Forfatter Emne: På biljagt (med en masse spørgsmål)  (Læst 2419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Troels

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
  • T3 model: Tidligere ejer af T2 og T6. Søger T3 Camper
  • By: 8240
På biljagt (med en masse spørgsmål)
« Dato: 05. Januar 2023 kl: 08:36:11 »
Hej forum.

Vi har været lykkelige ejere af en T2'er og en T6'er, men levet uden camper i de sidste fire år. Nu går den ikke længere, og vi har besluttet os for at prøve en T3'er. Og så hober spørgsmålene sig op:

Skal vi gå med luftkølet (før 83?) eller vandkølet? Og benzin eller diesel? Vi har ikke de store mekaniske evner selv, så det vi er på jagt efter stabilitet, driftsikkerhed og nem adgang til reperationer, når uheldet er ude på turen.

Skal vi kaste os ud i import? Jeg har fundet en del fine biler i både Spanien, Holland og Tyskland (ca €20.000). Men jeg har super svært ved at gennemskue importafgiften. Er der nogen, der har erfaring med import af biler i det prisleje?

Og i forhold til eventuel import: Kan det passe, at det kan være en økonomisk fordel at importere en bil fra 89, og så vente et år til den automatisk overgår til veteranstatus i 2024?

Og til sidst: Kender I til værsksteder i nærheden af Aarhus, der har erfaring med T3'ere (og som er til at betale)?

På forhånd tak - jeg glæder mig til at være en del af T3-nettet!
Mvh Troels

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
Sv: På biljagt (med en masse spørgsmål)
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2023 kl: 15:23:12 »
Jeg har sendt dig en besked. Hilsen Bo