Forfatter Emne: Visco visdommen - facts kort og knap  (Læst 819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Visco visdommen - facts kort og knap
« Dato: 23. November 2012 kl: 12:04:20 »
Og nu kommer visdommen efter en aktuel 10 sider lang tysk IG16 thread oktober 2012 - kort og knap - ikke for meget snik snak - den korte oversættelse:

Jeg opsummerer kort og præcis den lange tråd om visco visdommen fra IG16:

-   Ovne metode med en fyldt visco og åbnet ventil:
Den renoverede Visco bages i 2 timer ved 130 grader med åben ventilskrue. Det er den ideele løsning for indesluttet luft over varmeudvidelsen i forbindelse med en siliconeolie AK 30 000 og den fører som regel til et tilfredsstillende resultat for de normale syncrofolk. Resterende silikonrester der kommer op af ventilet i ovnen fjernes. Efter afsluttet afkøling lukkes skrueventilet med en ny kobberring.

-   Renovering med test på en prøvebænk:
Metoden der er nævnt af Hürliman eller andre.  Renoverede Viscoer der bliver kontrolleret på en prøvebænk og muligvis optimeret til "ikke-selv-lavet" er en løsning.

-   Renovering med digitalvægt – lav selv i garagen
Den individuelle ”lav selv” løsning til garagen med ny 280-283 gram 60.000er silikonolie. Viscoen renses og delene kontrolleres under UV lys på brud. Brud på lameller skal skiftes. De tre slidte X- og O ringe skiftes ideelt med nye i VITON eller Trelleborg kvalitet og efter at delene bliver monteret, fyldes viscoen med de nævnte 280-283 gram.

-   Andre detaljer

Ellers ser det ud til, at de oplysninger, der står skrevet i SAE dokumentet er de mest realistiske. Dette dokument inbebærer en opfølgning af  Peschkes afhandling.

Om nu Silikonolie 30.000, 45.000 eller 60.000 er den perfekte løsning hænger også lidt sammen med de individuelle krav. 100.000 er kun ideelt med ZA (tilkoblingsenhed).
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963