Forfatter Emne: Expert i jx søges  (Læst 4729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Expert i jx søges
« Svar #15 Dato: 17. Juni 2014 kl: 06:09:28 »
Mange tak Jønne, det kan godt være at jeg kunne finde på at prøve at skifte pumpen :-)
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=112331
Du er velkommen til at få taget en kompressionsmåling. Eller låne en anden pumpe.

 Mvh Jønne Ukendt

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Expert i jx søges
« Svar #16 Dato: 17. Juni 2014 kl: 14:14:30 »
mit første bud er de ting som T3Sen så fint beskriver mht. forvarmning, jeg har oplevet på vores camper at der var en knækket ledning.

2. bud går på om din magnet ventil får strøm under start, prøv med en ledning direkte fra batteri, hvis di bundstykke ved tændingslåsen er dårligt, kan strømmen til magnetventilen mangle når du tørner starteren.

3. bud kan være alt fra slidt motor til .... prøv de ting der er nævnt i tråden.

4. bud dit nederste takthjul er gået løst, hvorved din tandrem ikke længere står korrekt...
Klubben/Polle955 har investeret i værktøj til at fræse krumptapen, pt. ligger det hos mig - kontakt mig via pm ved udlejning :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Expert i jx søges
« Svar #17 Dato: 17. Juni 2014 kl: 21:36:15 »
du skiver, at pumpen blev stillet 2 gange: var koldstarteren deaktiveret, og stod den forkert igen 2. gang?

hvis timingen ikke passede mere, er der stor sandsynliged for løs krumtapremskive.
hvis koldstarteren er aktiveret, er timingen ca 0,3-0,4 mm for sent, hvilket også kan give bøl med start.
en kompressionsmåling skulle  give opklaring, om der er fejl på dette område.

derefter må der være en defekt i pumpen. prøv en gang at starte den med bundgas.

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Expert i jx søges
« Svar #18 Dato: 18. Juni 2014 kl: 14:31:15 »
Jeg har tjekket remskiven nu og den er meget fast :-) men ellers tak for tippet Verner :-)
Ja koldstarteren var deaktiveret. nej vi stillede timingen lidt højere en standart første gang vi prøvede, da det plejer at hjælpe ved en slidt motor, men da det ikke hjalp, stillede vi den tilbage efter bogen igen :-) derfor prøvede bi to gange ;-)

Mit bud er at pumpen har taget skade, da jeg fandt en lille smule vand i brændstoffet da jeg rensede den :-) Har hørt de skulle være MEGET følsom overfor den slags :-)

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Expert i jx søges
« Svar #19 Dato: 20. Juni 2014 kl: 07:00:14 »
Hvordan gik det med denne JX...?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Expert i jx søges
« Svar #20 Dato: 22. Juni 2014 kl: 18:35:30 »
Jamen problemet er blevet løst  :lol:
Min diesel pumpe trak falsk luft i en omløber der sidder bagpå pumpen  :) det var åbenbart nok til at den ikke kunne opbygge tryk med de omdrejninger selvstarteren kører med  :)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Expert i jx søges
« Svar #21 Dato: 23. Juni 2014 kl: 07:28:50 »
Tillykke med den kom til at køre ordentligt igen. Og så skal jeg lige være en flueknepper: CO-test er noget, der laves på en benzinmotor. Derigennem kan man undersøge, om motoren har en fornuftig air-to-fuel-ratio, og det er interessant, fordi en benzinmotor har kvantitetsstyring. En dieselmotor ændrer hele tiden sit blandingsforhold - den har permanent fri adgang til luft, man regulerer kun mængden af diesel. Derfor giver det ikke mening at kontrollere dens air-to-fuel-ratio, i stedet for tester man, om den laver for mange uforbrændte sodpartikler ved max-omdrejninger - det er det, der kaldes røggastest, som foretages i synshallen Indirekte hænger det selvfølgelig sammen med blandingsforholdet, idet den kan godt bestås af totalt udslidte motorer, hvis man sørger for, at motoren har rigeligt adgang til frisk luft og ikke bliver overfodret med diesel som en traktortrækker.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Bussemand

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 272
  • Glad t3 kører
    • Vis profil
  • T3 model: 1.8i Benzin reimo camper
  • By: 3460 birkerød sjælland 40922457
Expert i jx søges
« Svar #22 Dato: 21. August 2014 kl: 21:57:34 »
den opfører sig som min da jeg hade byttet om på de 2 ledninger på temp føler
Har kørt diesel indtil 4.4.2016