Forfatter Emne: Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??  (Læst 995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

namtab

  • Gæst
Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??
« Dato: 19. August 2010 kl: 00:14:55 »
Under vores ellers helt fantastiske tur rundt i Europa her i sommers fik bilen et enkel flip eller to.
Allerede ved Nurenberg gik generatoren, eller lichtmachine, som jeg fandt ud af det hed, det kostede 3 overnatninger på vw`s parkeringsplads. og 420 euro :(  
Senere begyndte den så at hakke og gå dårligt når den skulle arbejde (op ad bakker/bjerge) vi fandt ud af det var to pakninger ved krumtappen, det resulterede i at olien dryppede ned på koblingen, og de sidste 100km inden den dansk tyske grænse foregik i 3. gear, 4. var simpelthen forsvundet.
Men vi kom da trods alt hjem.

jeg har nu brugt uendelige timer på at lede efter en ny motor, enten fuldt renoveret ky, jx eller sb. men de fleste sælger jo bare en ren blok, og det sys jeg er lidt dyrt.
eller måske en hel bil, og så bytte bytte købmand og sælge skroget, når man er færdig.
Eller om man skulle rykke ky`eren ud renovere den og lave den til TD, men det ville være min første motor renovering, og jeg er ikke helt sikker på mine evner her, selvom mine hænder er skruet rigtigt på.

Efter at have læst jarls indlæg om at skifte benzin har også overvejet det, manden har jo sådan set en pointe.

Hvad vil jer garvede t3 rotter råde mig til, når man skal tænke økonomi, "lethed" i selve motorskiftet, fremtidig vedligeholdelse og holdbarhed.
måske har en af jer endda en motor på hylden jeg kan lægge i, det skal lige siges at projektet ikke haster..

puhh, det blev langt, håber det giver mening

mvh loui..

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??
« Svar #1 Dato: 19. August 2010 kl: 17:54:30 »
Hvis det nu var mig, og når engang min JX står af..??
Så kommer der en 1,8 ABS i..(benzin)
Det kan du gøre for ca 6000 kr incl ny tandrem + div..
Tror det er løsningen, der er stabil og god for mange km..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??
« Svar #2 Dato: 19. August 2010 kl: 18:16:09 »
Med tanke på det (tåbelige) danske afgiftssystem, ville jeg også alvorligt overveje en konvertering. Benz R4 motorer ligger der uendelige rækker af i Golf, Passat m.fl. og hvadenten man kan li` det eller ej, er presset på stempler, lejer m.v. ikke tilnærmelsesvis så stort som på en diesel. Dermed er faren heller ikke lige så overhængende, selvom den skulle have rundet en gang eller to, sålænge den er passet med olieskift, tandrem osv. osv.
Udnyttelsen af de dyre dråber er så ikke på højde med udnytelsesgraden i dieselolien, men der ER dog en besparelse at hente på diverse afgifter, men om den så forsvinder ned i tanken, når regnskabet gøres op, skal jeg lade være usagt.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??
« Svar #3 Dato: 19. August 2010 kl: 19:39:02 »
Citat fra: "nels"
Hvis det nu var mig, og når engang min JX står af..??
Så kommer der en 1,8 ABS i..(benzin)
Det kan du gøre for ca 6000 kr incl ny tandrem + div..
Tror det er løsningen, der er stabil og god for mange km..


Men så skal der vel betales registreringsafgift en gang til?

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Renovering af ky, køb af ny diesel motor, eller??
« Svar #4 Dato: 19. August 2010 kl: 19:46:49 »
Hmm, tjaee..
Flere løsninger, men synshallen mente måske ca 3000 kr..??
Der er så også en anden, men den tar vi ikke lige her..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)