Forfatter Emne: jeg er grædefærdig  (Læst 25163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #30 Dato: 22. Juli 2012 kl: 22:58:14 »
nej det er ikke den men den er også flot.. er den til salg?
jeg er på udkig efter en bil nurmmer 2 helst gulplade men alt har interesse sålænge det er en god stabil bil til omkrig 10.000- 15000kr og helst en t3.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #31 Dato: 22. Juli 2012 kl: 23:51:28 »
http://www.dba.dk/vw-caravelle-16-td-jx-4-doers/id-84323695/

Godt nok ikke en gulplade, men dog en T3

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #32 Dato: 22. Juli 2012 kl: 23:57:22 »
Tilbage til chefen, kort spørgsmål.

Hvis jeg havde smadret en bil for en anden, havde jeg uden at tøve tilbudt at bøde for min fejl. Somehow....

Hvilke muligheder har du for at snakke med nogen om hvordan du kan åbne den dialog på en god måde?
Har chefen f.eks en forsikring der kan betale?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #33 Dato: 22. Juli 2012 kl: 23:57:43 »
den ligner for mig lidt af et projekt når man ikke selv kan så meget? og hvordan med prisen? er den rimelig?


dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #35 Dato: 23. Juli 2012 kl: 00:12:13 »
nu har jeg i længere tid snakket om min dehler og prøvet at få et billede ind af den på siden da nogen i en anden tråd spurgte til hvad det var for en bil.
men det blev kun til et link.

p.s. er der nogen der ved hvem der kunne ligge inde med en dj wbx 2,1 motor der fungerer?

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #36 Dato: 23. Juli 2012 kl: 00:27:07 »
hej jensjakob.
det er således at jeg pt. ernærer mig ved at køre taxa...
og som du jo ved da vi næsten bor dør om dør hvis ikke jeg husker fejl?! ja så bor jeg østerbro. pointen er at min vognmand bor i fredensborg og for at spare tid og penge ja så kommer han her på min hjemme adresse stiller taxaen og kører min hjem således så jeg kører taxaen op om aftenen og tager egen bil hjem.
jeg har hos min vognmand bilen på favorable vilkår = øget indtægt. dealen med bilen = mindre spildtid.
pointen er nu at jeg skal affinde mig med at arbejde hos en vognmand uden rygrad = ingen moral.. så hvornår bliver jeg snydt igen og er han der for mig hvis der på nogen måder skulle blive problemer i forbindelse med arbejdet... jeg tvivler og dermed har jeg på baggrund af dette fået nye overvejelser om min fremtid hos ham.
det jeg vil fremtil er min kattepine i det her.. han har overhånden?= han ejer taxaen.. og jeg er nu mere end førhen afhængig af at have bilen favorabelt=øget indtægt.
og med en dyr reperation foran mig og behovet for en bil nummer 2 eventuelt jaså står jeg lidt med nitten....

pointen er imidlertid at han også har en fordel i at have mig som chauffør som ligesom skulle være mit kort i det her spegede pis...
jeg tjener mere end de fleste chauffører pr. time... er fleksibel har 7-9-13 ikke lavet skader på taxaen.. arbejder hårdt er meget afholdt af kollegaer og kunderne... men men men...

jeg havde håbet han havde givet bolden op .. det har han ikke .. hans reaktion var usagt denne.. du har en gammel bil.. den går i stykker.. jeg kører på helsingør motorvejen uden nødspor og kan ikke stoppe midt i det hele og ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det så jeg stikker hovedet i jorden som en struds og håber du løser problemet for mig.,, din bil dit problem...

og jeg havde tænkt mig at sige til ham da han pga. hans situation med mig som chauffør, gerne vil vide hvordan det går med bilen at den hvis det er sådan det forholder sig, at den er brændt sammen fordi han ikke stoppede og er helt kaput.. og jeg regner med han bare siger nå eller noget der minder om også ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre derfra andet end at "æde" at han er sådan...

men byd ind med bud på en løsning da jeg ærlig talt er i vildrede og jeg tror ikke hans ansvarsforsikring dækker ???

har nogen af jer stået i ligende situation og hvordan løste i det??

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #37 Dato: 23. Juli 2012 kl: 07:16:22 »
Jeg mener ikke man kan lægge hele ansvaret over på chefen. Ja, han har givet overset nogle alarmer og handlet for sent, men at bilen (20 år gammel) står af på netop hans tur, kan ikke kun være hans ansvar. Jeg blev engang tilbudt at låne en gammel Nissan, takkede Ja, og kørte også mod netop Fredensborg. Ved Storkereden stod den af - ingen vand på. Ejeren vidste godt år der var "noget" galt med bilen inde, og sagde med det samme, at det var ikke mit problem, men hans. Lidt anden historie, men alligevel meget lig.
Af samme årsag ville jeg også være påpasselig med at låne en gammel dame ud til 40km pendling af en vognmand med tung fod.
Hvis det var sådan at føreren skulle betale reparation af bil til låns, kunne man forestille sig at folk med gamle slidte biler lånte ud til højre og venstre i håbet om 1 gøre en tjeneste eller 2 få betalt en ellers forudsigelig reparation.
Blot min mening.
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #38 Dato: 23. Juli 2012 kl: 08:53:30 »
Tja det et jo også hans mening..
Men men pointen er netop at den gik i stykker men blev kørt videre cirka 4 kilometer hvilket har gjort skaden meget værre... Jeg ville aldrig tænke i disse baner hvis han havde stoppet med det samme... Så havde det også kun været en knækket kilrem..

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #39 Dato: 23. Juli 2012 kl: 08:58:41 »
Citat fra: "nicolai"
Jeg mener ikke man kan lægge hele ansvaret over på chefen. Ja, han har givet overset nogle alarmer og handlet for sent, men at bilen (20 år gammel) står af på netop hans tur, kan ikke kun være hans ansvar. Jeg blev engang tilbudt at låne en gammel Nissan, takkede Ja, og kørte også mod netop Fredensborg. Ved Storkereden stod den af - ingen vand på. Ejeren vidste godt år der var "noget" galt med bilen inde, og sagde med det samme, at det var ikke mit problem, men hans. Lidt anden historie, men alligevel meget lig.
Af samme årsag ville jeg også være påpasselig med at låne en gammel dame ud til 40km pendling af en vognmand med tung fod.
Hvis det var sådan at føreren skulle betale reparation af bil til låns, kunne man forestille sig at folk med gamle slidte biler lånte ud til højre og venstre i håbet om 1 gøre en tjeneste eller 2 få betalt en ellers forudsigelig reparation.
Blot min mening.


Helt enig, og bedst ikke at hænge vognmanden ud som det gøres her.
Frustrationerne bør ikke udstilles offentlig.

Problemløsning er hvor fokus bør være.

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #40 Dato: 23. Juli 2012 kl: 09:37:25 »
Det var såment ment som et forsøg på at løse problemerne nemlig det mekaniske og det personlige.. og tænkte det var bedre at høre ændres mening end at gøre noget overilet i relation til chefen.
Og jeg forstår at jeres mening er at det er bad luck og ikke chefens hovedpine...jeg er fuldstændig enig såfremt skaden skete og bilen kørt ind til siden med det samme.. det gjorde den ikke og derfor aner jeg ikke hvordan jeg forholder MIG til det.. og tak for jeres bud og måske i har ret i jeg lod frustrationen overtage og dermed udstillet chefen bittert..

Kan måske opsummere og vende tråden lidt..

Er man forpligtet moralsk hvis man VIA sine handlinger forvolder unøddig skade på tredje parts bil.. jeg ville selv mene jeg var det .

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
jeg er grædefærdig
« Svar #41 Dato: 23. Juli 2012 kl: 13:00:58 »
jeg ved ikke hvordan du skal takle sagen overfor din chef, men jeg syntes det er dybt uansvarligt at man bare vælger at fortsætte 4km med uændret fart, da man åbentbart er ligeglad med bilen..

måske han er typen hvor alt argumentation preller af på.. jeg kender ikke manden, kun dine udsagn..
jeg tror dog udfra din beretning, at du ikke skal regne med nogen erstatning, for så ville han have tilbudt det med det samme..
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
jeg er grædefærdig
« Svar #42 Dato: 23. Juli 2012 kl: 15:14:47 »
Som jeg har udtalt før, mener jeg som flere andre her, at din chef har handlet uansvarligt ved at fortsætte med lamperne lysende.

Han har, som jeg ser det, sansynligvis gjort det, fordi det er meget ubehageligt at stoppe på en motorvej, når der ikke er nødspor.
Normalt er der små nødvigepladser med jævne mellemrum, når nødsporet er sløjfet. Det ved jeg ikke om der har været her.

Ikke desto mindre har han, som du beskriver det, været fuldstændig klar over, hvad det indebar, at han kørte videre, men han valgte gøre det alligevel. (strudseadfærd:-). Altså er han, efter min mening, ansvarlig for at skaderne blev meget værre end hvis han havde stoppet omgående.

Ligemeget om du vælger at konfrontere ham med det, eller du vælger at lade som ingenting vil det have konsekvenser for jeres relation.

Hvis du beder ham om at påtage sig ansvaret for at bilen er brændt sammen, bliver han måske sur.
Hvis du ikke gør det, vil du tage afstand fra ham og blive vred på ham.
Så er det måske bedre, at det er ham der bliver sur. :D

Da du ikke virker som èn der bare bukker nakken og fortrænger vrede over en følt uretfærdighed, vil det under alle omstændigheder få store konsekvenser for jeres arbejdsforhold, hvis han ikke påtager sig et ansvar.

Det gør han tilsyneladende ikke, hvis du ikke konfronterer ham med hvordan du har det.

Så reelt har du ikke noget valg, men du skal selvfølgelig overveje hvordan du gør det.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
jeg er grædefærdig
« Svar #43 Dato: 23. Juli 2012 kl: 15:27:01 »
Citér


Frustrationerne bør ikke udstilles offentlig.

Problemløsning er hvor fokus bør være.



Jeg er helt uenig med dig Brian.

Selvfølgelig skal man lukke sin vrede og frustration ud, og i det her forum kan man endda få kvalificerede tilbagemeldinger.
Jeg har i mange år arbejdet med mennesker, der før havde været tilhængere af at bide tænderne sammen og ikke snakke om deres problemer.
Jeg kan fortælle dig, at det bliver man syg af.......
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #44 Dato: 23. Juli 2012 kl: 23:17:25 »
man låner vel heller ikke sin kone ud??? enough said, bid i den og kom ud at køre igen, gi evt chef et knæ i skridtet ved lejlighed. :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911