Forfatter Emne: Færdig med diesel  (Læst 8614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #30 Dato: 26. Juni 2008 kl: 14:11:29 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "POLLE955"
Stak lige hovede inden for hos synsmanden her til morgen ,og spurgte ham om konvertering til benzin ,han sagde at hvis min bil var fra efter
10 mdr 89 ,skal den have en 3 vej kat det vil sige en med lamdasonde ?
Altså en ss motor el.er der andre muligheder med en dj, den har jo også højere kompresion ,ja spørgsmål er der nok af , jeg må prøve at søge lidt mere rundt på det her dejlige net .
hilsen Poul


En DJ med MV styrring (inkl. kat'en) virker meget fint!
Og ja, kat skal have lamdasonde.
Det er efterhånden svært at finde DJ'er i ordenlig stand, så mit råd ville være at renovere en selv og evt. liiiige peppe den lidt op med anden knast og andre lækre sager...


Jeg har ejet en DJ fra 91, som havde noget, som jeg bedømte til at være en kat. -men den havde ikke nogen lambda sonde.. ka det passe???

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #31 Dato: 26. Juni 2008 kl: 16:14:11 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "POLLE955"
Stak lige hovede inden for hos synsmanden her til morgen ,og spurgte ham om konvertering til benzin ,han sagde at hvis min bil var fra efter
10 mdr 89 ,skal den have en 3 vej kat det vil sige en med lamdasonde ?
Altså en ss motor el.er der andre muligheder med en dj, den har jo også højere kompresion ,ja spørgsmål er der nok af , jeg må prøve at søge lidt mere rundt på det her dejlige net .
hilsen Poul


En DJ med MV styrring (inkl. kat'en) virker meget fint!
Og ja, kat skal have lamdasonde.
Det er efterhånden svært at finde DJ'er i ordenlig stand, så mit råd ville være at renovere en selv og evt. liiiige peppe den lidt op med anden knast og andre lækre sager...


Jeg har ejet en DJ fra 91, som havde noget, som jeg bedømte til at være en kat. -men den havde ikke nogen lambda sonde.. ka det passe???


Ikke noget der er originalt moteret...
Selv de første biler med kat. havde elektronisk styret karburator og lamdasonde.

Problemet med en kat. er, at den ikke kan tåle at køre for magert, så bliver den for varm og elementerne i kat'en kan heller ikke tåle for meget uafbrændt benz, hvis den kører med for fed blanding
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #32 Dato: 03. Juli 2008 kl: 00:11:17 »
Nu er min lle tømt for alt hvad der hedder diesel ombygning , og min svenske donor bil er også plysset for motor og gearkasse ,nu er øvelsen så at sætte gear kassen i med Christians mv motor , der mangler jeg så lige et par ting : det er dysserne ( dem har rasmus) og en remskive og beslag til min servo ,er der nogen der har det liggende så giv lige lyd fra jer jeg har 20680265 , så er det lige før jeg kan nå det til ferien starter i uge 29
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700