses først så der er noget sundt at svejse selve batterihylden fast på:




Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #3 Dato: 02. August 2012 kl: 18:44:14 »
Svejset færdig..





grundet og sealet på indersiden



På ydersiden har den fået zinkspray og en ordentlig gang tectyl..


Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #4 Dato: 03. August 2012 kl: 14:02:38 »
Efterhånden er der indkøbt det meste af de dele der skal bruges, igår kom der nye gummidele og en ny ventil til tankudluftningen samt det en ny version af det ødelagte benzinrør på tværs.. skal så købe nye benzinslanger.. hvis der er nogen der har et link med dimensioner og mængder på de slanger der skal bruges vil jeg være taknemmelig.. jeg agter at udskifte alle dele hele vejen fra tanken til og med de små stumper på indsprøjtningsdyserne.



Nye tændingsdele, blæsermotor til ventilationen og en ny bøsning til starteren da jeg syntes at den tøver lidt med at gå i indgreb, den har dog 7-9-13 ikke svigtet på noget tidspunkt..



2 ud af 4 kofangerhjørner var ødelagt så jeg har flottet mig og indkøbt et sæt med 4 nye.. så skal bagkofangeren bare rettes ud og begge kofangere slibes ned og males.



Sidst men ikke m indst er der indkøbt 2k autolak i originalfarven LH3D Marsalarot, hele underdelen af bilen skal males op til tagrenden.


Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #5 Dato: 17. August 2012 kl: 13:22:29 »
Det springer lidt her, men bunden bag forkofangeren er udskiftningsmoden..



Møgbesværligt sted at komme til, da man ikke kan få vinkelsliberen ned og skære ud, men en kombination af mini/ligesliber, nedstrygerklinge og luftmejsel går det tilsidst, herunder det færdige resultat, metallet er udskiftet med frisk plade, spartlet med metalspartel og sealet i kanten forrest og et skud dinitrol på bagsiden.




Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #6 Dato: 17. August 2012 kl: 13:34:45 »
Lidt simpel bulebankning!
Bagskærmkanten er kørt på et eller anden på et tidspunkt:



Før:



Efter:



Før:



Efter:



Det færdige resultat:


Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #7 Dato: 17. August 2012 kl: 13:40:47 »
Det bliver en fin omgang

kongkingdennis

  • Gæst
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #8 Dato: 17. August 2012 kl: 16:24:43 »
Hvor køber du dine dele henne?
Og det ser spændende ud :-)

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #9 Dato: 19. August 2012 kl: 12:21:54 »
Citat fra: "kongkingdennis"
Hvor køber du dine dele henne?
Og det ser spændende ud :-)

Jeg køber på div. netbutikker i UK og Tyskland, stort udvalg og gode priser.. er der nogle specielle dele du tænker på?

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #10 Dato: 19. August 2012 kl: 13:39:00 »
Spartle, slibe, spartle, slibe, efterhånden er den stort set spartlet færdig.. det tog sin tid.. der er sgu meget overflade på sådan en kasse! ;-)














Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #11 Dato: 19. August 2012 kl: 19:34:12 »
kæmpe arbejde, respekt  8)

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #12 Dato: 21. August 2012 kl: 11:34:21 »
Citat fra: "Hinze"
kæmpe arbejde, respekt  8)

Jeg takker for skulderklap, det giver gåpåmod!

Desværre er jeg blevet nødt til at tage "hjem" til norge, og det blev jo så ikke i T3 som planlagt men i Boeing 737.. ;-)
Så der er lige et par ugers pause i projektet før jeg igen er tilbage i DK!

Inden jeg tog afsted nåede jeg dog lige at skyde en farveprøve det ser ud til at farven er perfekt!




Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #13 Dato: 21. November 2012 kl: 21:32:24 »
Så er det lige pludselig 3 måneder siden sidst jeg har opdateret projekttråden.. og det er vist ikke et "sommerprojekt" længere, men der mangler snart kun det indvendige, her er lige et par opdateringer..

Montering af nye benzinslanger og tanken med frisk gummi i alle dele:






Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #14 Dato: 21. November 2012 kl: 21:42:23 »
Efter jeg havde monteret tanken igen havde jeg tænkt mig at køre hjem fra værkstedet i bilen men men men, den gik ikke benzinpumpen var gået død på en eller anden måde og den var ikke til at vække til live igen, så jeg måtte ofre en ny pumpe og et rent filter på maskinen, men sørme om ikke den efter at have skudt lidt benzintryk frem i systemet sprang igang på første vrid af nøglen på den nye pumpe, flink maskine!