0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Stak lige hovede inden for hos synsmanden her til morgen ,og spurgte ham om konvertering til benzin ,han sagde at hvis min bil var fra efter 10 mdr 89 ,skal den have en 3 vej kat det vil sige en med lamdasonde ?Altså en ss motor el.er der andre muligheder med en dj, den har jo også højere kompresion ,ja spørgsmål er der nok af , jeg må prøve at søge lidt mere rundt på det her dejlige net .hilsen Poul
Hvordan med moment og ydelse i MV kontra DJ?MV= 95 hk, 160Nm DJ=112, 174 NmOg økonomi? MV lyder umiddelbart som den "mest moderne" løsning...MV er den mest økonomiske, da den har tændingsstyrring og kat. kat'en gør man må gå lidt på kompromis med ydelsen, fordi man ikke kan køre med så fedt/ powerfuld blandig.DJ'ern har dog den bedste virkningsgrad pga sit høje CR forhold..Kan man flytte MV styring over på en DJ uden problemer?Ja, det er efter min mening den bedste kombi med std. komponenter.Udvendigt er MV og DJ blokkene 100% identiskeOg er der overhovedet nogen synsmand der kan se forskel på en MV og en DJ hvis det kommer til det?I princippet ja, men det skal sat'me være en der ved hvad han snakker om, eller kender forskellen på de forskellige motorkoder (som jo er hugget ind i blokken). Jeg kan ikke forestille mig der vil være nogen synsmand der ville sige noget, selv om han opdagede det.Bortset fra det, er bilen fra efter 10.89 så skal den jo ha kat også er der ikke andet at gøre end at sætte MV/digifant styrring på! Om det så er på en DJ eller MV blok....
Min mek. er nu igang med at tage afn ud ,den har Jan K sat sig på,så må vi se hvor skadet den er.
Polle skrevCitérMin mek. er nu igang med at tage afn ud ,den har Jan K sat sig på,så må vi se hvor skadet den er. Er Jan K da meget overvægtig Bed ham om at passe på hvor han sætter sig en anden gang.