Forfatter Emne: Projekt offroad caravan "Efternøleren".  (Læst 40378 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #30 Dato: 07. November 2017 kl: 08:09:12 »
Ser godt ud Kim.. Tumbs up herfra...  :)

Tak Erik.  :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #31 Dato: 11. November 2017 kl: 14:41:46 »
Så er køkkenmodulet færdigbygget, bortset fra lågerne.

Hvis nogen synes at det ligner noget de har set før, vil jeg bare sige; Hvorfor ændre et koncept, der har fungeret fantastisk, både i Arnold og i Ulven.

Den opmærksomme læser vil måske have bemærket, at der er 3 dunke, i stedet for som tidligere kun 2. Da efternøleren i højere grad, end de to autocampere, skal benyttes på campingpladser, har jeg valgt at udstyre den med en gråvandstank.

Normalt lader vi de sparsomme dråber fra let opvask og tandbørstning, løbe direkte ud på jorden, og vi har endnu aldrig kunnet se spor efter det, når vi forlod pladsen. Men ved længere ophold på campingpladser, eller ved brug af vasken i en ventebane ved færgen, er det en god ting at kunne opsamle spildevandet.
Systemet bliver forsynet med en Y-ventil, så det stadigvæk er muligt at lade vandet løbe direkte ud, når forholdene er til det.

Nu skal det hele bare lige skilles helt ad igen, for at få det bejdset, lakeret og malet hvidt indvendigt.  :-[

[attachment id=1 msg=130854]

[attachment id=2 msg=130854]

Spisebordet kan flyttes fra side til side eller nemt tages helt af. Benet er lidt sårbart for spark, når man skal ned at sidde, så jeg har lavet et messingstyr til bordbenet. Kun 3 mm højt, men nok til at benet ikke bliver vredet, hvis man rammer det i forbifarten.

[attachment id=3 msg=130854]

Uden på nogen måde at være sponsoreret af Bosch, vil jeg gerne lige slå et slag for et fantastisk nyttigt lille sæt de har lavet: Delene kan kombineres på mange måder og især den forskudte bitholder og vinkelen er rigtigt nyttige, når man laver aptering. Hver enkel del kan også drejes og derefter fastlåses, efter behag, så man kan komme til næsten alle steder.

[attachment id=4 msg=130854]
« Senest Redigeret: 11. November 2017 kl: 14:45:41 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #32 Dato: 17. November 2017 kl: 15:37:12 »
Så kom der et køkkenvindue i. Ikke stort, men det giver lys på køkkenbordet, som bliver endeligt monteret i morgen.

[attachment id=1 msg=130864]
« Senest Redigeret: 17. November 2017 kl: 15:38:53 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #33 Dato: 17. November 2017 kl: 21:44:22 »
Fantastisk projekt du har gang i  Kim dejligt og følge
Mvh Madsen
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #34 Dato: 19. November 2017 kl: 15:30:08 »
Fantastisk projekt du har gang i  Kim dejligt og følge
Mvh Madsen

Mange tak Mads. :D

Nu mangler der bare lågerne, så er køkkenmodulet færdigt. Jaee...der er selvfølgelig også en masse små detaljer, der skal tilføjes hen ad vejen.

Overskabet skal forlænges, så det matcher køkkenmodulets længde. Det er ikke et skab jeg har, så der skal improviseres. Derudover mangler jeg så kun at bygge nogle skabe ude på "wellness rummet" (toilettet) :) ,så er træarbejdet sådan set færdigt. Så gælder det el arbejdet.

Det er på hjørnet af den høje væg indtil toilettet, strømpanelet skal sidde, og denne gang vil jeg have god plads og let adgang, på bagsiden, til at trække ledningerne.

[attachment id=1 msg=130875]
« Senest Redigeret: 19. November 2017 kl: 15:33:59 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #35 Dato: 24. November 2017 kl: 11:05:52 »
Så er lågerne på og køkkenmodulet helt færdigt.

Jeg valgte at male fronten resedagrøn som overskabene, fordi det virkede for mørkt og kompakt med brunbejdset baggrund.

Y- omskifteren til valg mellem frit udløb og gråvandstank ses i venstre side.

[attachment id=1 msg=130910]

[attachment id=2 msg=130910]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #36 Dato: 10. December 2017 kl: 12:34:52 »
Hynden til bagerste køje er betrukket, den manglende hylde over køkkenet er fremstillet og monteret, og der er kommet lyslister op.

Jeg er nu i gang med el delen af projektet.

Jeg vil denne gang montere de vigtigste ting, som batteri, elpanel, sikringsboks, regulator til solceller mm, inden jeg begynder at trække kabler og ledninger, og som før nævnt, sørge for at det bliver overskueligt, og at der bliver god plads og nem adgang.

El panelet er placeret lige over sengen, så jeg ikke behøver at forlade den varme dyne for at tænde lys eller at starte fyret. ....Ja jeg kan faktisk også starte morgenkaffevandet, inden jeg står helt op :) :)

[attachment id=1 msg=130948]

[attachment id=2 msg=130948]

[attachment id=3 msg=130948]

[attachment id=4 msg=130948]
« Senest Redigeret: 10. December 2017 kl: 12:48:09 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #37 Dato: 10. December 2017 kl: 21:31:29 »
Kim vi skal lige have noget på plads.

Det at sørge for varme og frisk morgenkaffe - det er kvinde job -  alså se nu at få lært fruen i huset hvem der bestemmer og at kaffen skal være frisklavet når herren slår øjnene op. !!!!!!
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #38 Dato: 10. December 2017 kl: 22:07:13 »
Kim vi skal lige have noget på plads.

Det at sørge for varme og frisk morgenkaffe - det er kvinde job -  alså se nu at få lært fruen i huset hvem der bestemmer og at kaffen skal være frisklavet når herren slår øjnene op. !!!!!!

Hvis du vidste hvor meget jeg nyder den halve times tid i stilhed, til at vågne i, med en kop campingkaffe, så ville du ikke sige sådan.

Min kæreste ved det heldigvis og venter pligtskyldigst i køjen, til jeg er vågnet rigtigt. Så laver jeg til gengæld gerne en kop kaffe til hende, når hun står op. :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #39 Dato: 11. December 2017 kl: 19:06:23 »
Ja ja  ja  selv Luther talte jo for døve ører. Prøv at slå et manifest op på Døren gerne 95 teser som i Wittenberg  så  for vi at se hvem der er kylling.
 Men jeg må sige at jeg skrev også rigtig mange gange i skolen efter skoletid " Tale er sølv- Tavshed er guld"  har fyldt adskillige kladdehæfter  :P :P :P :P :) :) :)
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #40 Dato: 11. December 2017 kl: 19:53:44 »
Apropos kylling, så vil jeg da bare henlede din opmærksomhed på det gamle ordsprog:

Nød lærer nøgen høne, at hænge sig i spildt mælk, på den anden side af åen, når barnet er druknet.

.......,eller dette: Personer residerende domiciler af ringe brudstykke, bør ikke anvende fragmenter, af geologisk oprindelse, som kasteskyts.

 :) ;) :D ;D
« Senest Redigeret: 11. December 2017 kl: 19:55:38 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #41 Dato: 12. December 2017 kl: 19:34:35 »
 :)
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #42 Dato: 22. December 2017 kl: 15:14:37 »
Efternøleren har været på grovvarevægten i Mølby, og den har som forventet taget noget på, efter ommøbleringen. Ikke underligt, for de originale møbler, som var lavet af poppelfiner og masonit, er blevet udskiftet med møbler af fyrrekrydsfiner.
Desuden er der kommet 15" hjul på, med store AT dæk.

Jeg havde den på vægten lige før jeg begyndte at skille den ad. Da vejede den 680 kg med et 20 kg agm batteri.

Nu vejer den 780 kg med stort 40 kg gel batteri.

Vægtfordelingen fra side til side er stort set 50/50, hvilket er perfekt. Det er noget jeg prioriterer højt, men det er meget svært at bedømme, når man bygger.

Inden i, bliver vægten ikke øget meget mere, men jeg skal til at bygge reservehjulsholder og holder til jerrycans på forkanten af vognen. Med det, reservehjul og én Jerrycan fyldt med diesel, kommer den nok op på 850 kg, men så er der stadigvæk rigeligt til alm bagage, da totalvægten på vognen er 1000 kg.

Med reservehjul og Jerrycan til Webastoen bliver kuglevægten omkring 70 kg, som igen vil blive reduceret lidt, når der bliver læsset bord, stole fortelt mm i bagerste bagagerum.

Jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere det 40 kg tunge gel batteri, men med den kuglevægt, besluttede jeg at montere det inden for hjulet, lige foran akslen.

Jo flere af de tunge ting, der er placeret lavt og lige omkring akslen, jo mindre vil "nikkebevægelserne" ved bumpet kørsel blive, og jo mere stabilt kører vognen.

[attachment id=1 msg=130993]

[attachment id=2 msg=130993]
« Senest Redigeret: 22. December 2017 kl: 19:34:48 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #43 Dato: 31. December 2017 kl: 11:08:51 »
Nu er de sidste "møbler" monteret i Efternøleren, så efter nytår står den på smede- og elektronik arbejde.

Godt nytår 8)

[attachment id=1 msg=131021]

« Senest Redigeret: 31. December 2017 kl: 11:34:39 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #44 Dato: 11. Januar 2018 kl: 17:10:25 »
....og gud sagde: "Der blive lys". og der blev lys; for da havde Kim havde allerede sat lamperne op og trukket ledningerne.... ::)

Lampen over spisebordet er lavet af et stykke gardinstang, lidt krydsfiner, lidt ædeltræ og en strimmel LED.

De to bruger tilsammen knap 5W. og så er de begge dæmpbare.

[attachment id=1 msg=131100]

[attachment id=2 msg=131100]

og så er der igen købt lækkerier hjem..

[attachment id=3 msg=131100]
« Senest Redigeret: 11. Januar 2018 kl: 17:20:20 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen