Der var lidt hektisk stemning inden afgang med olielampe og tab af kølevæske, men alt blev løst med stor opbakning fra Jønne (som altid) og min lokale mekaniker.
Efter ca 1600 km ned gennem Tyskland er olie forbruget nærmest nul (har ikke fyldt efter endnu).
Og så tror jeg at vand forbruget i starten af turen skuldes over-påfyldning; kan det passe at motoren (JX) "skubber" kølervæske ud et sted hvis man fylder for meget på?
Jeg forsøger da også at passe på den gamle dame ved ikke at komme over 3000 rpm, samt at køre med åbne vinduer med 30 km/t når stigningen er omkr de 14%, der kan jo blive lidt varmt i kabinen:-)
Det er dog blevet til en enkelt tur på værksted med et knækket udstødningsrør. Men det passede fint at Busshop kunne henvise til en lokal mekaniker der kunne hjælpe fredag eftermiddag, hvor det ellers kunne blive en lang weekend uden km på tælleren.
Men så er der det s.... køleskab: Kan bare ikke få gassen til at brænde kraftigt nok til at få systemet til at køle. Det virker på både 12v og 230v, men det ville være rart ikke at være afhængig af at skulle finde en camper plads med strøm hver nat.