Forfatter Emne: Ny motor (1)  (Læst 4438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ny motor (1)
« Svar #15 Dato: 06. August 2008 kl: 21:49:08 »
Citat fra: "Herr_Jensen"


Sikke dog en spaendene lille traad. Kan man med den indk0bs liste faa sig 120-130 hk ud af en MV'er? Njaa... nok ikke helt, men tæt på

Vil sliddet paa bussen blive st0rrer pga. de exta hk? Sansynligvis på gearkassen rent teoretisk, men ikke bilen i sig selv.

Kan man skrue katten af? Forurener den saa ikke for meget til at klare syn? Jeg er godt klar over man ikke bare kan hive den af. Er det MegaSquirt eller dets lige som erstatter Kat'ens funktion?
Nej, er bilen født med kat, kan den ikke synes uden ligemeget om der er megasquirt eller lign. Man kan jo vælge om kat'en så skal monteres hvert 2. år
Mange tak

 - Jensen

PS: Naar der staar 'LIFT 420, DURATION 276' hvad betyder det saa helt praecist?

 
0.420 står for knastens lift i inches, 276 står for indsugning og udstødnings knasternes overlap i grader

Citat fra: "Trolling"
WBX den udstødning du har fået fra Rakarör, er det bare en bestillings vare eller skal den speciel laves?


Det var bare std. potter og rør fra hylden. Jeg vil bygge en mere støjsvag næste gang, som samtidig går helt op til topstykkerne !

Citat fra: "Trolling"
Tak Mads.
Det ser umiddelbart ud til at man kan spare en del ved at købe i USA. Så er spørgsmålet bare om de vil sende det over til mig.

Det vil de gerne... Huske at tilføje told og håb på du får det rigtige  :wink:
Som et lidt dyrere alternativ har "farmer" aka. Torben på vwnettet et bredt udvalg af nye dele til salg. Han kan godt være lidt sur og kort for hoved, men levere varen til en ok pris. Han har også meget erfaring med tuning af VW'er og kan godt lokkes til at hjælpe med at få de rigtige dele som passer sammen mv


Men jeg kan vel ikke nøjes med en 2.1DJ jeg skal vel også skifte min 4 trins gear kasse ud? Hvad er det for en 4 trins du har, kode ?


Husk for øvrigt, hvis du skifter fra kaburator til insprøjtning (MV, DJ) skal tanken og benzinpumpe skiftes.
Resten af ombygningen er plug'n play, hvis man har det separate ledningsnet som sidder på MV/ DJ
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ny motor (1)
« Svar #16 Dato: 06. August 2008 kl: 22:01:13 »
Citat fra: "Trolling"

Men skal jeg så ha hydrauliske løftere også?


Nej.

Din blok skal også laves om til massive T1 løftere.
Farmer ved hvilke knaster og løftere der gode og hvilke der passer sammen.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."