Forfatter Emne: Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept  (Læst 10951 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #30 Dato: 20. September 2014 kl: 11:12:40 »
Jeg kommer gerne forbi - har et par trækstangs manchetter der skal skiftes


//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #31 Dato: 20. September 2014 kl: 12:55:00 »
Er der flere pladser på lift ?
mvh. sørenh
tlf. 26881556

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #32 Dato: 20. September 2014 kl: 19:50:24 »
Vi plejer at have liftplads til alle   så det går nok   selv om der er flere en seks til lift.
 :)  og det er jo heller ikke sikkert at man behøvet hænge der hele aftenen  :S
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #33 Dato: 20. September 2014 kl: 19:54:30 »
Hej SørenH

Under alle omstændigheder skal min bil kun være oppe i luften for en kort bemærkning max meget max 45 - 60 minutters tid, det er faktisk kun for en grundig inspektion, således at jeg kan få noteret ned, hvad jeg skal have anskaffet af dippedutter og taget nogle mål. Så jeg er hurtigt væk fra en lift plads hvis der bliver trængsel. Jeg ankommer til "arbejdstids begyndelse" :cheer:  og tager en ks coca cola med.

Og jeg vil gerne "hænge" og lære, måske hjælpe lidt til, eller bare feje lidt :)

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #34 Dato: 21. September 2014 kl: 11:53:44 »
Så vil jeg også gerne komme, jeg skal heller ikke bruge en hel aften på liften. Jeg skal bare se om det kan betale sig at køre den til syn og t3 hygge.  Det er for længe siden.
mvh søren
tlf. 26881556

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #35 Dato: 22. September 2014 kl: 20:11:05 »
Har just fået et beslag til side døren, så det bliver mit projekt for den aften. Ja- også lidt kaffe. Har ikke kunnet skaffe et speedometer kabel til tiden, så det må vente til en anden dag.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #36 Dato: 22. September 2014 kl: 21:23:14 »
Kender i det ?  :cheer:

Vejret i sidste uge var knaldgodt, jo der skulle "rodes Geo", og det foregår jo udenfor i det fri. Den bliver "stablet" op, hjulene pillet af, så de nye støddæmpere kan monteres, men man har jo også lige et hængeparti med græsplænen, og den indvendige side af hækken, for ikke at tale om at sæson'en er ved at være forbi for "humør raketten", så de 400 HK+ skal jo også lige ud og "røres lidt", til 3 km literen. Fik jeg nævnt at solen skinnede :cheer:

Motorcyklen står også og lokker og siger: "Sæson'en er snart forbi, skal vi ikke ud og have lidt frisk luft, og rigtig mærke den nykonstruerede "bommelom udstødning" ? Den unge Magnussen skal køre i Singapore, du skal huske at se træning, kvalifikationer og løb, og "tiden", det dyrebareste vi ejer, forsvinder som sand mellem fingrene :woohoo:

Her mandag morgen klokken 05.30 bliver man så vækket med bulder og brag, det regner, tordner, blæser og hagler. Når der kommer et lyn, kan man se "Geo" ude på gårdspladsen, på sine støttebukke, uden de bagerste støddæmpere, og som i et deja vu, husker man hvad man sagde til medarbejderne i ens arbejdsliv: "Fuld fokus på det du er igang med, gør det færdigt og aflever" ;)  Hvorfor dælen kan jeg ikke her på mine gamle dage, leve op til mine egne regler ? :unsure:

Måske er det fordi, at livet nu er blevet til et heltids fritidsliv, og man gør det, man lige har lyst til i nuet, efter 45 år som "fokuseret" og "dansen om totempælen". Men i morgen lover jeg at gøre en ekstra indsats, så jeg kan få "Geo" med til "Gør det selv aften" og bliver jeg ikke færdig, HA :cheer: så tager jeg bare "Snehvide", for fejes skal der jo :lol:

Vi ses i morgen.

Med venlig hilsen

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #37 Dato: 23. September 2014 kl: 21:01:13 »
Tak for et par hyggelige timer  B)

Det var sjovt se lidt T3'er man ikke har hilst på før.

Mvh
Carsten
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Peter VW T3

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 25
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Camper Westfatlia 2.0CU
  • By: 2740 Skovlunde
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #38 Dato: 23. September 2014 kl: 21:52:28 »
Tak for en god aften i hyggeligt selvskab.
Glæder mig til næste gang. Jeg har ihvertfald nok at lave.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #39 Dato: 23. September 2014 kl: 22:08:54 »
Ja, Tak til T3-klubben for denne fremragende mulighed for at mødes, sniksnakke og dele lidt tips og tricks...

Fantastisk også med 2 nye medlemmer til klubben, som bydes velkommen...
En bonusoplevelse var jo, at Holger var i storstaden og kunne lege med...

Tak til Aakerman for velsmagende læskedrikke...

Vi ses derude... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #40 Dato: 23. September 2014 kl: 23:14:38 »
Tusind tak for en hyggelig aften omkring vore festlige biler.

Imidlertid bliver jeg nød til at korrigere JEPPE  Aftenen bliver sponsoreret af GØR DET SELV værstedet  Vores klub betaler ikke for arrangementet.

Det er ejeren ERIK der ved sin venlighed og selvfølgelig med et håb om vi kommer igen som private brugere gør at vi i klub regi kan arrangere disse

aftener. Det at der så er opbakning til at møde op både med og uden bil er rigtig dejligt ikke mindst for på en billig måde at få gennemgået sin

bil- men også få tips og tricks til en fortsat vedligeholdelse og måske lære dels mere om bilen  og mulighederne for reparation  men også at sætte

ansigt på dem vi i dagligdagen sidder og tjatter med på nettet.

Dejligt med nye ansigter  godt humør stort og effektivt fremmøde glæder mig til næste gang som jeg vil prøve at få aftalt til om en måned.

Mange hilsner

Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #41 Dato: 23. September 2014 kl: 23:21:12 »
Det er rigtigt pænt af Erik. Tak Erik.

Jeg undskylder ydmygst misforståelsen omkring denne Klub aften på GDS.  :ohmy:
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #42 Dato: 24. September 2014 kl: 00:07:44 »
Rigtig mange tak til Gør Det Selv Værkstedet og Rabundus for at gøre en sådan fin aften mulig.

Jeg tror at vi er rigtigt mange "perlegrus og brostens mekanikere" der er glade for den mulighed, jeg vil i en seperat tråd lave nogle billeder fra denne aften.

Een ting er, at man kan stille bilen på fire bukke hjemme på gårdspladsen (som er brolagt, og brug af rullebrædt derfor er umulig), en anden ting er at man har et fuldt udstyret værksted (hvor der kan anvendes rullebrædt, men hvor garageporten og højden til spær umuliggør indtrængen af en T3.

En hel anden ting er, at kunne få sin bil på en velfungerende lift, at man lige kan få, en dims man lige har tabt, adgang til et svejseværk mm det er helt perfekt.

En tredie ting er, og som er meget vigtig i al fald for mig er at, være i selskab med gode kammerater, man kan spørge til råds, som hellere end gerne giver en "hånd med", og hvor man blot kan stå og kikke på, og lære, få et grin.

I aften har jeg lært, hvordan man skifter akselmanchetter på en Syncro (blot ved at være lygteholder), jeg har lært hvordan man skifter forhjulsleje (blot ved at være lygteholder). Jeg har lært, hvordan man justerer en skydedør, når man har skiftet rullebeslaget, jeg har holdt ørerne åbne, så nu ved jeg også mere om hvordan man installerer servostyring, jeg har også fået en forståelse for, hvorfor at jeg blev så pisse hidsig, da montagen af de forreste støddæmpere her til formiddag, gav mig svære kvaler, og som ikke er afsluttet endnu, men det sker i morgen, for jeg kom til at tale med Mads.

Tak til alle deltagende kammerater, det vil jeg gerne, meget gerne køre til København fra Falster for (det er kun en skaldet time), og det gør jeg meget gerne igen om en måned, og jeg kunne mere end sagtens finde på at tage en tur derind i mellemtiden fordi, man er i et "skrue miljø" præcis som på en arbejdsplads. I aften havde Dansk Land Rover Klub et arrangement i tilstødende hal, og her er jeg mere på "hjemmebane", og jeg blev helt glad ved at kunne give et "guldkorn", og det blev han også :)

Venlig hilsen

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #43 Dato: 24. September 2014 kl: 00:13:37 »
Tak til Rabundus for at stå for arrangementet og til ERIK der lægger lokale til.
Mødte et par nye ansigter, som jeg kun kendte fra tjat.
Lærte meget, -ved nu næsten alt om sidedører., incl. en ny dimmer der kaldes graf.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Svar #44 Dato: 24. September 2014 kl: 00:16:10 »
Glemte en stor tak til Mads, som lærte mig hvad der er vær at vid om sidedører.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD