Forfatter Emne: Transporter 83 problems  (Læst 2737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Dato: 27. April 2005 kl: 09:30:26 »
1. Kunne godt lyde som skidt i karburatoren.. Grunden til den starter godt når den er kold er pga. automat-chokeren.
Eller stater den kun dårligt pga. starteren går "trögt" (= stramt, langsomt !?  :shock:  :roll: ).

2. Skyldes sandsynligvis " länken till växellådan " skal justeres eller bøsningerne er slidt.

3. kender ikke meget til 2E3 karburatoren.

Håber det hjalp lidt !?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #1 Dato: 28. April 2005 kl: 08:30:41 »
Ok, kan godt se jeg er lidt på afveje men var ikke helt klar på, hvad problemet var.

Sjovt nok skulle jeg hjælpe en kammerat med hans T3'er i går..
Problemet var at det er som om, der ikke kommer nok strøm til starteren.

Jeg skiftede batt, dernæst starter, trak direkte forbindelse fra batt. til starter, både fra + og -, men intet hjalp det  :roll:

Kunne være jeg skulle prøve at tjekke den bøsning der !  :shock:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #2 Dato: 28. April 2005 kl: 17:27:48 »
Jeg har nu taget starteren af, renset bøsningen og givet den lidt kobberfedt - alt virker perf. nu  :lol:

Tak for tippet  :idea:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #3 Dato: 01. Maj 2005 kl: 23:05:51 »
Det med at rense og smøre bøsningen er kun en stakket frist. det bedste er at skifte den. den koster et sted mellem 20 og 50 kroner

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2005 kl: 23:09:53 »
Helt enig med Haardberg. Det er som at pisse i bukserne...

Der må aldrig komme fedt eller olie på starteren eller indgrebsmekanismen. Støv og skidt, der slides af koblingen sætter sig i fedtstoffet og ganske hurtigt dannes en hård kage af skidt på akselen og indgrebsmekanismen bliver gradvis trægere til at bevæge sig. I med en ny bøsning - så er problemet løst :D
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2005 kl: 10:44:03 »
Citat fra: "Jarl Paulsen"
Helt enig med Haardberg. Det er som at pisse i bukserne...

Der må aldrig komme fedt eller olie på starteren eller indgrebsmekanismen. Støv og skidt, der slides af koblingen sætter sig i fedtstoffet og ganske hurtigt dannes en hård kage af skidt på akselen og indgrebsmekanismen bliver gradvis trægere til at bevæge sig. I med en ny bøsning - så er problemet løst :D


 :oops: det havde jeg ikke tænkt over... Men man skal vel ha' gearkassen af for at skifte bøsningen  :?:
For mig har det været en ok nødløsning, er efterhånden lidt træt af at skrue på bil...

Anyway, indtil videre virker det, så "tisset"  er ikke blevet kold endnu  :lol: (nu var det jo også min kammerats bil :twisted: )
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Transporter 83 problems
« Svar #6 Dato: 17. Maj 2005 kl: 16:04:22 »
Det er ret nemt: Du tager starteren ud, med en lille skarp skruetrækker flækker du den gamle bøsning og piller den ud. Det gør ikke noget at der falder noget ned i koblingshuset. Den nye bøsning sætter du på pegefingeren, fylder den med olie og presser med tommelfingeren indtil at der kommer olie ud på siden. så tager du en lang bolt (mener det er en 10 mm) og skruer en møtrik på så langt nede at bolten ikke rager ud når du sætter bøsningen ud over enden og så banker du den forsigtigt i hullet. nemt og enkelt

Lennart