Forfatter Emne: søger en hjælpende hånd i kbh.  (Læst 1084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

topgaard

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Dato: 30. Januar 2010 kl: 19:52:00 »
jeg har lige købt en t3 i jylland den kørte godt de første 120 km men så ville den ikke rigtig mere...
det virker som om at den suger luft ind af en slange eller noget.
jeg har skiftet brændstof filtret men det ser ud som om at der stadig kommer lidt luft ind i slangerne....
hvad kan det være???

Offline Færingen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2010 kl: 19:57:16 »
1. Er der nok diesel på?
Venligst. Heðin og Thyra Skarðhamar

1,6 JX Westfalia Jubilæum Joker. 1985

topgaard

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #2 Dato: 30. Januar 2010 kl: 19:58:32 »
ja masser af diesel

Bluestar

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #3 Dato: 30. Januar 2010 kl: 19:59:15 »
hej Jakob, velkommen til forummet og fællesskabet!

Jakob har fortalt mig følgende -

i tilgangsslangen til dieselpumpen kommer der mange luftbobler, nærmest skum, når man gasser den op og derfor kan den ikke køre!

jeg har skiftet brændstoffilter, alle slanger og spændebånd!

mine bud er enten en stoppet eller delvist stoppet tank eller en lille utæthed ved konsollen til brændstoffilteret.

jeg håber virkelig at en af de mange venlige t3nettere kan hjælpe jakob med at finde fejlen.

mvh jesper

Bluestar

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #4 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:02:43 »
jakob prøvede du at tage slange af på tanken for at se om det pisser ud med diesel? det skal vælte ud : )

topgaard

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #5 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:06:24 »
nej jeg fik den her over i går og har kun lige haft tid til at skifte brændstof filtret men kigger på den i morgen har fri hele dagen så planen er at den køre perfect fra i morgen af...

Bluestar

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #6 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:08:16 »
jeg synes, at det er det første du skal gøre... og gå alle spændebånd/slanger efter... men husk også selve konsollet, hvorpå brændstoffilteret er skruet på! der sidder nogle kobberskiver ved banjoboltene!

jesper

topgaard

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #7 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:13:25 »
vis det så ikke pisser ud med diesel skal jeg så ha renset tanken eller hvad

Bluestar

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #8 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:16:55 »
ja det vil jeg tro, stik en skruetrækker ind i tanken og se om, der er noget der render til hullet og blokere den... men skruetrækkeren vil nok lift flytte det lidt og så skulle det gerne rende ud... så ved du at der må være noget skidt i tanken

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #9 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:57:22 »
Hvem siger der er diesel (nok) på.? Tænk hvis det bare er at fylde mere på så kører den. KISS 1.

Kurt
Kurt - 25115788

topgaard

  • Gæst
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #10 Dato: 30. Januar 2010 kl: 20:59:42 »
tanken er fuld

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #11 Dato: 30. Januar 2010 kl: 21:22:02 »
Tag en ren slange direkte fra pumpens sugestuds og sæt ned i en ren dunk med ren diesel i. Kører alt fint nu, så ved du, at du skal søge en utæthed/forstoppelse i vejen fra tankens inderside til dieselpumpen.

Hvis du kører i den bil, jeg tror, så vær opmærksom på, at en tank, der har kørt med rapsolie i, kan indeholde så meget gammelt snask, at dieselfilteret kan blive stoppet til på 50 meter.

Som jeg kender Jespers perfektionisme, har jeg meget svært ved at forestille mig, at der er et defekt eller uspændt spændebånd. Hvis der ikke rigtig vil komme diesel ud af tanken, så kan du prøve at give udløbsstudsen en frisk brise med trykluft. Husk at tage tankdækslet af - ellers bliver tanken ret hurtigt ballon-formet...

PS: du skriver, at du har skiftet brændstoffilter. Er bundstykket lukket tæt? Sidder alle gummipakninger tæt og godt? Mangler den bare lige at suge diesel frem gennem filteret? Det er jo ret så naturligt, at der er masser af luftbobler, når filteret lige er skiftet. Var der også det, før du skiftede?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
søger en hjælpende hånd i kbh.
« Svar #12 Dato: 30. Januar 2010 kl: 21:29:27 »
Jeg er på GDS i sydhavnen fra kl 1000 du er meget velkommen til at køre der ud ( hvis den kan køre) så skal jeg prøve at se på den!  :roll: Ingen garanti men det skal jo nok gå. Og det er ikke så koldt som i perlestenene, lige nu har vi - 13 grader udenfor. rung evt på 40 55 88 64  :|
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864