Forfatter Emne: Original eller Japaner??  (Læst 1067 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Original eller Japaner??
« Dato: 02. Juli 2015 kl: 13:52:20 »
Hej alle

Kunne godt tænke mig at få nogle tanker omkring følgende. Jeg går og overvejer et motorbytte, har lige nu en DJ liggende i, og vil godt holde mig til boxer-motor. En idé kunne være at finde en tilsvarende DJ´er og gå og renovere den vinteren over (da fruen ikke mener at jeg skal have et nyt MC vinterprojekt??), alternativt lave en Subaru konversion. Jeg har hørt meget for-imod blandt andet at wbx´eren ikke er den stærkeste eller mest økonomiske motor VW har bygget(?)

Hvad synes I

1: Hold den original og smid en renoveret wbx´er i med de svagheder den nu har eller.....
2: Gå japansk, og brug det koster at konvertere til Subaru.

...og hvad er økonomien i sådant et projekt, jeg tænker at wbx´eren måske er den billigste vej at gå?

hører gerne nogle tanker omkring fordele/ulemper :-) og go´ ferie til jer alle :-)

Bjarne
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline otto

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: vw T3 Hightop Westfalia 1987 1.6 TD
  • By: 4671 strøby
Original eller Japaner??
« Svar #1 Dato: 02. Juli 2015 kl: 13:56:49 »
Jeg hopper på den med en 1.8 fra en golf...Godt nok en rækkemotor,men stumperne er til at betale og der er masser af motor til salg
Strandagervej@gmail.com    TLF.50494883

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Original eller Japaner??
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2015 kl: 17:13:34 »
hvis du vil holde dig til bokser er der jo "kun" Porsche, Subaru og wbx at vælge imellem. WBX er såmænd stærk nok, men knap så omdrejningsvillig; derimod er Subaru vild med at tage omdrejninger. Og hvad hjælper det så, jo siden nu vores gearkasser er gearet til "lave hastigheder" er det fedt at drøne afsted med Subaru (og automatgear). En Porsche er vist ikke til at betale.
Skal det være økonomisk er jeg enig i at en række4 er lige til højrebenet.