Forfatter Emne: Færdig med diesel  (Læst 8615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #15 Dato: 24. Juni 2008 kl: 23:25:15 »
Citat fra: "POLLE955"
Stak lige hovede inden for hos synsmanden her til morgen ,og spurgte ham om konvertering til benzin ,han sagde at hvis min bil var fra efter
10 mdr 89 ,skal den have en 3 vej kat det vil sige en med lamdasonde ?
Altså en ss motor el.er der andre muligheder med en dj, den har jo også højere kompresion ,ja spørgsmål er der nok af , jeg må prøve at søge lidt mere rundt på det her dejlige net .
hilsen Poul


En DJ med MV styrring (inkl. kat'en) virker meget fint!
Og ja, kat skal have lamdasonde.
Det er efterhånden svært at finde DJ'er i ordenlig stand, så mit råd ville være at renovere en selv og evt. liiiige peppe den lidt op med anden knast og andre lækre sager...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #16 Dato: 24. Juni 2008 kl: 23:26:45 »
Min afn er kommet fra Tyskland fix og færdig ,den tidligere ejer har betalt afgift og kørt under et år med den ,så købte jeg den og har haft den i godt 3 år og 2 motore, surt.Men det med den lamdasonde er det nemmest med en ss el mv motor , hvornår kom mv motoren ,er det til det amerikanske marked el. har vi nogle i dk
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #17 Dato: 24. Juni 2008 kl: 23:36:39 »
Jeg henvender mig nok lige til dig når jeg når lidt næmere målet ,Jan har fundet noget til mig , så jeg starter med gear kasse og ledningsnet ,så ser jeg hvor jeg lander med motor ,men jeg er mest stemt for dj så må det koste lidt med kat osv.
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #18 Dato: 24. Juni 2008 kl: 23:50:50 »
Hej
Det er rigtigt han er dygtig !
det er Aksels porsche service
Men han er for dygtig med priserne
skulle engang købe nogle gl fuks fælge af ham , dem ville han have 14 tu for , de skulle poleres , males og have dæk,så det blev nej tak.
Det er også grunden til han har så mange gl biler stående han er for dyr
med stumperne .
hilsen Poul
men tak alligevel
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #19 Dato: 25. Juni 2008 kl: 08:34:55 »
Hej

Christian har en MV motor liggende.

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #20 Dato: 25. Juni 2008 kl: 09:33:30 »
MV er den mest udbredte 2,1'er både i europa og USA.
SS er derimod forholdsvis sjælden og jeg kan ikke helt finde ud af hvad meningen var med den !?

Forskellen på MV og DJ er motorstyringen og kompresionsforholdet.

DJ (CR 10,5:1) har Digijet systemet, som kun styrer indsprøjtningen. tændingen bliver styret med traditionel mekanik og vakum.

MV (CR 9:1) bruger digifant styringen, som har lamda regulering og elektronisk tændingsstyrring.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Færdig med diesel
« Svar #21 Dato: 25. Juni 2008 kl: 10:03:17 »
Hvordan med moment og ydelse i MV kontra DJ? Og økonomi? MV lyder umiddelbart som den "mest moderne" løsning...

Kan man flytte MV styring over på en DJ uden problemer?

Og er der overhovedet nogen synsmand der kan se forskel på en MV og en DJ hvis det kommer til det?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #22 Dato: 25. Juni 2008 kl: 13:55:12 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hvordan med moment og ydelse i MV kontra DJ?
MV= 95 hk, 160Nm DJ=112, 174 Nm

Og økonomi? MV lyder umiddelbart som den "mest moderne" løsning...
MV er den mest økonomiske, da den har tændingsstyrring og kat. kat'en gør man må gå lidt på kompromis med ydelsen, fordi man ikke kan køre med så fedt/ powerfuld blandig.
DJ'ern har dog den bedste virkningsgrad pga sit høje CR forhold..


Kan man flytte MV styring over på en DJ uden problemer?
Ja, det er efter min mening den bedste kombi med std. komponenter.
Udvendigt er MV og DJ blokkene 100% identiske


Og er der overhovedet nogen synsmand der kan se forskel på en MV og en DJ hvis det kommer til det?
I princippet ja, men det skal sat'me være en der ved hvad han snakker om, eller kender forskellen på de forskellige motorkoder (som jo er hugget ind i blokken). Jeg kan ikke forestille mig der vil være nogen synsmand der ville sige noget, selv om han opdagede det.
Bortset fra det, er bilen fra efter 10.89 så skal den jo ha kat også er der ikke andet at gøre end at sætte MV/digifant styrring på! Om det så er på en DJ eller MV blok....
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #23 Dato: 25. Juni 2008 kl: 20:27:12 »
polle955
hvis der er sådann er du seriøs vil bytte din afn til noget andet. vil jeg være intereseret ledningsnet og de forskellige følere som skal til for at få tdi-ern til at rulle elektronisk.
Hilsen Søren

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #24 Dato: 25. Juni 2008 kl: 22:18:15 »
check this out ebay:

250262634751

En SS 2,1 liter med 92 HK?!

Gute Jagd!
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #25 Dato: 26. Juni 2008 kl: 00:00:25 »
Hej alle !
Det er jo helt utroligt med det her net ,det er fyldt med rare betænktsomme mennesker som vil hjælpe så godt de kan.
Telf. har ikke stået stille (godt mester er på ferie ),status er nu at ,Jan k og Casper har skaffet mig en svensk bus ,som Morten havde i baghaven ,så kan jeg tage det hele af stille og roligt, Derefter ringer Christian og tilbyder mig en mv med hele ledningsnettet osv.
Den snupper jeg også,så kan det ikke gå galt,2 af alt det må være sagen.
Min mek. er nu igang med at tage afn ud ,den har Jan K sat sig på,så må vi se hvor skadet den er.
Endnu en gang tak til alle , det næste jeg skal finde ud af er at lægge billeder ind ,men det kommer nok skal lige ha lidt tid.
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #26 Dato: 26. Juni 2008 kl: 00:09:47 »
Rart at høre du er ved godt mod igen.

Her er link til tråd oprettet af parkhave til upload af billeder:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=3794&highlight=billede+guide
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #27 Dato: 26. Juni 2008 kl: 07:48:36 »
Polle skrev

Citér
Min mek. er nu igang med at tage afn ud ,den har Jan K sat sig på,så må vi se hvor skadet den er.


Er Jan K da meget overvægtig  :D Bed ham om at passe på hvor han sætter sig en anden gang.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Mølle

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #28 Dato: 26. Juni 2008 kl: 08:46:36 »
Citat fra: "FarT3"
Polle skrev

Citér
Min mek. er nu igang med at tage afn ud ,den har Jan K sat sig på,så må vi se hvor skadet den er.


Er Jan K da meget overvægtig  :D Bed ham om at passe på hvor han sætter sig en anden gang.


ja.. krumtappen skulle jo nødig blive mere skadet..... :lol:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Færdig med diesel
« Svar #29 Dato: 26. Juni 2008 kl: 10:49:11 »
Jeg tror sku ikke sådan en TDi krumbasse tager sig særligt meget af mine sølle 78 Kg..  :lol:

Motor, elektronik og drivline skal lige pilles ud.. og så tager jeg et par billeder af mit nye elektroniske projekt når jeg læsser den på dokaen og triller den hjem til Sibiren.

Målet for projektet er en ultraøkonomisk (over 15 km/l) T3 der kan køre på en håndfuld traditionelle og alternative brændstoffer.  Jeg har efter Casper gav mig sparket i foråret tilbragt mange timer på tyske TDi fora og er ikke længere så skræmt af alt elektronikken og er begyndt at se mulighederne i den præcise motorstyring. Jeg starter med at lege med omprogrammering af styreboksen og sideløbende bliver AFN motoren renoveret mekanisk og elektronisk. Måske bider jeg i det sure æble og investerer i et helt nyt komplet ledningsnet hvis jeg går sur i det.

Jeg har lidt mange jern i ilden (Har jo også lige en Tristar stående splittet ad) så jeg har ikke nogen store forchromede planer om at få noget af det på gaden i år..

Nu skal min mekaniske 1,9 miljødiesel lige gøres helt færdig og prøvekøres.. så tager jeg fat på TDi projektet..

Det ser ud somom Polle derimod i løbet af sommeren står med en MV/DJ løsning (måske endda med automatgear) i hans fine LLE!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012