Under vores ellers helt fantastiske tur rundt i Europa her i sommers fik bilen et enkel flip eller to.
Allerede ved Nurenberg gik generatoren, eller lichtmachine, som jeg fandt ud af det hed, det kostede 3 overnatninger på vw`s parkeringsplads. og 420 euro
Senere begyndte den så at hakke og gå dårligt når den skulle arbejde (op ad bakker/bjerge) vi fandt ud af det var to pakninger ved krumtappen, det resulterede i at olien dryppede ned på koblingen, og de sidste 100km inden den dansk tyske grænse foregik i 3. gear, 4. var simpelthen forsvundet.
Men vi kom da trods alt hjem.
jeg har nu brugt uendelige timer på at lede efter en ny motor, enten fuldt renoveret ky, jx eller sb. men de fleste sælger jo bare en ren blok, og det sys jeg er lidt dyrt.
eller måske en hel bil, og så bytte bytte købmand og sælge skroget, når man er færdig.
Eller om man skulle rykke ky`eren ud renovere den og lave den til TD, men det ville være min første motor renovering, og jeg er ikke helt sikker på mine evner her, selvom mine hænder er skruet rigtigt på.
Efter at have læst jarls indlæg om at skifte benzin har også overvejet det, manden har jo sådan set en pointe.
Hvad vil jer garvede t3 rotter råde mig til, når man skal tænke økonomi, "lethed" i selve motorskiftet, fremtidig vedligeholdelse og holdbarhed.
måske har en af jer endda en motor på hylden jeg kan lægge i, det skal lige siges at projektet ikke haster..
puhh, det blev langt, håber det giver mening
mvh loui..