Forfatter Emne: Krumme  (Læst 2029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Krumme
« Dato: 29. Maj 2012 kl: 09:56:08 »
Så stod den store generalprøve før turen til sommer går til Spanien.
Vi skal fire voksne - eller de to er jo nok mest voksne på papiret ;-)
Hele øvelsen bestod i at pakke, pakke ud, pakke, pakke ud og pakke igen, så vi fik lidt øvelse i at få gjordt det mest effektivt. Og så lave en liste over det der skulle ændres. Jeg havde tænkt længe over om jeg skulle lave en køkkenenhed som kunne tages ud at bilen, men endte med simple transperante kasser der let kan stables også lave nogle løse krydsfinerplader der kan ligge på toppen, så kan kasserne fungere som høje/lave borde/skærebrædder og det system ser ud til at fungere rigtigt godt. Der er så stadigt nogle ting der skal laves på Krumme. En generator der skal renoveres, der skal laves en holder til reservehjul, en håndfuld led der skal monteres, nogle strømudtag også skal der findes et ekstrabatteri som er lidt lavere (Jeg fik lige lavet en kortslutning der smeltede nogle pol'er)
Der skal lige købes lidt bla. en køleboks og muligvis en eller anden form for kogeblus - den lille gasdims fra Harald Nyborg sutter jo ligefrem gas ud af flaskerne.

Og så lige et par billeder

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Krumme
« Svar #1 Dato: 29. Maj 2012 kl: 10:12:08 »
Ah - det var dig vi mødte ved HN.

Bilen er blevet rigtig rigtig rigtig flot - virkelig imponerende.

Mht køleboks, så var vi gode erfaringer med et kompressorkøleskab:
http://www.harald-nyborg.dk/p4339/luksus-koele-fryseboks-40ltr

Ekstra fryselementer i og 2x1.5Lvandflasker, skrue helt op om natten på campingpladsen, og vupti, har vi frost til at holde mad osv køligt næste dag når vi kører.

Hvor skal i hen i Spanien?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Krumme
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2012 kl: 10:56:59 »
Har du fået kølet barnet ned ;-)

Turen går til Barcelona efter det, bliver det på langs af pyrenæerne til vi igen møder noget stort vand også nord på igen.

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Krumme
« Svar #3 Dato: 12. Juni 2012 kl: 11:45:47 »
I mine bagruder har jeg monteret "oneway" folie så det er sværere at kigge ind og skærmer for solen.
Jeg købte et par meter hos den lokaleskiltemand malede det i bilens farve med en spraydåse. Det er utroligt simpel at montere, man skal bare være to om det - og resultatet er jeg ganske tilfreds med.

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå