T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: jheltzen efter 07. Februar 2015 kl: 08:56:50
-
Hej Alle.
Jeg er i mit projekt og mine stumper faldet over denne ´dims´ som jeg vil antage er enten en 220 til 12V lader eller en 12v til 220v inverter.
Er der nogle der kan give mig lidt information samt hvilken ende der skal kobles 220V til og hvilken der skal kobles 12V til?
Antager også det er en westfalia lader, men dette må i også meget gerne kommentere, samt om den er værd at putte i bilen, eller om man skal sætte sit eget system ind fx fra CTEK.
[attachment=18888]2015-02-0116.31.04.jpg[/attachment]
[attachment=18889]2015-02-0116.31.25.jpg[/attachment]
-
original westfalia lader. Den sider gerne under føre sædet. Den er ikke så svær og sætte til. Jeg har en og side i min camper.Jeg kan lige kikke når jeg kommer der ud..
-
Ville klart montere en CTEK med forbrugs tilstand.
Jeg har haft sådan en der, den brummer når den er tændt - en smule belastende at høre på når man skal sove.
Og de Westfaliaer jeg har set til nu, har den monteret i en kasse under bagsædet.
-
Moderne smartladere som CTEK er lydløse, hvis de er uden blæsere, og kan i øvrigt vedligeholde dyre forbrugsbatterier bedre end gamle simple ladere.
Hvis du skal investere i sådan en, så køb en der er på omkring en tiendedel af dine batteriers samlede pålydende.
Altså hvis du har 200 Ah batterier, skal laderen helst kunne lade med 20 amp, for at kunne lade batterierne på kortest mulig tid.
En 10 amp kan sagtens gøre jobbet, men hvis du samtidig forbruger, tager ladningen længere tid.
-
Hr motensen
Du må meget gerne kigge hvad der er 220V ind og 12V ud. Får jeg byttet om på de to går det nok ret hurtigt galt.