Forfatter Emne: Vægt afgift på div T3´er ???  (Læst 4240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

cswenderby

  • Gæst
Vægt afgift på div T3´er ???
« Svar #15 Dato: 19. Marts 2007 kl: 21:02:47 »
hvordan jeg får det til at overleve jeg har aldrig ødelagt en motor/ topstykke som har været iorden og hvor jeg har tunet motoren,

det hele drejer sig om at vide hvad man laver og hvordan en motor virker men jeg er helt sikker på alle T3 dieseler ville have godt at og få EGT måle ur monteret i kabinen

menninge med i min golf er fordi det er mega sjovt at køre røven af en golf 3-4-5 TDI eller GTI 1,8 T men en 20år gammel bil som ligner noget der ikke burde være på de danske veje lovligvis

 oliekøler jeg syntes ikke det er så nødvendig på de gammel diesel motor bare de har en iorden varme vekseler jeg har aldrig haft en olie temp over 115G men det hele kommer alt i alt an på olie kvalitet ,

jeg er har efterhånden tappet så meget OK olie osv af div motor
det dur bare ikke i en motor  og hvorfor tror 9 ud af10 at den bare skal have noget billig tyk-fed olie fra haralt nyborg.

Det bedste kursus jeg er på hver halve år er olie norm kursus kort sagt det er en videskab,   min golf køre på 5-40 olie den bruger 0,9l pr olieskift dvs pr 7500km og den får pryl hver dag

ergo jo bedre man er ved sin motor og jo bedre den er justeret samt velligholdt = den holder længe alfa omega er at din max går-køre med 2500rpm indtil der er drift temp på olien så kan de holde til "næsten alt "

mvh casper - som ahr makket alt for meget med gammel diesel motor  lol