Forfatter Emne: DJ og oktan?  (Læst 2337 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
DJ og oktan?
« Dato: 18. Januar 2006 kl: 16:59:42 »
Hej,

2.1 DJ - skal efter bogen have 98 oktak med bly.

Hvad gør i andre her i DK?

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Rene\'

  • Gæst
DJ og oktan?
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2006 kl: 22:01:49 »
hejsa min  golf gti  motor der  ligger i bussen  kører fint på  95 blyfri
mvh.Rene'

Mads-kaa

  • Gæst
DJ og oktan?
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2006 kl: 22:35:05 »
Min DJ'er klarer sig fint på 95 blyfrit, men det kan da godt være det er skidt for den i længden. Jeg mener faktisk der står i Haynes at man kan justere motoren til 95???

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
DJ og oktan?
« Svar #3 Dato: 18. Januar 2006 kl: 22:56:08 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Min DJ'er klarer sig fint på 95 blyfrit, men det kan da godt være det er skidt for den i længden. Jeg mener faktisk der står i Haynes at man kan justere motoren til 95???

/Mads


Jep !
Retarderer man tændingen 5 grader (dvs. 10-5=5 grader) skulle den kører fint på 95... ellers skal man høre efter tændingsbanken  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
DJ og oktan?
« Svar #4 Dato: 18. Januar 2006 kl: 23:16:02 »
Men hvor meget puf mister jeg ved at gå ned i tænding til 5 grader. Det er ikke møj.,...

Noget andet, den jeg har kig på ser fin ud - men den siver lidt olie mellem gearkasse og motor?

Kunne være dyrt :(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
DJ og oktan?
« Svar #5 Dato: 18. Januar 2006 kl: 23:59:08 »
Citat fra: "jensjakob"
Men hvor meget puf mister jeg ved at gå ned i tænding til 5 grader. Det er ikke møj.,...

Noget andet, den jeg har kig på ser fin ud - men den siver lidt olie mellem gearkasse og motor?

Kunne være dyrt :(


Tror ikke du kan mærke meget forskel...

Kunne tyde på pakdåsen bagsvinghjulet er gået... Hvis man kan lave det selv, koster det ikke ret meget !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
DJ og oktan?
« Svar #6 Dato: 24. Maj 2006 kl: 11:58:26 »
Tændingsbanken sker kun ved belastning..

Det er en meget grim lyd, lidt den samme lyd som en diesel afgiver (som jo konstant tændingsbanker) :wink:

Tændingsbanken er noget man skal ha stor respekt for !

Mht. lyde ved koldstart, kan det godt være de hydrauliske ventilløftere der er trætte og ikke kan holde olie i sig.

Min DJ har altid sprunget i gang og det er mit indtryk de generelt gør det, så der er nok et eller andet galt  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
DJ og oktan?
« Svar #7 Dato: 24. Maj 2006 kl: 12:26:45 »
Hej J

Det er præcis den haynes manual vi snakker om!!
Jeg har nogenlunde samme problem som dig med min motor. Jeg har ikke fået kigget på det endnu, men jeg tro det er noget med tændkabler el. fordeleren???
Jeg ved i øvrigt ikke hvordan tændingen står, så jeg skal have hele dyret generelt justeret!
Er der i øvrigt nogen der ved hvor man kan købe en billig nogenlunde tændingspistol? Harald Nyborg sælger ikke nogen længere, og der er sgu langt til Biltema fra Kbh.!

/Mads