Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - mudpool

Sider: 1 2 3 [4] 5 6
46
Alt andet / K. Almindelige sidespejle
« Dato: 05. Marts 2014 kl: 10:35:05 »
Hej

Jeg har et par uoriginale sidespejle, der altid hænger som ørene på en våd cocker spaniel, er der nogle der ligger inde med et sæt der er lidt mere "potente"?


//Bent
40422812

47
Interiør / Julerengøring på den nemme måde ,-)
« Dato: 12. December 2013 kl: 10:56:28 »
http://modpol.dk/stovIMG_1621.MOV

God jul til alle

//Bent

48
Syncro Fora / Min gearkasse overdøver mine dæk!!
« Dato: 04. December 2013 kl: 23:12:35 »
Jeg har lige så stille fået en gearkasse der larmer - er det tid til udskiftning eller reparation?
Hvem reparerer og hvad koster det ca?

//Bent

49
Diverse / T3 komsammen på havnen i Roskilde d. 29?
« Dato: 28. August 2013 kl: 14:41:41 »
Hej

Hvad med et lille T3 komsammen på havnen i Roskilde i morgen aften?
Torsdag aften er der altid fyldt med klassiske biler på havnen, og i morgen er der et lille event med en T2'er der bliver malet.

//Bent

50
Interiør / Søges: Indvendig dørside skydedør
« Dato: 27. Juni 2013 kl: 15:25:12 »
Indvendig dørside til skydedør på multivan - eller bare en hvilken som helst side hvor baggrunden er intakt (ingen knæk og mangler i pappet)


//Bent
40422812

51
Syncro Fora / Holder til reservehjul
« Dato: 14. Juni 2013 kl: 12:21:48 »
Nu var jeg blevet rigtigt godt træt af at flytte rundt på mit reserevhjul, så der måtte gøres noget.

Nu mangeler det bare lidt maling og at kofangeren kommer på igen

[attachment=14738]foto5_2013-06-14-2.JPG[/attachment]

[attachment=14739]foto4_2013-06-14.JPG[/attachment]

[attachment=14740]foto3_2013-06-14.JPG[/attachment]

[attachment=14741]foto1_2013-06-14-2.JPG[/attachment]

52
Alt andet / S: sideruder/varmekanal
« Dato: 18. April 2013 kl: 09:00:41 »
Hej

Har lidt liggende som jeg gerne vil af med.

Bageste side ruder tonede med film og varmekanal fra front ned mellem forsæder, har siddet i en Syncro ved ikke om der forskel på det..

Kom med et bud


//Bent
[attachment=14113]Varme.JPG[/attachment]

[attachment=14114]Ruder.JPG[/attachment]

53
Motordele / S: WBX udstødning
« Dato: 18. April 2013 kl: 08:56:10 »
Jeg har skiftet hele mit system til rustfrit, og har fået dette i overskud.
Forrør i rimelig stand, men savet op. Bagpotte og rør er uden rust kun lidt over et år gammel.

Kom med et bud


//Bent
[attachment=14112]udstdning.JPG[/attachment]

54
WBX/LBX Fora / Vanagon syndrome / luftmængdemåler 2.1 wbx
« Dato: 11. April 2013 kl: 09:02:33 »
Jeg har  (haft) lidt problemer  med at min motor satte ud og nogle gange gik helt i stå. Jeg har skiftet alt tændrør, ledninger , fordeler, stelledning og benzinfilter, men problemet var der stadigt.

Jens Flensborg fik i en anden tråd http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=60.msg222#msg222 guidet mig ind på en anden problemstilling som jeg har prøvet at skaffe lidt viden om "Vanagon Syndrome" et problem der typisk opstår efter langtids kørsel med konstant hastighed, som kan resultere i motorstop. Problemet er DJ/MV'ens luftmængdemåler giver et signal til motorstyringen som tolkes som en fejl og derfor kan slå fra med motor stop som resultat, venter man 5 minutter så kan motoren starte igen uden problemer. I USA rettede VW fejlen ved at sætte et specielt ledningsstykke mellem luftmængdemåler og den almindelige ledning. Er reservdel der koster omkring 1000,- i US.
Ved at grave lidt dybere fandt jeg ud af at problemet ikke kun var konstant hastighed, men at det også kunne være ved koldstart og lav hastighed - ujævn motorgang ved start og ned bremsning. Jeg er ikke ekspert på området, så ret mig endelig -  men som jeg forstår  er problemet at luftmængdemåleren, der fungere som et potmeter der drejes ved hjælp af et spjæld i luftstrømmen, kan vibrere hvorefter signalet til motorstyringen får en masse hurtige udsving, det er motorstyringen ikke så god til at fortolke, hvor efter den kan gå i "default mode" eller lukke helt ned, problemet kan så afhjælpes ved at lodde en 10 kroners kondensator på benene til udgangsignalet det gør så at signalet fra Luftmængdemåleren bliver mere "roligt" - og det giver mening i forhold til de problemer jeg har - eller har haft, for i går loddede jeg en kondensator i - og på den første prøvetur virkede det som om at den havde fået en lidt mere rolig motorgang - nu har jeg ikke nogle målinger, så tiden må vise om problemet er fortid eller det stadigt er til stede - jeg vil holde jer opdateret.

//Bent

PS - hvis der er andre der har en lignende problem og har mod på at lodde har jeg et par kondensatore i den rigtige størrelse

55
Alt andet / S. T3 bus ophugning - CU motor, døre + div
« Dato: 10. Januar 2013 kl: 08:34:43 »
Hej

Min mekaniker er ved at hugge en gammel T3 op og jeg havde lovet at hjælpe med at poste  en beskrivelse + billeder her

//Bent

Der er ikke meget tilbage, men her er en liste:

Komplet motor CU - som kan startes (Har mulivis ikke gået voldsomt meget)
Fordøre + skydedøre rustfri
Komplet låsesæt
Hjul
Kofanger for/bag + skørtesæt + ekstra lygtegrill (Skørtet mangler mellem hjul)
+ div.

Kontakt Niels for at høre priser

46437020
karlebyauto@mail.dk

56
Syncro Fora / Nogle erfaringer med dårlig gummi?
« Dato: 11. December 2012 kl: 09:49:33 »
Så er den gummimanchet jeg fik monteret ved venstre forhjul i Barcelona gået i stykker.
Jeg ved godt at manchetterne bliver max belastede når man har hævet sin bil, men er der nogle der har erfaringer med hvilken fabrikater man skal undgå og hvilke man skal vælge?

På IG16 er der en tråd med en der er igang med at teste en hel række forskellige fabrikater, men jeg er ikke sikker på at det er klogt at vente for længe med at skifte en ødelagt manchet.


http://www.ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=21168


//Bent

57
Syncro Fora / Baklys problemer
« Dato: 27. August 2012 kl: 11:34:50 »
Jeg har lidt problemer med mit baklys. For et stykke tid siden skiftede jeg baklyskontakten hvilket fik baklyset til at virke - også når den ikke var i bakgear! Så jeg har prøvet at justere afstanden på kontakten med nogle skiver, hvilket ikke er helt perfekt, for nu lyser baklyset kun når jeg presser gearstangen og det lyser hele tiden hvis jeg er i geländegear!
Er der forskel på baklyskontakter eller er vejen frem at prøve sig frem med skiver af forskellig tykkelse?

//Bent

58
Syncro Fora / Tour de Europa med super T3 ånd
« Dato: 09. August 2012 kl: 21:02:18 »
Her er så lidt om vores ferie til Barcelona med de T3 problemer der opstod og de løsninger der var med til at gøre vores ferie uforglemmelig.
Før ture gik sydpå havde jeg fået skiftet alle knokkelled og mine hjullejer er vel 3/4 år gamle, men jeg havde en mislyd som jeg ikke rigtigt kunne placere. Og da jeg så opdagede at hele indersiden af mit forhjul var smurt ind i olie/fedt, gik jeg ud fra det var det.
Skrev denne  tråd: http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-17096.html og var i kontakt med Mølle.

I Barcelona hvor vi blev i nogle dage, prøvede jeg at finde et værksted, men det er lidt svært når man ikke kan et ord spansk. Så lidt søgen på nettet og der fandt jeg vores spanske søsterside www.furgovw.org hvor alt selvfølgeligt var på spansk, men jeg sendte en mail til administrator af siden. ca en halv time senere lå der en mail til mig med en lang liste af værksteder og ét som specielt blev anbefalet!!

Dagen efter kørte jeg ind til værkstedet Miramarc. I gaden hvor det var, holdte der en hel stribe T3'er. Da jeg gik ind på værkstedet blev jeg mødt med et "Hej er det jer fra Danmark?" T3 jungle trommerne var løbet hurtigt!! Hurtigt fik de checket op på manchetten og bestilt en ny og i løbet af 2 timer var det klaret - Fantastisk værksted de havde virkelig styr på tingene og var utroligt flinke og imødekommende - www.facebook.com/pages/TALLER-MIRAMARC/129063583866589

Nå men efter vi kørte far Barcelona var der stadig en eller anden lyd som jeg ikke kunne placere, oppe et sted i Frankrig pillede jeg baghjulet af og fandt ud af der var "slup" i akslen! Havde en idé om at det måske kunne være lejet der var stået af. Så jeg prøvede igen om det var muligt at finde et værksted som kendte noget noget til T3'er ved at kontakte et fransk forum og igen var der en hurtig respons, men der er åbenbart noget længere mellem værksteder i Frankrig der vil have noget med gamle tysker biler at gøre. Efter hånden havde vi bevæget os op til Normandiet. Og havde egenlig håbet på at kunne nå til Belgien (jeg havde været i kontakt med Busman) I en by der hed Rouen kørte jeg rundt mellem flere værksteder før jeg til sidst fandt et værksted der ville kigge på bilen. På værkstedet blev vi mødt af en fransk mand der talte dansk hvilket gjorde det noget lettere at kommunikere. Han kigge på det og vi blev enig om at han skulle prøve om center møtrikken kunne strammes op, hvilket den kunne!! men han havde ikke en top der var stor nok så det forgik med en stor tang. I med en ny split - her var det jeg tænkte at det muligvis var en meget lille spilt.

ca 100 km senere på motorvejen beslutte baghjulet at leve sit eget liv, og der stod vi med en bil på tre hjul og et hjul i modsatte kørebane!!
Så måtte jeg kontakte politi som fik spæret vejen af og kaldt på et fejeblad som kørte os på værksted.

Se denne tråd: http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-17175.html

Efter et døgn med telefonopringninger skriven på forumet og sms'er kørte vi videre mod Amsterdam.
Og i Holland og hele vejen hjem mødte vi en masse af "hilseglade" T3'er.

Det er fantastisk at opleve hvor hjælpsom T3 verden er ikke bare her på forumet men i høj grad også på vores søster forums.

Stort tak til alle der bidraget med input og opbakning!


//Bent

59
Syncro Fora / Skræmmende oplevelse på fransk motorvej
« Dato: 18. Juli 2012 kl: 23:12:48 »
Vi har lige tabt et baghjul mens vi kørte 100 km og ingen kom noget til!!!
Har haft noget støj fra baghjulet opdagede at der var lidt slør og har prøver at finde et værksted, kørte ind til VW i Rouen hvor der var en mekanikker der kunne tale dansk!! De kunne ikke skaffe dele men ville prøve at stramme bolten og det var løs og kunne strammes så satte han en ny split i - her er det at problemet opstod for jeg kørte derfra og der var stadig støj men så lidt nord for Amiens begyndte bilen at ryste og hjulet faldt af jeg fik bremset ned og ingen kom noget til hjulet fløj over i modsatte kørebane og lykkeligvis ramte det ingen - har nu fået transporteret bil væk og vi er på et hotel - deler lige en flaske rødvin.
Det var splitten der var for lille og jeg kan ikke se om der var bolte i bremsetrommlen eller de var knækkede! Så nu må vi se hvad morgendagens bringer.

//Bent

60
Syncro Fora / Muligvis akut problem!
« Dato: 10. Juli 2012 kl: 13:03:29 »
Hej - holder i tyskland og har muligvis et problem - mit foreste yderste manchet/leje har smidt olie så hele indersiden af hjulet er sovset ind - er det et stort problem- kan ikke se at manchetten er ødelagt - har lige haft aksel af for at skifte inderste lejer //Bent

Sider: 1 2 3 [4] 5 6