Forfatter Emne: Koblingsmastercylinderbilligtlort.  (Læst 1528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Dato: 10. November 2013 kl: 21:13:30 »
Da jeg skulle ud at køre her til aften undrede jeg mig over at gummimåtten i førersiden var våd, og det var ikke vand.... det var bremsevæske... :evil:
jeg monterede en ny koblingsmastercylinder da jeg samlede min grønne Doka i maj, nu kan jeg dreje gummipakningen mellem studsen hvor slangen fra bremsevæskebeholderen og cylinderhuset. :blink:
Bremsevæskebeholderen er tom,  jeg tjekkede væsker i fredags, der var den fyldt.. :S
 Mastercylinderen blev købt hos busscheune.de i maj..... :sick:

Sgudahelvedeoglort"¤&/((&%¤"!!!.... :angry:

 jeg har en reservestuds og gummipakning liggende på fjernlageret, så jeg kan komme videre, så der er ingen panik på udover at jeg er dybt skuffet,
Jeg har bestilt to gange hos den biks, første gang fik jeg en kvadret pakke, hvor der manglede diverse stumper der var forsvundet i posten, og ingen hjælp, anden gang er det en mastercylinder der kun holdt et halvt år.... det er sidste gang at jeg har købt specialdele andre steder end hos Hinze...

Nogen gode råd?
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #1 Dato: 11. November 2013 kl: 19:32:02 »
Surt show. Du skriver, at du kan dreje pakningen ? Burde man ikke give den en sjat silikonefedt inden montering så den bevarer smidigheden og slutter tæt ?  ( Det plejer jeg at gøre og det har aldrig givet problemer )
Jeg tror du har været ualmindelig uheldig ?  Jeg køber tit dele syd for grænsen hos forskellige leverandører og har endnu til gode, at der skulle mangle noget. En enkelt gang manglede et par motorophæng, men der lå en mail med en undskyldning og de blev eftersendt, så jeg har ikke noget at klage over.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #2 Dato: 11. November 2013 kl: 20:13:06 »
jeg regner med at ringe til dem i morgen, nåede det ikke i dag, plasticstudsen kan vippes med i alle retninger og jeg kan dreje pakningen uden besvær, jeg tror at pakningen er ædt af bremsevæsken.....
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #3 Dato: 12. November 2013 kl: 00:19:23 »
Så hjælper kun tørre tæsk. OG de skal selvfølgelig udbedre uden omkostninger.   :woohoo:

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #4 Dato: 12. November 2013 kl: 08:28:19 »
Hinze (vw-shoppen.dk) er den rigtige vej.

I Tyskland er der mere og mere snak om kineservare, gælder mange flere reservedele til mange flere biler. TK-Carparts (Hinzes partner) har et meget seriøs ry og Thomas Koch sendet kun kendt kvalitet ud til busfolket.

Trist nok, at ting udvikler sig på den måde. Jeg husker seneste WBX vandrør i nirosta der var nyproduceret skrot (solgt af Buschef på ebay). Der er flere tråde om emnet på facebook og på IG16 hjemmesiden. Og så er der hyleri på IUG16 siden pga. de kritiske stemmer, der sidder forskellige interesser overalt, også dem der sælger dele, vennetjenester mm.

Jeg har dog også oplevet, at et nyt udrykningslejer fra TK-Carparts i min LLE var smadret efter 3.000 km ... det er som med de billige startere på markedet, der findes underlige ting alle vejne.

Mest skuffet er man nok over, at den nye lak angribes af bremsevæsken.

Og når vi taler om bremser, skal man helst holde sig til den originale vare. Mon Biltema også sælger kinesisk skrot?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #5 Dato: 12. November 2013 kl: 11:01:42 »
Citat fra: "Jens Flensborg" post=104950


Mon Biltema også sælger kinesisk skrot?

Jens


Når deres indkøber ikke kan finde ud af at købe brændstoft slanger der fungere, bliver man vel lidt fordomsfuld



Min egen erfaring med 'brug af gummi' ...

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Koblingsmastercylinderbilligtlort.
« Svar #6 Dato: 12. November 2013 kl: 13:38:15 »
Manshetter til drevaksler ...

Her har IG16 tyskerne udviklet noget i retning af "brug den gamle, såfremt den er i orden" ...

fordi de nye manshetter kun holder 1 til 2 år ...
generelt emne for alle nye manshetter på T3eren ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963