Ja, det er også min fornemmelse at det er lavet noget uoriginalt.
Der er skruet en jernplade på til støtte for printfolien med
kontakt-punkterne, det virker ikke som en professionel løsning.
Men da det er det eneste jeg har set er det svært at vurdere for mig.
Det ville være fint med et billede af hvordan det ser ud originalt.
Der er desuden brækket flere hjørner af instrumenthuset,
men det er kun synlig fra bagsiden.
Jeg har taget det ud af en årgang 1990, men derfor behøver det
jo ikke at være noget bilen var "født" med.
Instrumentpanelet uden omdrejningstæller er af ukendt oprindelse,
men pga. noget optegnelse med gul maling (dato 21.06.05),
formoder jeg det har været omkring en autoophugger.
Måske er der noget et sted på nettet om de her instrumentpaneler?
Jeg har ikke lavet nogen søgninger.
Og hvad er meningen med alle de printbaner over til
Speedometer/kilometertællersiden?
Det er der jo ikke på instrumentet uden omdrejningstæller,
men kontakterne er der alligevel.
Indvendig er der en lille printplade med et relæ,
3 transistore, 4 styk 2-input NOR gates (CD4001BCN).
Intet ser ud til at have direkte kontakt med de mekaniske
dele i speedometer/kilometertælleren
Hvad det er vil jeg rigtig gerne vide.
TILFØJELSE:
Her var vist forklaringen:
http://t3-infos.de/t3-infos_a.html#dynoel