T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: rasmus84 efter 09. Maj 2012 kl: 21:24:50
-
Hej eksperter :)
Min hovedkoblingscylinder nede ved pedalerne i bilen er utæt og der er fedtet, er der nogen som ved hvor jeg kan købe en ny og hvilken fremgangsmåde jeg skal benytte ved udskiftning og udluftning?
fandt dette topic i forum, er det den fremgangsmåde der gør sig gældende ved udskiftning af hovedcylinder og hvor befinder slavecylinderen sig :shock:
på forhånd tak.
Mvh Rasmus
-
jeg købte min ved niels erik ting
hilsen carlo11
-
hov dette topic :)
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-15101.html
-
Hvis du har fået lavet bremser, hvor stemplerne i kalibrene og/eller hjulcylindrene er presset tilbage, kan bremsevæsken ved pedalerne skyldes overløb fra beholderen ved instrumenthuset.... ;-)
-
det har jeg ikke, men skal snart have det gjort :) den har været utæt siden jeg købte den, så skal hælde bremsevæske på af og til, det er lidt øv
-
OK, så smager det lidt af en frisk hovedcylinder til koblingen.
HUSK at få renset bremsevæsken grundigt af - det er svært aggressivt overfor lakken.
Når du laver bremser, starter du med at suge bremsevæskebeholderen tør, så der ikke bliver overløb. Efterfyldning med frisk bremsevæske og luft evt ud alle hjul, så du ved, at der er frisk væske i systemet...
Det er altid rart at kunne bremse.. ;-)
-
tak for dit svar det husker jeg når ejg skal skifte bremserne, men mht udskiftining af koblingshovedcylinder, ved du så hvor jeg kan købe en ny til t3 og hvordan fremgangsmåden er ved udskiftning, om jeg bare skal skifte den og lade være at lufte noget ud, eller om der skal udluftes noget? tak for dine hurtige svar :)
-
rettelse er ikke hovedcylinder, men den her som er utæt http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_110&products_id=81
-
hvis det er den som sidder over pedalerne.
-
Jeg har ikke selv skiftet hovedcylinder, men der er helt sikkert andre, der kan give dig råd om det...
-
Jeg har prøvet det en enkelt gang...
Det er godtnok længe siden, men mener ikke at der var så meget i det andet end den pind der skal sættes på koblingspedalen var lidt svær at ramme, synes jeg at kunne huske noget om...
-
okay men tak for hjælpen ang bremseskift
-
jeg havde blandet de forskellige cylindere sammen, står på denne side hvor de forskellige cylindere sidder:
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=81 Givercylinder ved pedalerne, må være den over pedalerne som er utæt.
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=86 Modtagercylinder der sidder på gearkasse, er ok på min.
så det er bare den jeg skal have skiftet, ikke hovedbremsecylinderen :) blandede som sagt tingene sammen.
men søger stadig svar ang udskifting af givercylinderen
-
Jeg har lige gjort det på min egen bil - Jeg synes ikke det var det store problem, nogle fastnøgler og skraldenøgler, og noget lys. En lille spand til væsken, den løber ud når du afmontere cylinderen. Ellers er det igang med at pumpe og lufte ud. Der skal du løsne skruen ved slavecylinderen ved gearkassen.