Forfatter Emne: NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)  (Læst 15006 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #30 Dato: 17. Maj 2007 kl: 13:09:30 »
Citat fra: "BlackChart"
Som jeg skrev, Kurt...Der ER vædske i cylinderen, og det kommer også fint ud af den når niplen til slangeforbindelsen om bagtil er løsnet, men kan fandme ikke få noget igennem derfra og så om bagtil :(


Måske vi kan blive enige om at Niplen til slangen er FØR cylinderen.

Kan du overbevise mig om at det ikke vædske fra beholderen, der så kommer ud. Nej det tror jeg ikke du kan. At der er vædske i slangen, er da godt nok, men også forventeligt, da diameteren er stor.
(hov PS. slangeforbindelsen om bagtil.? Røret eller slangen. Jeg skriver om slangen oppefra)

Nu er det heldigvis ikke så tit man skifter, men næste gang vil jeg fylde den og trykluftmassere den inden montage.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #31 Dato: 17. Maj 2007 kl: 13:12:38 »
Slangen fra beholderen sidder bagpå, den har jeg ikke gjort noget ved, foran sidder en form for slange (nej det er ikke et kobberrør på det sted) som er skruet på, jvf. Haynes er det forbindelsen bagtil, skruer jeg den af står der en lind strøm ud af cylinderen, det tolker jeg somom at der er væske i cylinderen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #32 Dato: 17. Maj 2007 kl: 13:20:24 »
Det lyder da helt galt. !

Slange på bagsiden op til beholder OK. Korrekt.

Der skulle så sidde et kobberrør, lige under de to montagebolte.?
OK måske fusket med en slange, eller noget 4wd40 fusk.?

Her er du så sikker på det kommer inde fra cylinderen. Ikke fra slangen, der så må gå i retning mod koblingen.

Så løber det jo lige igennem koblingscylinderen. (næsten en umulighed, med tyk vædske og små huller.)

Du har prøvet alle former for pumpning, åben lukket hårdt blødt.skifte mellem. Lukke ventil. træde. åbne ventil. lukke ventil. slippe pedal. træde pedal.

Tag lige en time mere af det, før næste kop kaffe. Husk musikken.

Kurt. Vender tilbage senere.
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #33 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:04:40 »
*SUK* Jeg gi'r op...

Enten skal der komme et udluftningsværktøj forbi Horsensvej 50 i Skanderborg ellers må jeg jo vente til det bliver lørdag og TSvansen åbner :(

Så når jeg bare ikke karavanen og kommer sikkert heller ikke til Fyn...

Har vitterligt prøvet ALT nu, og der kommer bare ikke noget ud ved den snottede slavecylinder...Aner ikke mine levende råd :cry:
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #34 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:20:22 »
Har du prøvet at åbne udluftningsskruen og så blæse trykluft igennem omme fra hovedcylinderen, uden at blæse igennem hovedcylinderen, altså kun igennem røret/slangen? på den måde finder du i hvert fald ud af om der er hul igennem!
Så kan du eventuelt også prøve at træde koblingen ned med slangen/røret af, så finder du ud af om der hul igennem cylinderen!
Hvis ikke lige det var fordi, så kom jeg gerne forbi og hjalp!

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #35 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:21:02 »
På mig lyder det lidt som om tingene ikke er forbundet korrekt???

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #36 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:23:38 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Så kan du eventuelt også prøve at træde koblingen ned med slangen/røret af, så finder du ud af om der hul igennem cylinderen!


Der er fint hul igennem, der kommer i hvert fald masser af væske ud når jeg gør det...

Der er også hul den anden vej, koblingen har jo virket indtil nu, omend ikke optimalt de sidste par dage da den tabte trykket pga. defekt hoved cylinder...

Citat fra: "Mads-kaa"
På mig lyder det lidt som om tingene ikke er forbundet korrekt???


Alt er forbundet på den nye som på den gamle...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #37 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:25:46 »
1.: Du har glemt musikken.
2.: Hvordan med et par billeder ?
3.: Giv bare op, det kommer den nemlig til at virke af. :cry:

Fandt du ud af det rent fakstik, løber ud fra cylinderen, når slangen (den istedet for kobberrøret) er taget af.

Aviser, håndklæde under, og skille.
Tag den slange (den istedet for kobberrøret) af og giv den pedal massage.

HUSK BEHOLDER SKAL ALTID VÆRE FYLDT.

Du bliver bare ved gør du.

Hvis du har søgt her på nettet ved du, det er en bitch, at få gang i. Men hvert forsøg gavner. JEG VAR IGANG I TRE DAGE. Så det er for tidligt at pive.

Jeg har fire børn+ deres gæster at holde øje med, ellers var jeg på vej. (altså med en øl, og for jage dig igang, jeg har nemlig ikke udlufter ENDNU)

Kurt.
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #38 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:27:12 »
Citat fra: "BlackChart"
Der er også hul den anden vej, koblingen har jo virket indtil nu, omend ikke optimalt de sidste par dage da den tabte trykket pga. defekt hoved cylinder...


hmmm...regn ikke med at noget er som det var! Det kan jo være der er kommet lidt skidt ind i røret, da det var afmonteret, som nu blokere for vædsken!!!

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #39 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:28:47 »
Det kan du jo have ret i, Mads, men burde jeg så ikke nærmere blæse bagfra (= et helvedes svineri inde i kabinen :() for ikke at få skidtet trykket om til slaven??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #40 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:38:36 »
jo, det burde du, men som du selv skriver sviner det,men jeg ved ikke om du evt. kan sætte en forlænger på og få slangen udenfor bilen?!

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #41 Dato: 17. Maj 2007 kl: 14:40:28 »
Så skal jeg til at pille studsen af slangen, tror det bliver for bøvlet...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #42 Dato: 17. Maj 2007 kl: 15:08:37 »
Hmmm...Der er nu bekræftet fint hul igennem, men der kom dog ikke andet end luft samt en lille smule væske ud ved slaven :( *SUK* Det her ligner lidt af en stopklods for Fyns turen, hvorfor fanden skulle den dog også lige gå i stykker nu?! :( :cry:
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #43 Dato: 17. Maj 2007 kl: 15:37:54 »
Op på hesten igen! Skrue lortet sammen igen, og start udluftnings proceduren igen! husk at det er meget lange slanger ud til slavecylinderen, så det tager lang tid at få det hele luftet ud! Lige for en god orden skyld gennem går jeg lige proceduren:

1. fyld op med væske
2. løsn udluftningsskruen
3. træd på bremsen
4. stram udluftningsskruen
5. slip bremsen

Gentag punkterne 2-5 indtil der ved punkt 3 kommer rent bremsevæske ud(uden luftbobler), og sørg samtidig for at reservoiret hele tiden er fyldt, ALDRIG under min.!!! Det er et to mands job når man ikke har en udluftningsslange med returventil.

Jeg krydser finger og sender god karma din vej!

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
NOOOO! Utæthed :( (og udluftning af kobling)
« Svar #44 Dato: 17. Maj 2007 kl: 15:41:26 »
2. manden er på arbejde til kl. sent i aften, så det løb med 2 mand er kørt (ja, har ringet rundt, men ingen har åbenbart tid til at hjælpe idag) :(
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan