T3nettet og T3Klub Danmark forum

Køb og salg => Biler.. => Emne startet af: kristofferk efter 15. Januar 2014 kl: 11:09:46

Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: kristofferk efter 15. Januar 2014 kl: 11:09:46
Hej alle!  :cheer:

Vi er en håndfuld drenge, som overvejer at tage på roadtrip i Europa i vores sabbat-år.
I den anledning overvejer vi at erhverve os den ikoniske T3'er, og har fået muligheden for at købe en. Den har en golf 2 motor i sig, som har kørt 90.000. Det eneste der skal udskiftes er hjullejer og bremser. Derfor vil vi spørge jer om en T3'er, og eventuelt den som vi overvejer at købe, ville kunne klare den lange tur på 6000+ km.

Mvh.

De 5 drenge  :lol:
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: e-stenman efter 15. Januar 2014 kl: 12:48:22
Så længe den er i nogenlunde stand og ikke bruger for meget olie/vand, kan jeg ikke se der skulle være noget problem i det. Rigtig god tur :)
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: FrankBinau efter 15. Januar 2014 kl: 13:00:48
Hej :-) Og velkommen her til. Lad os se lidt billeder af jeres T3. Mvh Frank :-)
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: dennis efter 15. Januar 2014 kl: 16:19:38
GO for it!! Og lær undervejs  B)

Det er tysk grundichkeit  :woohoo:
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Aakerman efter 15. Januar 2014 kl: 21:31:20
Hej  Kristofferdrenge.

Som Stenman siger: "så længe den ikke bruger vand og olie".
Køb den, skift slanger (eller tag reserveslanger med (vandslanger i motorrum). Skift rem/remme.
Frisk olie og oliefilter. Skift hjullejer og bremser, og kom så afsted, men husk, "den skal ikke have hele armen", det er en ældre dame, så kør fornuftigt og hold lastbilsfart.

Venlig hilsen
Bent
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jbjerrum efter 15. Januar 2014 kl: 22:17:18
Hej drenge...

Det lyder som et herligt eventyr, der venter jer.

Der er ingen tvivl om, at en T3 er en ganske pålidelig bil at tage afsted i.
I skal selvfølgeligt gennemgå bilen med en kyndig, inden I tager afsted.

Der er helt sikkert flere, der vil hjælpe med gode råd og vejledning - men jeg vil foretrække, at få "svesken på disken".
Hvor i landet befinder bilen sig og er det jeres ønske, at få den gennemgået konkret af et par erfarne T3-folk, så må I give lyd...
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 15. Januar 2014 kl: 22:53:21
Er det diesel eller benzin motor?
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Mary efter 16. Januar 2014 kl: 01:28:29
Kig på www.dennisbager.dk for inspiration
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Jarl efter 16. Januar 2014 kl: 07:46:50
Hvad er jeres forventninger til turen og forberedelserne til den? Er i nogle mekanikeragtige drenge, eller har I akademikerfingre? En T3 er livskvalitet og herlighed. Det er oldgamle biler med forældet teknik og de er alle sammen uden undtagelse slidt op. Kærlige mennesker, der søger indhold ti tilværelsen bruger alle deres sparepenge og fritid på at holde dem kørende. Hvis I synes det er en sjov udfordring, når motoren har knækket skruen til det nederste tandremshjul og derfor er totalt færdig  midt på Sicilien, så skal I gå efter en diesel. Hvis I tværtimod gerne vil køre 7 km/l og bare have alle de andre problemer, så køb en benzin. There's no such thing as a free lunch - heller ikke i T3verdenen. T3 er vidunderlig - det er ren kærlighed for alle de tosser, der befolker dette forum, men hvis man viste almindelige mennesker en opgørelse over forbrugt tid og penge til vedligeholdelse, så ville de dåne. Hvis I vil have driftsikkerhed, så køb en gammel Hiace eller en anden kønsløs japaner. Vil I have uforudsigelighed og tomme punge, men charme og lykke i sjælen, så find en T3.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 16. Januar 2014 kl: 10:54:36
Samt - nyd at en T3 er fra en tid, hvor al mekanikken er tilgængelig og der er masser af plads at skrue på.

Man kan se hvad der er galt på et splitsekund, og næsten alt kan fikses (især hvis man har nogle af de mere sjældne dele med så man ikke skal vente flere dage på forsendelse).

Det er ikke som med mere moderne biler, hvor det er umuligt at se hvad der er galt - fordi motorrum er så pakket  (og pakket ind i plastik oppe og nede) - så man intet kan se før man er igang med at splitte det hele ad.

Læs gerne mine tråde om Frøken Grå - vi har rejst i Europa i den hver sommer - og der har været masser af mekanisk sjov undervejs - men alt kunne laves.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Hawaiibussen efter 16. Januar 2014 kl: 11:58:43
Gør det :) det er skide sjovt :)

Udover ovenstående

Få styr på hvordan den virker :) og få skiftet og tjekket de dumme irriterende ting, som med garanti er møre eller slidte. Bare et lille eksempel: ventilerne på dækkene: havde en som var mørnet og knækkede nede ved fælgen på en landevej i slovenien.......det forsinkede lige hjemturen 2 timer, og er mega forstyrende.

Der kan nævnes små tingmange ting:

Gearskiftet, og dens forbindelse til kassen, samt hele knokkeledet på kassen.
Træk aksler (manchetterne)
Skydedørs rullerne, skift dem, man er helt prisgivet hvis de går :)

Og mange andre ting :)

Ser i er fra Jylland, få nogle med stor know how på til at se og tjekke den igennem.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 16. Januar 2014 kl: 13:29:32
Jeg kan bidrage med en lille historie fra det virkelige liv. Vi skulle til Italien i vores kære dieselbus.
 Nå jeg skriver vi, er det 5 børn, skribenten og en kone. Dagen inden turens start holdt den op med
 at lade. Ikke noget problem da en gut ikke langt herfra rodede med gamle Golfer. Jeg fik noget
 makket sammen og den ladede atter. Næste morgen var det afgang. Alle unger blev godt placeret
 men da jeg lukkede skydedøren, faldt den af. Trissehjulet var ganske enkelt slidt igennem. Nå, alle
 blev sendt ind i huset igen. Man vidste godt at tidspunktet for vittigheder var dårligt. Et andet beslag
 som jeg havde liggende blev monteret og alle satte sig til rette igen. Også konen. Da hun smækkede
 døren faldt sideruden ned. Der blev helt stille i bussen. Heldigvis havde jeg også de dele liggende
 så vi efter en times tid kunne drage afsted. Dette skete i min gårdsplads. Der er sket lignende ting
 i andres indkørsler.
 Så lyt til alle input og lad være med at regne med at ham kammeraten som er mekaniker altid vil
 redde jeres røv for det blir han træt af. Men find en T3 og drag afsted. I vil aldrig fortryde.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: pep84df efter 16. Januar 2014 kl: 14:34:57
Det var dog en skrækkelig historie
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: bos1 efter 16. Januar 2014 kl: 15:14:19
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=107066
Jeg kan bidrage med en lille historie fra det virkelige liv. Vi skulle til Italien i vores kære dieselbus.
 Nå jeg skriver vi, er det 5 børn, skribenten og en kone. Dagen inden turens start holdt den op med
 at lade. Ikke noget problem da en gut ikke langt herfra rodede med gamle Golfer. Jeg fik noget
 makket sammen og den ladede atter. Næste morgen var det afgang. Alle unger blev godt placeret
 men da jeg lukkede skydedøren, faldt den af. Trissehjulet var ganske enkelt slidt igennem. Nå, alle
 blev sendt ind i huset igen. Man vidste godt at tidspunktet for vittigheder var dårligt. Et andet beslag
 som jeg havde liggende blev monteret og alle satte sig til rette igen. Også konen. Da hun smækkede
 døren faldt sideruden ned. Der blev helt stille i bussen. Heldigvis havde jeg også de dele liggende
 så vi efter en times tid kunne drage afsted. Dette skete i min gårdsplads. Der er sket lignende ting
 i andres indkørsler.
 Så lyt til alle input og lad være med at regne med at ham kammeraten som er mekaniker altid vil
 redde jeres røv for det blir han træt af. Men find en T3 og drag afsted. I vil aldrig fortryde.

 Mvh Jønne Ukendt


totaaaal yndlings historie den der  :P  :P  :P
den bliver tit brugt når man skal fortælle om livet med en T3 (som jeg ikke vil være foruden) , den største fejl ved en T3 er man tit for lyst til at dreje sydpå og bare fortsætte ud i det blå , bare forlade alle problemerne og trivialiteterne bag sig og nyde livet for fuld skrue
god tur
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Aran efter 16. Januar 2014 kl: 19:16:13
Det minder en hel del om min historie: Jeg var den lykkelige ejer af en T3 wbx. Havde selv renoveret motoren og pakket den om, lavet ALT rust og haft gang i laksprøjten. Resultatet var tåleligt og for ikke at ligne en bedaget KTAS bil fik den en hvid staffering.
Den kunne stå i måneder uden at blive startet, og alligevel slog den glad i gang ved første forsøg. Hver gang.
Så lånte vi vores Fiesta ud, og skulle så bruge T3 som daglig transport.
" Ikke noget problem, den kører bare altid " sagde jeg kækt. Vi satte os ind og jeg drejede nøglen. Starteren piskede rundt, men ikke om den så meget som slog en sk..
Ved femte eller sjette forsøg syntes jeg der var MEGET varmt i kabinen, og fruens misbilligende blik og sukken gjorde måske også sit ?
En nøjere undersøgelse afslørede, at tændspolen var brændt i smadder i toppen ( Ikke synligt ved første blik )
Fejlen blev selvsagt udbedret prompte og bilens renomme genoprettet. Den var atter den gode gamle og pålidelige slider, -
og hold da op hvor har jeg ærgret mig gul og grøn, at jeg nogensinde hoppede på at sælge den.

Som flere allerede har påpeget: Regn ikke med problemfri kørsel jorden rundt. Tæv den aldrig op i høje omdrejninger. Slet ikke med kold motor. Det afliver motoren på rekordtid.   Tjek olie og vand hyppigt og efterfyld om nødvendigt. Kun når man kender sin bil og motor rigtig, rigtig godt kan man med nogenlunde sikkerhed kigge med faste intervaller.
Medbring derfor 4 - 5 liter olie i en god kvalitet. Færdigblandet kølervæske ( Vand kan bruges i en snæver vending, men husk at få sikret igen )
Værktøj: Det mest elementære som ring-gaffelnøgler, topnøglesæt, skruetrækkere, hammere, tænger af diverse slags  etc. etc. og ikke mindst: En solid hjulnøgle er et must. Der ligger ikke altid et værksted lige rundt om næste hjørne.
Pærer i alle afskygninger, sikringer, lidt kabelsko og ledning.
Ekstra generator, vandpumpe og diverse remme.

Der er sikkert 1.117.000 ting jeg ikke har medtaget, men mon ikke nettets brugere byder ind her ?
Kast jer ud i det. Få en oplevelse for livet og nyd det.
Rigtig god tur.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Hinze efter 16. Januar 2014 kl: 19:53:41
Nu er vel forhåbentlig en benzin golf motor der er lagt i, ik'  :whistle:

Så er der jo ingen problemer
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: pep84df efter 16. Januar 2014 kl: 21:56:23
Kære Kristoffer, nu er der så mange der har givet respons på dit oplæg!
Nu er det på tide at du kommer på banen og giver svar og opklarende indspark til alle de velmenende udmeldinger der er indløbet!
Vi vil jo gerne følge med i det spændende projekt I har planer om at gennemføre!
på forhånd tak!

Mvh PETER
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 16. Januar 2014 kl: 23:43:50
Åh ja.

Jeg kan nævne feriestart der er blevet udskudt pga:

* Dårlige bærekugler
* Knækket kødben
* Dårlige baghjulslejer og lejehuse

Det er ligesom IKKE populært fredag morgen at sige "Jeg tjekkede lige bærekuglerne en sidste gang inden afgang, og der er altså kommet slør, så jeg tager lige omkring værkstedet og skifter dem, det betyder nok at vi kører kl 14 istedetfor kl 10 - er det OK med dig?"
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Aakerman efter 17. Januar 2014 kl: 00:04:59
Skrækhistorier er der nok af :)

6000 km er jo ikke nogen herregård. De unge mennesker, skal ordne det der stort set er nævnt i denne streng, kaskoforsikre, så de har et SOS kort, og så bare komme afsted.
I 1978 dampede jeg afsted til Marokko, med min forlovede (herefter kone i 20 år) i en Land-Rover serie 2 A. Vi kørte der i lidt over 6 måneder, alt hvad jeg havde gjort var, at skifte gummidele, og olie, og fyldt fedt i styrekugler i stedet for olie.
Jo, hun fik på et tidspunkt et par æg i køleren fordi den blev utæt, jo jeg brugte et par strømpebukser som midlertidig ventilatorrem.
Men bortset fra det gik alting rigtigt godt.
Den bil lever faktisk stadigvæk på Bornholm. :cheer: selvom den blev født i 1968, som borebil og havde både været i Sydafrika og på Grønland, og rygtet ville vide, at den kunne køre uden olie i differentialerne..

 :) Kom så afsted
Bent
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Aran efter 17. Januar 2014 kl: 21:28:37
Olie i differentialerne ????  Hva' er nu det for noget pjat ?  Alle ved da at en LARO kører meget bedre på en banan eller to.  :side:  :woohoo:
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: ottokrog efter 18. Januar 2014 kl: 13:14:35
Det fedeste med roadtrips er adrenalinsuset når bilen ikke opfører sig ordentlig. I Sunds Sverige 1000 km hjemmefra en tirsdag aften hvor jeg skulle tilbage til København fredag kl 1200, fordi eksen skulle overtage to piger på 10 og 12 år, blev adrenalinet lidt for meget.

Vandet gik, som man siger, wbx'ens pakning røg, så jeg skulle fylde fem liter vand på for hver 3'die km.

Det var sommeren 2010 og alle svenske mekanikere var på ferie, og ville ikke røre min gamle spand med en ildtang.

Jeg parkerede udenfor en mekanikers port om aftenen, og satte vækkeuret til 6:00 om morgenen.

Mekanikeren kom ikke, men det gjorde hans lærling, klokken 6:30, og han var lidt overrasket over at han ikke kunne komme ind på værkstedet.

Jeg fik flyttet bilen, og han forsikrede mig for at han overhovedet ikke havde tid til at se på min skrammelkasse, og at det stort set ikke kunne lade sig gøre at få den lavet, om så han havde en hel uge til det.

Jeg kom i snak med drengen, som viste sig at være overmåde kvik.

Jeg fik ham overtalt til at låne værktøj og plads på parkeringspladsen, og hans erfaringer, og så gik jeg igang.

Onsdag morgen sendte jeg pigerne i det lokale vandland, og hele dagen gik med at skille den rustne motor ad.

Lærlingen bestilte pakningerne, og de lå klar torsdag morgen, efter at jeg havde afleveret pigerne i vandlandet igen.

Hele torsdagen gik med at bore rustne bolte ud, og få sat hele svineriet sammen igen.

Kl 1800 kørte maskinen igen, og vi var alle lykkelige.

Da jeg skulle betale regningen, ville drengen kun have penge for materialerne.

Jeg protesterede vildt, for han havde været en uvurderlig hjælp.

Men han insisterede på at jeg ikke skulle betale mere.

Jeg insisterede så på at han da ihvertfald skulle have lidt svarta penge for indsatsen, og han indvilligede.

Så havde jeg selvfølgelig ingen kontanter på mig, og måtte en tur til byen og tilbage igen.

Nu var klokken blevet 1900 og lærlingen var blevet på pladsen få at få de små sorte.

Vi sagde pænt farvel til hinanden ude på parkeringspladsen, mens jeg sad i bilen og startede.

Da jeg trådte på speederen for at sætte skub i kareten sprang speedometerkablet.

Lærlingen blev grå i ansigtet, og så ud som om han skulle græde. Han havde selvfølgelig glædet sig til en velfortjent fyraften.

Han tilbød straks at hjælpe, men jeg vidste præcis hvad der var galt, så jeg sendte ham hjem.  Han så lykkelig ud nu, så det var nok det rigtige at gøre i den situation.

Efter en halv time havde jeg forkortet kablet, så motoren gik med 2000 omdrejninger i tomgang, jeg orkede ikke at skifte det reservekabel jeg havde med, da jeg bare skulle hjem. Ex'en ville myrde mig hvis ikke jeg overhodldt min aftale om klokken 1200 fredag frokost.

Man lærer hurtigt at køre uden tomgang. Sluk motoren inden du når frem til lysreguleringen, det sparer oven i købet benzin.

Jeg kørte hele natten, fik ovenikøbet et par timers søvn, da jeg kunne se at det hele kunne nås inden deadline.

Klokken tolv præcis ankom vi til ex'en.

Pigerne var ovenikøbet veludhvilede, for de kan selvfølgelig sove med sikkerhedssele på.

Hvad skulle man dog gøre uden en T3'er.

Livet er herligt.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Jarl efter 19. Januar 2014 kl: 01:22:02
Mit umiddelbare bud er, at Kristoffer og drengene allerede er løbet skrigende bort ;-)
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 19. Januar 2014 kl: 11:35:31
Bodensee i sommers.

Vi havde haft 2 gode rejsedage. Nu skulle vi over alperne.

Det hele var pakket, og jeg rullede bilen af campingramperne, og trak håndbremsen.

Sploing!!!!

Lyden af noget helt helt helt forkert.

Ud af bilen, bede om 10 minutter til diagnose, jeg vidste at jeg havde et ekstra håndbremsekabel i bagagen,

Ind under bilen, ups, det forreste kabel var sprunget.

Forklare situationen til familien, børnene sagde "Okaj da - nu igen", Ida sagde "Ok, sæt igang", og jeg gik igang med at lede efter et andet kabel. Og sendte et par SMS'er ud til gode folk, som satte eftersøgning igang.

Inden længe havde eftersøgning via SMS givet muligheden for et kabel samme eftermiddag, og en venlig mand på campingpladsen havde lånt mig en cykel, og cyklet med mig til nærmeste værksted (hvor  ejerens egen T3'er stod på liften med smadret 2E motor).

Mekanikeren ringede rundt, og igen og igen kom ordene "nicht mer lieferbar" ud af munden på ham,..

Til sidst fandt han en hugger 30 km, væk, der havde en camper stående, som nok havde kablet.

Tusind tak, give adressen på T3nettet.dk, min email og mit tlfnr og forsikre ham om at han til enhver tid ville få hjælp i DK og omegn.

Tilbage på pladsen, og nabo-campisterne tilbød at give et lift. Pakke en taske med værktøj og saksedonkraft, afsted i arbedstøjet, og bruge 2,5 timer og stegende hede med at kæmpe et håndbremsekabel fri (hint, det sidder fast inde over tanken, tanken skal delvist ned for at gå det af. Det er ret hårdt arbejde på en camper der ligger på maven uden hjul på og med kun 20 cm på hver side...... Samt vandtank der spærrer for at tanken kan komme ned).

Af kom kablet, tilbage på pladsen, få min egen tank langt nok ned (men ikke for langt ned - hint - det er godt at have 2 saksedonkrafte og et par træstykker med i bagagen), til at få kablet på, samle det hele igen. Blive klar til at køre videre næste dag.

Jo, det giver oplevelser at køre T3  - det er alt andet charterrejse - men rigtig fedt.

Jeg ville stadig gerne vide hvordan det gik ungersvendene, som for 2-3 år siden stod i nærheden af Prag med et ophæng til bagerste svingarm som var tæret igennem - er der nogen som ved det?

Med gode hilsner

Jens Jakob
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: porteren efter 19. Januar 2014 kl: 13:00:30
Tjae,,nogen herinde vil måske nok betragte mig som lidt af en kætter, når jeg siger, at det er lige netop pga. den slags historier og den reelle risiko for, at opleve noget lignende, med en T3'er, der gør at jeg vil investere i en Sprinter til de lange ture.

Jeg elsker at køre rundt i Arnold, men jeg vil simpelthen ikke risikere at holde nede i Pyrenæerne, med et alvorligt problem med WBX maskinen.

Ingen spansk mekaniker kan forventes at have set sådan en, eller en T3 for den sags skyld, og hvis han har, vil det være meget svært at skaffe reservedele.

Ydermere står Arnold mig i et godt stykke over 200 kg, og det har været mig umuligt, at få forsikringsselskabet til at anerkende, at køretøjet ikke bare kan vurderes som et standardkøretøj, der er 25 år gammelt. Så jeg kunne risikere, at forsikringsselskabet ikke ville bekoste en hjemtransport.

Da jeg for 15 år siden kørte rundt i en 90 JX' er med 2WD, var jeg aldrig nervøs for at køre langt. Bilen var forholdsmæssig frisk og en 2WD 'er med en JX, er langt lettere at skrue på end en syncro med WBX. Det er pærelet at komme til de fleste ting på en 2 WD'er, og dengang kunne de fleste mekanikere også skrue på sådan en, samt få reservedele til den.

Sprinteren er kendt for driftsikkerhed og der kører tusindvis af dem rundt på alle de europæiske veje, så det jeg ikke selv kan lave, kan jeg betale mig fra, hvis der sker noget.
Ud over større tryghed, får jeg i tilgift mere plads, bedre brændstoføkonomi og en bil der kan følge med på motorvejene og som ikke taber fart op af bakkerne.

Okay..en Sprinter har ikke den samme karisma, som en syncro camper, men til de lange ture vil jeg prioritere trygheden, og hvis jeg kan få en Sprinter med allrad umbau (4x4) godkendt på danske plader, vil den også ende op med en vis blærerøvseffekt, som jeg jo nødig vil undvære. :P

Men, men, men..jeg beholder Arnold til skovarbejdet, snestormen og de kortere ferieture i Danmark og Sverige og til hyggelige søndagsture og T3 træf. For det er fedt at køre T3 syncro.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: ottokrog efter 19. Januar 2014 kl: 13:35:28
Tøsedreng.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 19. Januar 2014 kl: 16:33:44
Jeg forstår godt tankene.

Der har været et par tilfælde de sidste år, hvor forsikringen ikke har villet hente biler hjem, men bare tilbudt forsikringssummen
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Hinze efter 19. Januar 2014 kl: 18:07:18
kodeknækkeren hedder række4 benzin  :blink:
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: Mary efter 19. Januar 2014 kl: 22:13:43
Jeg tror at vores tur jorden rundt i Mary slår det fleste historier i denne tråd :unsure:
Vi lægger snart en ny motor i Mary, efter at den sidste gik på sommerens ekspidition på Island. Forsikringen betalte for hjemtransporten.

Der er mange mekanikere rundt omkring i verden, som sagtens kan hjælpe, hvis uheldet er ude. Også i sydeuropa.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: ottokrog efter 19. Januar 2014 kl: 22:39:34
Da jeg strandede i Paris med en smadret vandpumpe, kunne forsikringen ikke garantere at de ville betale hjemtransporten. Derfor blev jeg dernede i den tro at det da kunne lade sig gøre at skaffe så simpel en ting i Frankrig. Efter tre dage gav jeg op, og fik bilen transporteret til Belgien, hvor http://www.busman.be/  skaffede delen hjem, og fik mig ud på vejene igen.

For ikke at jage Kristoffer og andre væk,  vil jeg lade være med at berette hvilke strabadser jeg gik igennem på de tre dage.

Forsikringen betalte dog et hotel og en lejebil, så mine medpassagerer kunne komme hjem på arbejde og i skole.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: porteren efter 19. Januar 2014 kl: 23:51:30
Ottokrog skrev:

Citér
Tøsedreng.


Det har du da helt ret i.

Derudover er jeg også kontrolfreak og tryghedsnarkoman, så du kan godt se, at det ville være hårde vilkår, at køre en T3 til syden på :P
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: jensjakob efter 19. Januar 2014 kl: 23:55:03
Otto, husk at du fik stor hjælp fra T3nettet ;-)
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: porteren efter 20. Januar 2014 kl: 09:01:31
Hinze skrev:

Citér
kodeknækkeren hedder række4 benzin :blink:


Den Tanke har jeg også været rundt om.

Jeg har overvejet at få Bernd Jäger til at lave en række 4 umbau med samtidig renovering af bremse og benzin system mm for at få større sikkerhed.
Men så kunne jeg risikere at stå nede i Provence med en 25 år gammel bil, der nu havde stået mig i mere end 300kg, og som jeg ikke kunne få reservedele til, hvis det ikke lige var maskinen det var galt med. :huh:
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: ottokrog efter 20. Januar 2014 kl: 10:01:45
JJ, ja, og ikke mindst dig, tak endnu engang. Men det er en lang forklaring, derfor gjorde jeg den kort. Busman er jo også en slags T3 net,. Der findes T3 fantaster over hele verden, så mit bud er, bare tag afsted, det skal nok gå det hele.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: pep84df efter 20. Januar 2014 kl: 10:13:14
Min kone og jeg var i Italien i sommer 2013.

Vi kørte i en T3 WBX 1,9 og havde ikke antydning af problemer på turen, ca. 5000 km!

Så bare se at komme af sted!

Mvh PETER
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: ottokrog efter 20. Januar 2014 kl: 10:20:28
Jeg har også været på mange ture uden spor af problemer. Vi har en tendens til at fortælle om de mekaniker ture vi har været på, fordi det her er et teknisk forum. Ikke så sært.

9 ud af 10 langture går uden problemer, selv  for mig.
Titel: T3 som roadtrip bil?
Indlæg af: claus efter 20. Januar 2014 kl: 11:23:36
Det er bare afsted efter, at I har kørt prøveture i DK.

Vi var afsted i sommer til Sydfrankring, Østrig, Tjekkiet. 1,6Td med olie-tørst. Så længe den fik olie i rå mængder ,så var der ingen problemer.
Først da jeg var så letsindig ikke at tjekke olie på færgen mod DK, så kom vi kun til Guldborgsund fra Rødby... Men så får man lov til at sætte en ny spændende motor i!!!!

Man bliver afhængig af de gamle kassevogne!


bh.
-claus