0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Ender det med en motorrenovering, så vil min kraftigste anbefaling gå på at lægge noget nyrenoveret i. Der trives en frodig underskov af romantiske fortællinger blandt motorsælgere om hvor ufatteligt få km, deres motorer har kørt. Man kan så undre sig over, at de tog den ud... Fakta er, at jeg har solgt motorer til adskillige, som nu skulle have deres andet motorskift, fordi den første, de lagde i døde efter "ganske få km". Når man påtager sig besværet med at lægge ny blok i en T3, så er det i min verden altid efter en grundig visuel eksamination og opmåling af samtlige betydningsfulde motorkomponenter. Vel er det besværligt at lette toppen og tage stemplerne ud, men alternativet kan meget vel være at man står og skifter motor igen weekenden efter.
Ikke noget blær.. bare for at få kølet den lidt ophedede gymnasieagtige retorik lidt af.
Håndværkerkørte, 350.000 km. + turbodiesler er måske statistisk set dominerende på brugtmarkdet i dk, men jeg vil give Jarl ret i at det er en unfair bedømmelse af diesel som brændstof generelt!
Nu ved jeg egentligt slet ikke, hvorfor benzinfolkene blander sig i en tråd angående et for dem så fremmed fænomen som kompression...